Hinke (v. Riemer) aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Hinke (v. Riemer) aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 20:23

Omdat de sneeuw helemaal verdwenen is en het vandaag zo lekker weer was, heb ik het rijden met Hinke weer opgepakt.
Ze heeft 3 weken stilgestaan omdat het sneeuwde/regende/hagelde etc. Ze heeft lekker vakantie gehad, met af en toe een longeersessie.
Maar vandaag was de eerste keer dat ik haar weer lekker heb gereden! :)

Op het moment zijn we druk bezig met tempowisselingen en scherp aan het been. Het gaat al veel beter, maar ze heeft de neiging om een paar passen tempo te houden en dan weer terugzakken in de tempo. Dus hier ben ik consequent mee bezig om haar in 1 tempo te houden.
Vanuit daar wordt er ook gewerkt aan het voorwaarts-neerwaarts.
Ach en we zijn er nog niet, dat weet ik. :) Maar ben er trots op hoe ze het vandaag weer deed!

We zitten beiden op B nivo. Wat mijn toekomstplannen zijn weet ik nog niet, misschien uitbrengen in de dressuur, misschien af en toe een wedstrijdje mee pikken en zien wel waar we uitkomen. Ze kan het wel, het zit er wel in.

Zaterdag gaat ze mee naar Oenkerk, dan heb ik een clinic horsecommunicatie. Ben benieuwd wat daaruit komt! :)

Oh ja en ik heb een vervelende gewoonte om mijn hakken niet uit te drukken met mijn rechtervoet! Heeft een reden. Ik rij namelijk met een brace: http://bracesupport.com/malleoloc-black.jpg
En deze belemmert mij soms in mijn laars. :+

Ik heb ingestapt, alleen die foto's zijn er niet. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bochtje om. :D

Afbeelding

Afbeelding
Jaaa! Zo wil ik het zien! <3

Afbeelding

Afbeelding

En 2 korte filmpjes. Beetje onrustig nog in hoofd/halshouding.

Brand los! Maar wees lief en graag onderbouwend commentaar! :)

cyn23

Re: Hinke (v. Riemer) aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:25

ziet er goed uit maar probeer je hakken naar beneden te doen en goed recht zitten verder komen jullie
er wel

m3lisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:30

wat een leuke en mooie fries allereerst! :D
qua houding kun je misschien meer je bekken naar voren kantelen, waardoor je minder naar voren gekanteld zit..
dat hielp mij ook heel erg..
ga zo door en veel succes! O:)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:36

Je bent goed bezig hoor! Ik zie eigenlijk constant ontspanning en een goed achterbeen gebruik. Denk erom dat je wel je linkerhak lager probeert te houden.
Je hebt een nette houding verder! +:)+

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:38

leuke foto's marjolein! :D
paar puntjes, hakken uitdrukken, naar voren kijken & op sommige foto's lijkt het of je handen gewoon steunen op de hals ipv dat je ze optilt! ;)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:44

Ze heeft aangegeven waarom ze haar hak niet goed kan uitdrukken :7

Maar oké :+

Erg mooi paardje moet ik zeggen, enige tip die ik je kan meegeven is dat je wat meer achterover mag zitten, valt me ook op dat je rug nogal gespannen lijkt. Verder mooie ontspannen foto's.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:18

Ziet er leuk uit!
Alleen wat mij opvalt (en waar ik zelf ook last van heb) is dat als jij gaat staan en zitten, je armen precies mee gaan.
Probeer je armen meer te buigen zodat je handen op 1 plek blijven.
Veel succes!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 22:53

m3lisz schreef:
wat een leuke en mooie fries allereerst! :D
qua houding kun je misschien meer je bekken naar voren kantelen, waardoor je minder naar voren gekanteld zit..
dat hielp mij ook heel erg..
ga zo door en veel succes! O:)

Thanks! :D Ja mijn bekken moet ik nog meer kantelen en mijn rug iets minder hol maken. Ik mag best trotser zitten! :D

MarloesRixt schreef:
Je bent goed bezig hoor! Ik zie eigenlijk constant ontspanning en een goed achterbeen gebruik. Denk erom dat je wel je linkerhak lager probeert te houden.
Je hebt een nette houding verder! +:)+

Thanks Marloes! :D Ja mijn linkerhak.. Grr wordt een 10 jaren plan denk ik. :+

Wendie1992 schreef:
wat een smal friesje zeg!
xx

Smal? Ik denk dat jij haar dan anders ziet als mij! Smal is ze van verre niet hoor! :D

Shahazai schreef:
Ze heeft aangegeven waarom ze haar hak niet goed kan uitdrukken :7

Maar oké :+

Erg mooi paardje moet ik zeggen, enige tip die ik je kan meegeven is dat je wat meer achterover mag zitten, valt me ook op dat je rug nogal gespannen lijkt. Verder mooie ontspannen foto's.

Ja ik ben nog vrij gespannen! Slaat nergens op want ik heb geen reden toe. Thanks voor je tips!
En ja er staat duidelijk waarom ik mijn hak niet kan uitdrukken. :+

Pascalleee schreef:
hey,
Ziet er echt keurig uit!! Heerlijk om te zien dat jullie samen aan t genieten zijn.
En laat maar weten wat er zaterdag uit komt. Daar ben ik verschrikkelijk nieuwsgierig naar. En kom binnen kort echt langs om bij jullie te kijken..((rijden)) ;-). Als het mag???
Succes verder met haar..
Groetjes Annie

Hoi Annie! Ik heb je een PB gestuurd!! :D

Remark schreef:
Ziet er leuk uit!
Alleen wat mij opvalt (en waar ik zelf ook last van heb) is dat als jij gaat staan en zitten, je armen precies mee gaan.
Probeer je armen meer te buigen zodat je handen op 1 plek blijven.
Veel succes!

Bedankt voor je reactie en tip! Zal er aan werken! :)

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:25

leuk paard! rij zelf ook op fries in de dressuur dus weet hoe moeilijk ze kunnen zijn :)
probeer zelf wat meer achterover te ziten en je been nie te ver nar achter te leggen. ik zag in het filmpje dat je bij elke pas zowat dreef, probeer dat af te leren. houd je been stil en als je been geeft moet je reactie krijgen, zo niet , tikje. ik zou haar idd ook meer voorwaarts neerwaarts zien, zelf had ik hier ook veel problemen mee met me friesje maar oefening baart kunst. probeer veel lengtebuiging oefeningen te doen. even links inbuigen, wachten tot ie los laat en dan rechts inbuigen enz. verder zou ik hem nie alleen voorwaarts neerwaarts proberen te rijden maar ook af en toe in een training m hoog in zetten. want dat moet je immers al oefenen voor de hogere klasse want dan moet ie ook meer opgericht lopen. veel succes verder!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:38

mooi paardje hoor

1 puntje: ik zou iets minder overdreven drijven, ben blij dat je zonder sporen rijd anders was je nu onwijs aan het prikken

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:16

Wat een leuke fries! Lijkt me best lastig om met brace te rijden!

Wat ik nu zie op de foto's/filpjes, is dat je in een lichte mate, met je hele bovenlichaam naar voren kantelt en daarbij je handen bij de schoft vastzet. Om dat in gewicht te compenseren leg je je als gevolg been automatisch naar achteren. Ik denk dat het er met brace ook niet gemakkelijker op wordt.

Wat je kunt doen is aan de longe zonder teugels en beugels gaan rijden en te letten op je zit en hoe je je been het beste iets naar voren te kunnen plaatsen. Handig is ook dat je altijd feedback kunt vragen van degene die de longe vasthoud :) :Y)

Succes!

Puckenires

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:51

hee, leuke fries. Zelf ben ik ook een voorstander van lengte in zijn hals. Dat doe ik ook met mijn fries.
je moet wel letten op je been, elke pas drijf je hem aan, maar dat is al een paar keer vermeldt zie ik.
Verder heb ik ook een puntje, op het filmpje zie ik dat je paard zich helemaal wit schuimt van de zweet. Zweet is prima! maar aangezien dit weer de eerste keer was dat je ging rijden, vraag ik me af of je niet te veel vraagt in één keer. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:57

Ik vind dat je je paard op een vriendelijke manier rijdt, erg fijn om te zien. Het valt mij wel op dat je onrustige onderbenen hebt. Hierboven wordt gezegd dat je niet iedere pas moet drijven met je benen. Ik heb echter het idee dat je dat niet expres doet en dat het komt doordat het niet goed lukt om je onderbenen stil te houden. Ik denk dat dit komt doordat je niet helemaal in balans zit met lichtrijden? Veel oefenen doet wonderen (of een zitles om te werken aan een onafhankelijke zit).

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:03

Wat een mooie Fries heb je zeg! Ik vind het er ontspannen uitzien. Verder proberen te werken aan een stillere beenligging. Is het niet lastig om met een brace te rijden?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:19

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 12:25

CalvinenGino schreef:
Heerlijk :)

ziet er goed uit!!
eindelijk een fries met wat lengte in zijn hals!!
Tja puntjes zijn al gezegd, door de medebokkers!

Bedankt voor je reactie! Ja Hinke loopt gelukkig niet van nature opgekropt zoals je wel vaker bij Friezen zien. :)

maaikedewit schreef:
leuk paard! rij zelf ook op fries in de dressuur dus weet hoe moeilijk ze kunnen zijn :)
probeer zelf wat meer achterover te ziten en je been nie te ver nar achter te leggen. ik zag in het filmpje dat je bij elke pas zowat dreef, probeer dat af te leren. houd je been stil en als je been geeft moet je reactie krijgen, zo niet , tikje. ik zou haar idd ook meer voorwaarts neerwaarts zien, zelf had ik hier ook veel problemen mee met me friesje maar oefening baart kunst. probeer veel lengtebuiging oefeningen te doen. even links inbuigen, wachten tot ie los laat en dan rechts inbuigen enz. verder zou ik hem nie alleen voorwaarts neerwaarts proberen te rijden maar ook af en toe in een training m hoog in zetten. want dat moet je immers al oefenen voor de hogere klasse want dan moet ie ook meer opgericht lopen. veel succes verder!

Hoi Maaike! Ik drijf niet elke pas, maar ik heb niet zo'n stille beenligging. Ik raak Hinke met mijn been ook niet aan, anders was ze steeds weggeschoten, maar mijn benen gaan alle kanten op. :o
Bedankt voor je tips! Ik ga eraan werken! Jij ook succes met je Friesje! :)

gliss schreef:
Wat een leuke fries! Lijkt me best lastig om met brace te rijden!

Wat ik nu zie op de foto's/filpjes, is dat je in een lichte mate, met je hele bovenlichaam naar voren kantelt en daarbij je handen bij de schoft vastzet. Om dat in gewicht te compenseren leg je je als gevolg been automatisch naar achteren. Ik denk dat het er met brace ook niet gemakkelijker op wordt.

Wat je kunt doen is aan de longe zonder teugels en beugels gaan rijden en te letten op je zit en hoe je je been het beste iets naar voren te kunnen plaatsen. Handig is ook dat je altijd feedback kunt vragen van degene die de longe vasthoud :) :Y)

Succes!

Bedankt voor je tips! Is inderdaad een hele goede tip om eens zonder teugels en beugels te rijden. Zo wordt ik nog bewuster van mijn zit en kieper ik niet snel naar voren. Hier kan ik wat mee, thanks!

Puckenires schreef:
hee, leuke fries. Zelf ben ik ook een voorstander van lengte in zijn hals. Dat doe ik ook met mijn fries.
je moet wel letten op je been, elke pas drijf je hem aan, maar dat is al een paar keer vermeldt zie ik.
Verder heb ik ook een puntje, op het filmpje zie ik dat je paard zich helemaal wit schuimt van de zweet. Zweet is prima! maar aangezien dit weer de eerste keer was dat je ging rijden, vraag ik me af of je niet te veel vraagt in één keer. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Hoi! :) Zweten doet Hinke heel snel! Ik zal je vertellen, ik heb hier 15 min ingestapt en misschien 5 min gedraafd en toen weer uitgestapt. Ik laat haar niet teveel doen in 1x hoor! :)

Niceee schreef:
Ik vind dat je je paard op een vriendelijke manier rijdt, erg fijn om te zien. Het valt mij wel op dat je onrustige onderbenen hebt. Hierboven wordt gezegd dat je niet iedere pas moet drijven met je benen. Ik heb echter het idee dat je dat niet expres doet en dat het komt doordat het niet goed lukt om je onderbenen stil te houden. Ik denk dat dit komt doordat je niet helemaal in balans zit met lichtrijden? Veel oefenen doet wonderen (of een zitles om te werken aan een onafhankelijke zit).

You're right! Ik heb hele onrustige benen, ik moet dit nog erg leren. Ben sinds een jaartje weer fanatiek aan het dressuren, heb zelf altijd recreatief gereden en lette hier niet zo erg op.
Ik ben uit balans met het lichtrijden. Moet mijn plekje nog vinden in het zadel en er zijn nog genoeg dingen wat veranderd moeten worden. :)
Maar zitles ga ik zeker eens proberen! Bedankt voor je reactie!

Wietsje92 schreef:
Wat een mooie Fries heb je zeg! Ik vind het er ontspannen uitzien. Verder proberen te werken aan een stillere beenligging. Is het niet lastig om met een brace te rijden?

Bedankt voor je reactie! :) Ja het is soms wel lastig om met een brace te rijden. Mijn enkel wordt opgesloten en ik kan 'm dan moeilijk draaien.
Maar als ik 'm niet draag dan heb ik juist teveel pijn.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:31

Ziet er goed uit!
Wat mij opvalt is dat je soms wat meer stelling moet hebben naar binnen bij de hoeken (en voltes natuurlijk ook).
Misschien kun je ook nog proberen om je benen iets stiller te houden.
Jullie zijn een leuke combinatie!

eline930

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:54

mooie fries
tip:
je hakken naar beneden doen
en op de foto's kijk je alleen maar naar je paard maar vergeet niet om vooruit te kijken :(:)

X-jes eline

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:22

Ik zie inderdaad ook niet dat je elke pas drijft hoor. Het is een heel verschil of je met je benen wappert (om het even zo te zeggen) dan dat je daadwerkelijk been geeft, en dat laatste is hier niet van toepassing. Wel vind ik het tempo in de filmpjes wat aan de hoge kant liggen, maar het zou iets rustiger mogen. Snel aan het been is niet hetzelfde als snel rijden :) Ik vind het overigens echt een hele mooie Fries hoor! Er zit echt een mooi front op. Je handen zou je iets meer voor je uit mogen houden en dan de teugels wat korter, zodat je wel deze halslengte behoudt (die overigens erg goed is!) maar dat je niet je handen bij je moet houden omdat je anders te lange teugels krijgt. Hals zou nog wel wat lager mogen, maar ik denk ook niet dat je het makkelijkste paard hebt.

Qua zit valt er misschien nog wel wat te verbeteren, je klemt nu met je bovenbenen (waardoor je je benen en daarmee je hakken optrekt) en zit met een beetje een holle rug. Een tip is om zonder beugels te rijden; hierdoor word je gedwongen om wat achterover te gaan zitten waardoor je meer balans hebt en minder hoeft te (en gaat) klemmen. Maar ik weet niet in hoeverre jouw brace hierin mee speelt, dat werkt natuurlijk ook niet echt in je voordeel.

Maar ga lekker zo door, jullie komen er wel :) Succes nog!

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:38

je spoort iets te veel aan.. let op je hakken en handen wat hoger.

Misshaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:07

He meid!
Jullie gaan netjes voorruit hoor! Ziet er goed uit!
Zie al veel verbeteringen, dat gaat helemaal goed komen met jullie 2!
Probeer wel wat meer te ontspannen en gewoon te genieten van je lekkere fries!
En er worden goede tips mee gegeven.

Chrizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:02

Ziet er leuk uit :D Ik hou van friesjes <3
Ja iets rechter gaan zitten, hakken (zover als mogelijk) uitdrukken.
En misschien wat meer om het been gebogen, naar binnen gebogen.
Lijkt een beetje of ze naar buitenbuigt.

Carolyn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:54

Leuk paard! En ook ik zeg.. rechterzitten en je been lang maken;)

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:12

Nog wat kunnen vinden op de grond :+
Probeer iets meer naar voren te kijken opv naar het mooie hoofdje van je paard <3
Haha, heb er zelf ook regelmatig nog last van hoor! :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:40

Leuk en mooi paard zeg!
K heb verder geen commentaar, alleen wel dat het paard onwijs mooie lange slanke benen heeft zeg!