Allejandro @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Allejandro

Allejandro @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 11:11

Hoi hoi..

Ik kom hier normaal niet zo vaak maar ga toch eens een topic openen. Gister zijn er rijfoto's gemaakt en ik ben best wel trots op deze foto's.
Allejandro is een 5 jarig tuigpaard. Zijn opa is "Heineke". Zijn vader is een stille hengst..
Ik heb hem vanaf dat hij 6 maanden oud is en helemaal zelf opgevoed & beleerd.
Dit beleren is heel goed gegaan (braaf) alleen rijtechnisch had ik beter moeten zijn.
We zijn nu nog altijd bezig met de basis. Dat vind ik helemaal niet erg, want die moet er goed in zitten.
Ik train het meest op ontspannen blijven, in tempo blijven; dus niet té snel, hij wil er nog wel eens onder het werk uit komen door wat harder te gaan.
Ook wil ik dat hij mooi laag blijft met zijn neus en daardoor zijn rug ook op de juiste manier gebruikt.
Ons niveau is dus B.. als het al een niveau te noemen is. Gister begon erg slecht, heel gespannen.
De 'enge hoek' niet in willen (bakkabouters) en een beetje doof voor het binnenbeen. Ik zit hier er ook weer op
voor het eerst in 3 weken. Maar met deze foto's hebben we afgesloten en daar ben ik erg trots op <3
Allejandro heeft helaas HKO klasse 3/4 en mede daarom rijd ik nooit zo lang of intensief. de Z zullen we nooit halen
maar hem "netjes voor mekaar" hebben in de bak is voor mij al een hele uitdaging! Ik zie op de foto's dat ik mijn
handen ook wat meer bij elkaar mag houden.

Tips en opbouwend kritiek is welkom!

Afbeelding
Losrijden doen we niet aan :P Hup aant werk! :D (geen foto's van losrijden ;) )
Afbeelding
Hij laat hier fijn los.

Afbeelding
Braaf paard. Ik moet weer rechtopzitten!

Afbeelding
Handen rechtop, tenen naar binnen en vooruit kijken :+

Afbeelding
Galopje richting de "Enge Hoek".. zie zijn oortjes! :D

Afbeelding
Dit vind ik een fijn plaatje. Ik moet zelf rechtopzitten en tenen naar binnen :P

Afbeelding
Braaf Allejandro! Ik geef zoveel mee dat ik voorover duikel. Zal er op letten.

Afbeelding
Galopje, moet binnenhand loslaten. Daar wil ik nog wel eens té streng mee zijn! En achterover (dus rechtop) zitten!

Afbeelding
Klaar! Zijn mooie oren bewonderen :P

groetjes, Rianne & Allejandro

SuzanLarissa

Re: Allejandro @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:25

Vind het er erg leuk uit zien :D
Lijkt alsof je heel erg krom zit maar denk dat dat komt door je jas ?;)
je hebt hem erg mooi laag lopen, maar probeer wat meer te wisselen dus ook af en toe wat hoger instellen.
Voor je kijken en recht blijven zitten :D
Verder heb je hem super aan het lopen ;)

karlijnup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:03

ik denk dat je ook beter kan blijven zitten als je je beugels een gaatje korter maakt, je hebt nu bijna geen knik in je been, als je die wel hebt, heb je meer steun en kan je dus ook beter recht op blijven zitten. mooi paard en leuke combi:-)

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:54

ik vind dat je al een heel eind op weg bent!
je geeft zelf al heel veel punten aan.
ik zou heb inderdaad ook zo af en toe wat hoger instellen, voor de afwisseling.
en op sommige foto's lijkt het alsof hij een beetje achter de loodlijn komt met zijn neus. dan zou je hem iets voorwaarser kunnen rijden, zodat hij weer iets naar voor komt.

verder een mooie combi hoor!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:01

Ziet er heel mooi uit hou je boven armen langs je lichaam op foto 2 zie je het goed daar hou je je armen gestrekt en let op je handjes en misschien je beugel een gaatje korten doen.
veder is het super :D

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:07

Ik vind het er leuk uitzien, jullie zijn leuk bezig met z'n 2en! Wat mij opvalt is dat je beugels wat lang lijken en dat je door je hakken uit te drukken jezelf een beetje uit het zadel drukt. Dus mijn tip is: diep in het zadel gaan zitten en je benen naar beneden laten bungelen en dan beugels op die hoogte afstellen. Je lijkt soms ook een beetje voorover te vallen. Ik denk dat dat ook gelijk over is als je je beugels wat korter hebt en diep gaat zitten. Je strenge binnenhand in galop gaf je zelf al aan. Verder ziet het er vriendelijk uit, je paard loopt mooi over de rug! Veel plezier en succes samen!

dudolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:16

Wat een leuk paard heb je! Ik vind jullie een leuke combi.
Misschien iets minder gericht zijn op zijn hoofd en zoals je zelf al zei je handen niet vast zetten.
Voorderest ziet het er erg mooi uit! Succes

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:20

karlijnup schreef:
ik denk dat je ook beter kan blijven zitten als je je beugels een gaatje korter maakt, je hebt nu bijna geen knik in je been, als je die wel hebt, heb je meer steun en kan je dus ook beter recht op blijven zitten. mooi paard en leuke combi:-)

hier ben ik het niet mee eens, je moet je juist lang maken.
Maargoed, je hebt m lekker aan het lopen in draf. Probeer alleen je handen niet vast te zetten tijdens de galop, lijkt namelijk zo dat je ze op slot zet.
Veel plezier nog met deze kanjer! :)

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:06

Leuke combinatie! :)

Probeer je knieen naar je zadel te draaien, en je tenen iets meer naar voren te richten. Ook iets rechterop zitten. (Heb er zelf ook onwijs veel last van..) Ik vind wel je paard af en toe te diep lopen. Mij werd dan geleerd om je handen vanuit je polsen een cm omhoog te doen (niet heel de tijd gewoon een soort omhoog kneepje :+ ) en voorwaartser rijden. :)

Succes! Verder vind ik het er netjes uit zien hoor :D

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 09:14

Bedankt voor alle tips! :D Ik ga ze onthouden en eens proberen.
Beugels korter weet ik zo niet.. ik ben het met jullie eens dat ze op de foto erg lang lijken.
Maar 1 gaatje korter vind ik ze weer heel erg kort. Moet er eigenlijk een gaatje tussen in maken! :')

Ik zie trouwens dat ik in de openingspost 5 jarig heb neergezet. Hij is al 7..
Foutje... :+ :o
Beetje te snel getypt.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:43

heel mooi paard , loopt ook best netjes hoor , t lijkt alleen als of je heel stam in de handen bent alsof je ze vast zet . maar je bent heel goed op weg met hem ;)

Misshaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:04

Knappe AlleJ <3
Ziet er goed uit hoor meid! Hij begint steeds lekkerder te lopen.
Punten geef je zelf al aan. Verder weinig aan toe te voegen.
Worden goede tips gegeven.
Jullie komen er wel.
Enne, als hij es extra beweging nodig heeft, gil je maar ;)

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:04

Goed rechtop zitten en een knik in je ellebogen.
Ik vind ook dat je paard als hij nagevelijk loopt, erg diep loopt. Maargoed het is ook een momentopname.
Wel een heel leuk beest hoor. :)
Ik vind je beenhouding trouwens erg netjes! :j

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:33

Ik zie helaas alleen maar iemand die alleen met de mond van het paard bezig is.
Vooruit kijken, rechtop zitten, schouders naar achteren, handen rechtop en meer dragen, teugels korter zodat je niet je handen bij je kruis hebt als hij iets terug komt met het neusje, beugels 1 gaatje korter, .
Laat het paardje eerst eens lopen voordat je al je aandacht op het bit richt, en dus zelf iets beter zitten.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 09:40

Shyla25 en waar baseer je dat op? :)

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:29

mooi paardje , hier wat tips:
1- probeer voor je te kijken .
2- rechtop zitten .
3- hij loopt wel veel te diep volgensmij !!
vooral op diefoto waarvan je zegt dat je het zo mooi vind.

leuke combinatie hoor !!! :D

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:31

Shyla25 schreef:
Ik zie helaas alleen maar iemand die alleen met de mond van het paard bezig is.
Vooruit kijken, rechtop zitten, schouders naar achteren, handen rechtop en meer dragen, teugels korter zodat je niet je handen bij je kruis hebt als hij iets terug komt met het neusje, beugels 1 gaatje korter, .
Laat het paardje eerst eens lopen voordat je al je aandacht op het bit richt, en dus zelf iets beter zitten.

ik vind dat je gelijk hebt.
een paard akn ook mooi loepn zonder dat hij aan de teugel loopt hoor.
en dan bedoel ik zowel met zijn benen als de rest van zijn lichaam.
een paard at zijn hoofd helenmaal in de lucht heeft kan evengoed heel mooi lopen !

verder leuke combinatie

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:36

ik vind het er goed ontspannen uitzien, ze geeft mooi na zonder dwang.
rest is eigenlijk al genoemd.
success

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:39

Probeer rechtop te blijven zitten :)

En niet nagevelijk te lopen samen met je paard :)
Leuk beestje!

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:37

Mooi peerd en mooie combi hoor! Dat mag wel gezegd worden!

Je rijdt hem netjes en zoals velen al zeggen geeft het een zeer ontspannen beeld van je paard waardoor je paard heel mooi door zijn lijf loopt (iets wat vele ruiter niet voor elkaar kunnen krijgen ivm gebrek aan ervaring en gevoel).

Je handen mogen ietsjes meer voor je gedragen worden waardoor je minder makkelijk naar voren kan en zal vallen en je knieen ietsjes naar binnen (gehele bovenbeen naar binnen draaien helpt enorm).

Ik ben het niet met SHYLA25 eens want een paard kan nooit zo fijn nagevelijk en ongestoord worden gereden en lopen als je alleen in zijn mond bezig bent want daarmee zou je hem op de rem rijden en dat is bij jou en je paard absoluut niet het geval.

Je kunt duidelijk op de foto's zien dat jij een "gever" bent en geen "trekker".

Vele ruiters snappen en kennen het gevoel (nog) niet van "met het paard nageven", soms gaat het maar om enkele centimeters en een fractie van een seconde die voor het blote oog bijna niet te zien zijn.

Daphnijntje vindt dat een paard ook mooi kan lopen wanneer het paard het hoofd heel hoofd heeft. Het kan inderdaad wel mooi lijken maar het zal als een harde stuiterplank aanvoelen als je erop zou zitten omdat de bovenlijf van het paard geheel strak en aangespannen zal zijn.

Nee, geef mij maar een paard die fijn door het lijf kan en wil lopen, het paard moet zijn buikspieren gebruiken, dat is pas swingen!

Conclusie: Leer van de aanwijzingen die gegeven worden en ga vooral zo door zou ik zeggen!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 09:00

Allejandro schreef:
Shyla25 en waar baseer je dat op? :)

De foto's, er is constant een spanning in jou lichaam te zien en ook in de houding van je handen.
Sorry maar dit is wat ik zie en wat ik zal doorgeven als ik les zou geven.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 09:01

Oke dat kan jij vinden. De reactie boven jou doet eigenlijk alles al verwoorden wat ik nog wilde zeggen als reactie op jou... :)
Dan zijn we het daar niet over eens :)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:35

als je goed kijkt , staan de handen steeds in dezelfde positie , op 1 plek zeg maar. dit betekend niet dat ze hard in de mond is want dat is volgensmij niet zo , maar maar het lijkt er iid wel op zoals Shyla25 dat haar hele houding op de handen aangepast word , de ts tuimt voorover omdat ze haar handen op 1 plek wil houden (dit is mijn beeld) dat is ws voor haar omdat ze niet te streng met de handen wil zijn (is heel goed) maar ze belemmerd de ontspannenheid met haar houding iets.

nogmaals ze is echt heel goed op weg , en t paard loopt ook best mooi , maar ze zou met een iets andere houding iets meer bewegingsvrijheid krijgen voor haar zelf een haan paard .

al dan wel met een heul knap paard onder je bibsje :D

wat vind je zelf van je houding dan ts ?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 14:23

Bedankt voor je reactie!
Ik vind mn houding niet raar maar ben bezig mijn handen zo stil mogelijk te houden, vandaar dat dat echt opvalt. Het doel is stille aanleuning te hebben en daarom val ik ook wat voorover. Ben te bezig met mijn handen waardoor de rest wat minder wordt. Ook ben ik bijna 21 weken zwanger en zit ik wat voorover om mijn rug te ontlasten. Heb verder geen pijn maar zo wel een minder stijve rug!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:05

Allejandro schreef:
Bedankt voor je reactie!
Ik vind mn houding niet raar maar ben bezig mijn handen zo stil mogelijk te houden, vandaar dat dat echt opvalt. Het doel is stille aanleuning te hebben en daarom val ik ook wat voorover. Ben te bezig met mijn handen waardoor de rest wat minder wordt. Ook ben ik bijna 21 weken zwanger en zit ik wat voorover om mijn rug te ontlasten. Heb verder geen pijn maar zo wel een minder stijve rug!

ja kijk dat verklaard een hoop :D ik denk ook zeker dat je op de goede weg bent , ik zie dit liever als iemand die echt in de mond scheurd , want je bent wel zacht idd met je handen.
maar zit jij wel lekker zo ? ik heb er zelf ook een handje van om voorover te vallen , maar toch als ik bewust bezig ben om wat rechterop te zitten is het voor mij uiteindelijk wel prettiger. daardoor zit ik dan vaak weer met te lange teugels :o en met de handen in het kruis , maar geeft wel dat mij paardje wat vrijer kan lopen en heb dan ook nog stille handen.

dat zal wel lekker klotsen met de buik vol :D

je hebt hem trouwens leuk ingereden hoor , ;)