Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Misschien kun je hier nog wat info vragen: [HK] Gelderse Paarden, Deel 4!!!
Quir schreef:. Mits het paard een karakter heeft wat voor je wíl werken en over al voor meer dan 300% voor gaat. Dan hoeft zo'n dier geen uitstekend of ideaal exterieur te hebben, of die uitmuntende gangen,
Maar t wordt wel een flinke jongen 

Ik heb een Gelderse ruin, v. Koss... Die komt net zo goed mee als ieder ander gezond paard
De Z is voor hem exterieur matig zeker wel mogelijk, hoger ook wel denk ik, hij kan beter van de grond af draven dan menig ander paard... Dus ja je kunt prima meekomen met een gelderse hoor
Al is die van mij wel een stuk luxer dan die van jou
Quir schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd welk (Gelders) bloed hier achter zit.![]()
Leuk beestje om te zien, maar loopt nog gedwongen en erg kort.
(nou ja veel, 3!) 

Paard had iig geen zin om op de foto te gaan..

Paard kan het vaak welsvdijk86 schreef:Heb nu een barbiepaard, langbenig.. eigenlijk alles lang. En iel. Moet oppassen
met hoeveel druk ik geef. (druk haar soms een beetje fijn, ben die bolle gewend
hahahahaha) Qua dressuur wel veeeeeeeel lekkerder vind ik persoonlijk.. en
veel jury's kijken naar het totaalplaatje plus deze heeft veel aanleg in mijn ogen,
zet mooi onder, kan het voorbeen goed kwijt. Gelderse hebben over het algemeen
toch een vrij vlakke schouder.. een perfecte uitgestrekte draf a la edward gal kun
je heeel vaak vergeten. Maar goed, dat zijn maar een paar punten per proef, als
de rest er netjes uitziet en correct gaat kun je ook makkelijk het Z rijden hoor
Zowel paard als ruiter moeten op 1 lijn zien te komen hePaard kan het vaak wel
maar de ruiter niet. In principe kan BIJNA ieder paard het Z wel halen..
Maargoed, eerst maar zien! Met mijn vorige ging het dus klaarblijkelijk prima!
mexlovenoa schreef:Colway schreef:Inderdaad de 1 vind Z dressuur al ver, de ander vind dat pas de afwerking van de basis
met ver bedoelde zij ongeveer in de Z.
idd van jansen van den hout net als mijn andere paard.
svdijk86 schreef:Gelderse hebben over het algemeen toch een vrij vlakke schouder.. een perfecte uitgestrekte draf a la edward gal kun je heeel vaak vergeten.