En wat is nu het leukste je kan jezelf ook testen of je er oog voor hebt, en of je een paard goed kan lezen. De filmpjes kan je vinden op http://projects.intraquest.nl/o37matchmismatch/ en je kan er je beoordeling bij geven. Vervolgens worden jou antwoorden vergeleken met die van de paardenmensen uit het onderzoek.
Dit lijkt mij verplichte kost voor iedere ruiter, want ik heb soms het idee dat het hier en daar wel eens schort aan het inlevingsgevoel naar paarden, of het verkeerd lezen van signalen die paarden uitzenden.
Ik heb zelf nog niet alle onderdelen gedaan, maar mijn afwijking was over het algemeen lager dan 1 punt op dat van de kenners, dus ik ben een tevreden mens
voor de mods ik weet niet of het hier goed staat, het mag zo nodig verplaatst worden
Omdat je wat wit in zn ogen ziet.
). Een paard waar je wit bij de ogen ziet is niet persé meteen een angstig paard bijvoorbeeld, er zijn zelfs rassen die een mensenoog hebben. Een paard met veel schoudervrijheid hoeft toch niet te betekenen dat het paard zich comfortabel voelt? Misschien heeft die gewoon een fatsoenlijk zadel
.
. En voor die mensen zou dit wel eens een goede oefening kunnen zijn, dus wat dat betreft verklaart dat het "penny" gevoel omdat dit de basis van de basis zou moeten zijn, in het omgaan met paarden. 
Dan mogen ze alle paarden met mensenogen wel afschrijven, en hoe zit men