Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar ik moet zeggen dat ik als ik het officieel ga doen wel ga moeten compenseren met lesklanten oid anders kan het bedrijf zijn kop echt niet boven water houden. 

aerdenhout1 schreef:IK doe het zelf en dan kost het een stuk minder! Heb genoeg talentvolle ruiters op stal die er op springen.
Maar normaal gesproken betaal je de stalling incl. het voer en extra voor het zadel mak maken.
IK zou zelf als ik het ooit door een ander zou laten doen, toch een stal zoeken die redelijk in de buurt zit, zodat je zelf mee kan helpen met de africhting en kan kijken of het gaat op de manier die je wil!
Er loopt momenteel weer een topic van een paard waarbij het niet goed ging. Ze mocht niet komen om te kijken, en toen ze onverwacht binnen viel, bleek het dier bijna mishandeld te worden en werd met sporen gereden waarbij het bloed uit zijn lijf kwam!
Ik zelf zou dus in elk geval minimaal 1 keer in de week willen zien hoe er word gereden!
Maar volgens mij is 200 in de week wel duurder dan wat een gemiddelde stal kost voor het zadelmak maken.
Maar geen idee eigenlijk of de prijzen daarvoor anders zijn of hetzelfde.
Sodeletuut schreef:Wat hebben jullie betaald om je paard zadelmak te laten maken?
Degene waar ik mijn paardje over een tijdje heen wil brengen, kost 200 in de week.
Zelf vind ik dit erg duur, wat vinden jullie?
Sodeletuut schreef:Maar dat kan toch eigenlijk niet? Want volgens mij is het grootste deel van de aanbieders goedkoper dan 200 euro in de week..
Maar ik dacht zelf dat het misschien komt omdat de markt van 'standaard zadelmak makers' groter is dan wat http://www.incontactmet-paarden.nl doet, en dat het daarom duurder is op deze manier?

. Ik sta op een pensionstal waar 50% van de paarden zadelmak wordt gemaakt, de andere zijn voor pension. Nu moet ik even liegen, maar bij ons kost het 11,50 of 13,50 per dag. De paarden worden 6 dagen in de week getrained. Het begint uiteraard aan de longe daarna in de bak. Paarden komen dagelijks buiten in de wei en als het gewenst is gaan ze mee in de molen. Je kunt zelf aangeven 'hoever' je je paard doorgetrained wil hebben. Dagelijks worden de stallen gemest, geborsteld etc.Mindfields schreef:Ik vind 5 euro per uur echt niet veel hoor, daar gaat mijn benzine nog vanaf die ik elke dag op en neer rij