CalvinenGino schreef:Heerlijk

ziet er goed uit!!
eindelijk een fries met wat lengte in zijn hals!!
Tja puntjes zijn al gezegd, door de medebokkers!
Bedankt voor je reactie! Ja Hinke loopt gelukkig niet van nature opgekropt zoals je wel vaker bij Friezen zien. 
maaikedewit schreef:leuk paard! rij zelf ook op fries in de dressuur dus weet hoe moeilijk ze kunnen zijn

probeer zelf wat meer achterover te ziten en je been nie te ver nar achter te leggen. ik zag in het filmpje dat je bij elke pas zowat dreef, probeer dat af te leren. houd je been stil en als je been geeft moet je reactie krijgen, zo niet , tikje. ik zou haar idd ook meer voorwaarts neerwaarts zien, zelf had ik hier ook veel problemen mee met me friesje maar oefening baart kunst. probeer veel lengtebuiging oefeningen te doen. even links inbuigen, wachten tot ie los laat en dan rechts inbuigen enz. verder zou ik hem nie alleen voorwaarts neerwaarts proberen te rijden maar ook af en toe in een training m hoog in zetten. want dat moet je immers al oefenen voor de hogere klasse want dan moet ie ook meer opgericht lopen. veel succes verder!
Hoi Maaike! Ik drijf niet elke pas, maar ik heb niet zo'n stille beenligging. Ik raak Hinke met mijn been ook niet aan, anders was ze steeds weggeschoten, maar mijn benen gaan alle kanten op. 
Bedankt voor je tips! Ik ga eraan werken! Jij ook succes met je Friesje! 
gliss schreef:Wat een leuke fries! Lijkt me best lastig om met brace te rijden!
Wat ik nu zie op de foto's/filpjes, is dat je in een lichte mate, met je hele bovenlichaam naar voren kantelt en daarbij je handen bij de schoft vastzet. Om dat in gewicht te compenseren leg je je als gevolg been automatisch naar achteren. Ik denk dat het er met brace ook niet gemakkelijker op wordt.
Wat je kunt doen is aan de longe zonder teugels en beugels gaan rijden en te letten op je zit en hoe je je been het beste iets naar voren te kunnen plaatsen. Handig is ook dat je altijd feedback kunt vragen van degene die de longe vasthoud
Succes!
Bedankt voor je tips! Is inderdaad een hele goede tip om eens zonder teugels en beugels te rijden. Zo wordt ik nog bewuster van mijn zit en kieper ik niet snel naar voren. Hier kan ik wat mee, thanks!
Puckenires schreef:hee, leuke fries. Zelf ben ik ook een voorstander van lengte in zijn hals. Dat doe ik ook met mijn fries.
je moet wel letten op je been, elke pas drijf je hem aan, maar dat is al een paar keer vermeldt zie ik.
Verder heb ik ook een puntje, op het filmpje zie ik dat je paard zich helemaal wit schuimt van de zweet. Zweet is prima! maar aangezien dit weer de eerste keer was dat je ging rijden, vraag ik me af of je niet te veel vraagt in één keer. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten.
Hoi!
Zweten doet Hinke heel snel! Ik zal je vertellen, ik heb hier 15 min ingestapt en misschien 5 min gedraafd en toen weer uitgestapt. Ik laat haar niet teveel doen in 1x hoor! 
Niceee schreef:Ik vind dat je je paard op een vriendelijke manier rijdt, erg fijn om te zien. Het valt mij wel op dat je onrustige onderbenen hebt. Hierboven wordt gezegd dat je niet iedere pas moet drijven met je benen. Ik heb echter het idee dat je dat niet expres doet en dat het komt doordat het niet goed lukt om je onderbenen stil te houden. Ik denk dat dit komt doordat je niet helemaal in balans zit met lichtrijden? Veel oefenen doet wonderen (of een zitles om te werken aan een onafhankelijke zit).
You're right! Ik heb hele onrustige benen, ik moet dit nog erg leren. Ben sinds een jaartje weer fanatiek aan het dressuren, heb zelf altijd recreatief gereden en lette hier niet zo erg op.
Ik ben uit balans met het lichtrijden. Moet mijn plekje nog vinden in het zadel en er zijn nog genoeg dingen wat veranderd moeten worden.
Maar zitles ga ik zeker eens proberen! Bedankt voor je reactie!
Wietsje92 schreef:Wat een mooie Fries heb je zeg! Ik vind het er ontspannen uitzien. Verder proberen te werken aan een stillere beenligging. Is het niet lastig om met een brace te rijden?
Bedankt voor je reactie!
Ja het is soms wel lastig om met een brace te rijden. Mijn enkel wordt opgesloten en ik kan 'm dan moeilijk draaien.
Maar als ik 'm niet draag dan heb ik juist teveel pijn.