Prijzen paard zadelmak laten maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Prijzen paard zadelmak laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 16:59

Wat hebben jullie betaald om je paard zadelmak te laten maken?
Degene waar ik mijn paardje over een tijdje heen wil brengen, kost 200 in de week.
Zelf vind ik dit erg duur, wat vinden jullie?

Yvk

Re: Prijzen paard zadelmak laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:09

Ik maak zelf ook paarden zadelmak, ik vraag incl. stalling €400,- per maand. Dus ik vind €200,- per week best wel veel...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:12

Dat ligt aan het niveau, ervaring, naam van de stal en de service die geboden wordt.
Het scheelt toch een stuk of je je paard wegbrengt naar Miep van 2 straten verderop of naar een bekende africhtingsstal.
Ik heb hetzelfde bedrag als Noiva_. :j maar ik moet zeggen dat ik als ik het officieel ga doen wel ga moeten compenseren met lesklanten oid anders kan het bedrijf zijn kop echt niet boven water houden.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:13

hier zijn al andere topics over geweest..
maar ik zie dat je in haren woont.. Ik woon in Assen en heb al 2 paarden zadelmak laten maken bij Koos Naber (BN stables) Die zit in Holsloot en daar betaal je 500 euro per maand.
Heb 1 paard na 4 week opgehaald en 1 na 5 week.
Je krijgt ze keurig aangereden terug! kan ze echt aanraden en is voor jou ook niet zover weg.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 17:16

Bedankt voor de reacties. Ik vind 400 euro per maand idd nog wel te doen, want als je minder vraagt dan is het al bijna net zo 'weinig' als een paard alleen stallen op een luxe pensionstalling..

Ayhno, dankjewel voor je reactie, maar wat ik in mijn hoofd heb ik zegmaar een andere manier van rijden.. :)

www.incontactmet-paarden.nl < Dit is haar.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:16

Het kost helaas best wel wat om ze klaar te laten maken. Ik neem ook aan dat jij het bij een profesionele stal wilt laten doen, die jouw manier zoveel mogelijk benaderd?
Eigenlijk als je het uitrekend is het best logisch (heb verder geen idee wat normaal is hoor, ben alleen even aan het rekenen gegaan)
Laten we zeggen, 5x pw een uur ermee bezig. 30,- per uur (ben je gauw kwijt aan een lesuur ook bv. Hierbij ook de verzekering etc voor de inrijdster meegrekend). Dat is 150,- pw. Dan nog de stalling, materiaal, verzorging en voer......Hier hou je dan nog 50,- voor over. Van die 200,- moet nog 19% BTW afgedragen worden, reken maar uit wat ze zelf overhouden. Dat is geen vetpot denk ik.

Maar nogmaals, ik zou niet weten wat normaal de kosten van beleren zijn.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:21

IK doe het zelf en dan kost het een stuk minder! Heb genoeg talentvolle ruiters op stal die er op springen.
Maar normaal gesproken betaal je de stalling incl. het voer en extra voor het zadel mak maken.
IK zou zelf als ik het ooit door een ander zou laten doen, toch een stal zoeken die redelijk in de buurt zit, zodat je zelf mee kan helpen met de africhting en kan kijken of het gaat op de manier die je wil!
Er loopt momenteel weer een topic van een paard waarbij het niet goed ging. Ze mocht niet komen om te kijken, en toen ze onverwacht binnen viel, bleek het dier bijna mishandeld te worden en werd met sporen gereden waarbij het bloed uit zijn lijf kwam!
Ik zelf zou dus in elk geval minimaal 1 keer in de week willen zien hoe er word gereden!
Maar nogmaals, niets zo leuk als je eigen paard africhten aan huis!
Kost een stuk minder en geeft een goed gevoel als het allemaal lukt.

En ik denk dat jij best zelf een paard kan africhten eigenlijk, al is het met hulp van een instructeur/trice!!

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:22

oow okee..
das niet helemaal mijn ding ;)
maar iig veel succes met het zeken naar een geschikte persoon van het zadelmak maken van jou paardje :D

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:24

aerdenhout1 schreef:
IK doe het zelf en dan kost het een stuk minder! Heb genoeg talentvolle ruiters op stal die er op springen.
Maar normaal gesproken betaal je de stalling incl. het voer en extra voor het zadel mak maken.
IK zou zelf als ik het ooit door een ander zou laten doen, toch een stal zoeken die redelijk in de buurt zit, zodat je zelf mee kan helpen met de africhting en kan kijken of het gaat op de manier die je wil!
Er loopt momenteel weer een topic van een paard waarbij het niet goed ging. Ze mocht niet komen om te kijken, en toen ze onverwacht binnen viel, bleek het dier bijna mishandeld te worden en werd met sporen gereden waarbij het bloed uit zijn lijf kwam!
Ik zelf zou dus in elk geval minimaal 1 keer in de week willen zien hoe er word gereden!

Daar ben je ook mooi klaar mee zeg!! Ik ga altijd kijken als mijn paard word zadelmak gemaakt en ik google altijd of ik iets van diegene kan vinden.. hier op bokt is trouwens ook veel terug te vinden!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 17:25

Ja dat is zeker waar Marieke :j Maar volgens mij is 200 in de week wel duurder dan wat een gemiddelde stal kost voor het zadelmak maken.
En ik kan natuurlijk wel naar een goedkope gaan, maar dit is er een waar ik 100% achter sta, en dat is ook wat waard.. :)

Aerdenhout, dat topic heb ik ook gezien, vreselijk! Ik volg met mijn paard Misty een opleiding bij degene waar ik mijn hafje over 1,5/2 jaar ook heen wil brengen, dus ik weet sowieso hoe ze is en hoe ze met paarden om gaat. Maar ik heb haar laatst gevraagd of ze ook zadelmak maken onder begeleiding doet, dus dat ik het zelf doe, en dat ze mijn begeleidt, en dat doet ze ook, dus dan wil ik dat graag gaan doen.
Nouja, jij weet vast nog wel wat voor een reltopic het een aantal jaren geleden was toen ik mijn merrie ging inrijden (pfoei daardoor is mijn zelfvertrouwen echt onder nul gezakt), dus ik wil het nu gewoon echt 100% goed doen, onder begeleiding van iemand die in echt helemaal vertrouw. Maar inderdaad, wat jij zegt, onder begeleiding is 10x leuker dan een paard terug krijgen met alle knopjes. :j Maar geen idee eigenlijk of de prijzen daarvoor anders zijn of hetzelfde.

Ayhno, kan hoor, het is wel helemaal mijn ding. :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:36

Gewoon even vragen wat het je kost om zelf te doen met haar aanwijzingen.
Als ze jou werk mee geeft voor de dagen dat ze er zelf niet naast staat, lukt dat vast.
En de kik dat je kan zeggen...zelf in gereden... is groot hoor.
En je bent inmiddels ouder en wijzer geworden. :D :D :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 18:08

Dat is waar, zelf inrijden is veel en veel leuker, ik ben ook nogsteeds blij dat Misty precies mijn hulpen kent enzo, maar toch was dat begin gewoon niet zoals het moet..
Haha ja daar heb je gelijk in, ik heb me behoorlijk verdiept in paarden de afgelopen 3 jaren, en veel geleerd..

Dankje!! :)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:34

Sodeletuut schreef:
Wat hebben jullie betaald om je paard zadelmak te laten maken?
Degene waar ik mijn paardje over een tijdje heen wil brengen, kost 200 in de week.
Zelf vind ik dit erg duur, wat vinden jullie?

Reken maar eens terug naar kosten en arbeid, dan is het een schijntje. Iemand die het voor minder doet die biedt een dienst aan die qua kosten helemaal niet uit kan.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 21:48

Maar dat kan toch eigenlijk niet? Want volgens mij is het grootste deel van de aanbieders goedkoper dan 200 euro in de week..
Maar ik dacht zelf dat het misschien komt omdat de markt van 'standaard zadelmak makers' groter is dan wat www.incontactmet-paarden.nl doet, en dat het daarom duurder is op deze manier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:52

Sodeletuut schreef:
Maar dat kan toch eigenlijk niet? Want volgens mij is het grootste deel van de aanbieders goedkoper dan 200 euro in de week..
Maar ik dacht zelf dat het misschien komt omdat de markt van 'standaard zadelmak makers' groter is dan wat http://www.incontactmet-paarden.nl doet, en dat het daarom duurder is op deze manier?

Ik denk dat dat zeker mee werkt. Zei weet ook wel dat haar manier ongebruikelijk is. En dat er mensen zijn die daar best meer geld voor willen betalen ;)

Zelf zou ik er voor kiezen om mijn paard zelf op te leiden onder begeleiding van iemand. Dan weet je iig dat het gebeurt zoal jij wil. Misschien gaat het minder snel als bij een professional. Maar het paard staat dan wel helemaal naar jou hulpen

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:54

Als ik even naar mezelf kijk en ga rekenen:

Hier kost zadelmak maken incl stalling en verzorging 600 per maand.

Per dag ben ik zeker anderhalf uur met het paard bezig, dwz poetsen, trainen, naverzorgen. Dan wil ik ze elke dag nog buiten hebben staan, dus reken er maar weer tijd bij op. Dan mest ik zelf de boxen nog uit, hoppa weer een kwartier verder.

Ik ben dus minimaal twee uur kwijt per paard(als de een buiten staat doe ik er twee werken dus ik reken echt puur het binnen/buiten zetten, de tijd die ze buiten staan verschilt natuurlijk).

Nou dan kom je dus uit op een tientje per uur. Das nie zoveel :D

Edit: ik was alleen even vergeten dat van die 600 er nog 275 naar de pensionhouder gaat waar ik sta. :D :D :D

Ik kom dus uit op net 5 euro per uur.
Laatst bijgewerkt door Mindfields op 11-01-11 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:54

Ik vind 200 ook duur. Ik ben voor een maand 300 a 400 euro kwijt.

Moet wel zeggen dat ik het daarvoor niet doe gezien de risico's. In verhouding vind ik het eigenlijk helemaal niet duur.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:59

Ik neem 350,00 per maand incl stalling.

Je kunt je paard hier ook wegbrengen naar eeen stal voor 650,00 per maand. het paard blijft daar dan 3 maanden staan.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:01

Ik vraag 100 euro perweek incl

Paarden worden netjes aangereden kennen alle basis afhankelijk wat de eigenaar wilt en hoelang ik de tijd "krijg" en hoe oud het paard is kunnen de paarden tot z dressuur afgericht worden

Je word er niet rijk van...
Ik heb dan geen luxe geen luxe stallen wel grote stallen 4x5 meter buiten stallen paarden kunnen naar buiten kijken en mogen in de zand paddock of weides van verschillende grote hoelang en waarop word door de eigenaar bepaalt

Zo ook wat het paard gevoert krijgt hooi kuil mueslie en brok en haver of gerst waarvan de mueslie 4 verschillende soorten en van de brok 6 verschillende soorten
Bodembedekking vlas of zaagsel ook naar keuze

Paarden staan hier absoluut op nummer 1

Er is dus voor ieder paard en eigenaar iets wat hij/zij wilt dit kan omdat ik kleinschalig ben

Reken de kosten van de bodembedekking water en licht
Huur in mijn geval hypotheek die je op de stallen hebt
Uurloon wat je met de paarden bezig bent

En al helemaal niet vergeten de verzekering van jezelf en de paarden dit word vaak vergeten even als de huur van je stallen complex

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:08

Jeetje wat een prijzen :O. Ik sta op een pensionstal waar 50% van de paarden zadelmak wordt gemaakt, de andere zijn voor pension. Nu moet ik even liegen, maar bij ons kost het 11,50 of 13,50 per dag. De paarden worden 6 dagen in de week getrained. Het begint uiteraard aan de longe daarna in de bak. Paarden komen dagelijks buiten in de wei en als het gewenst is gaan ze mee in de molen. Je kunt zelf aangeven 'hoever' je je paard doorgetrained wil hebben. Dagelijks worden de stallen gemest, geborsteld etc.

Gemiddeld staan de paarden 4 tot 6 weken op stal. Daarnaast is de eigennaar hoefsmid en tandarts dus dat kan ook nog gedaan worden. Alles in overleg en eigenlijk is alles wel mogelijk.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:10

Maar tel 11,50 of 13,50 keer 30 kom je ongeveer op de zelfde bedragen uit...

Het licht er ook helemaal aan welke regio je zit en of je groot of klein schalig bent

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:11

Ik vind 5 euro per uur echt niet veel hoor, daar gaat mijn benzine nog vanaf die ik elke dag op en neer rij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:15

Mindfields schreef:
Ik vind 5 euro per uur echt niet veel hoor, daar gaat mijn benzine nog vanaf die ik elke dag op en neer rij :)

En rekening houdend met het risico dat je loopt. Is het heel weinig.. als vakkenvuller verdien je net zo veel per uur. En dan heb je geen risico's en geen verandwoordelijkheden

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:17

Dat bedoel ik en dat zijn kleine dingen waar veel mensen niet rekening mee houden

Ik heb dan alles zelf dus geen huur van pension eigenaren benzine kosten ook niet

Maar wel hypotheek enz

Je hoort altijd snel mensen roepen het is te duur
Stroo en brok is niet duur

Maar reken je verzekering ik heb een aparte verzekering omdat je toch heel veel risico looptVerzekering van de paarden omdat je geen eigenaar bent en je uurloon daar houd je echt maar minimaak van over

En dan is het hier nog goedkoper dan in de randstad

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:24

Ja, duur! Dat was ik kwijt per maand volgens mij. In guldens toen nog. Was iets van 50 per week incl stalling en voer. Mijn moeder had ook zo'n duur adres gevonden laatst. Of het nou beter is gebeurd?