Black@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ambeeeer

Black@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 22:17

Black is een verzorgpony van myn vriendin ,
Ze is een 12 jarige merrie en een warmbloed .
Ze is niet myn verzorgpony dus ik weet niet echt zo veel informatie over haar ...

hier wat foto's dan ;

Afbeelding
Pianohanden ;(

Afbeelding

Afbeelding
Pianohanden weeral ... ;(

Afbeelding
& nu nog naar voor kyken ...

Afbeelding
even naar de piste om een gallopje te doen

Afbeelding
Remmen :P

Afbeelding
Een beetje half ..

Afbeelding
Daar sta ik tenminste ook op :P

Afbeelding
Uitstappen...

Dit zyn ze ...
Commentaar en tips welkom maar hou het vriendelijk aub .

Meraki

Re: Black@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:19

Dit gaat nog leuk worden..

Let op je handen en druk je hakken uit ;) Jouw zadel ligt ook te ver naar voren..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:20

Ben jij degene op de pony of is dat je vriendin? Ik vind je/haar al wel wat groot worden voor de pony :)

Als ik de foto's zo zie zou ik hem van voren veeel! meer ruimte geven en je benen mooi lang houden. Krijg eerst de pony maar goed voorwaarts, dan komt de rest vanzelf. Als je een normaal contact met de teugels hebt, of lekker losjes, dan zijn je pianohanden vast ook al opgelost.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:20

Ik hoop dat dit een grapje is... :?

allereerst voldoet je topic niet aan de regels, ten tweede, ja je hebt pianohanden, goed dat je het zelf weet, maar ik vind dat je de pony heel erg strak rijd van voren.
@work vind ik toch echt in de bak...
Je zadel ligt ook te ver naar voren.

Sorry, maar ik hoop dat je deze punten en nog een aantal aanpakt en dat we betere foto's kunnen bekijken

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 22:21

NonaWen schreef:
Dit gaat nog leuk worden..

Let op je handen en druk je hakken uit ;) Jouw zadel ligt ook te ver naar voren..

Het is niet myn zadel, maar idd ...

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 22:22

_Arwen_ schreef:
Ben jij degene op de pony of is dat je vriendin? Ik vind je/haar al wel wat groot worden voor de pony :)

Als ik de foto's zo zie zou ik hem van voren veeel! meer ruimte geven en je benen mooi lang houden. Krijg eerst de pony maar goed voorwaarts, dan komt de rest vanzelf. Als je een normaal contact met de teugels hebt, of lekker losjes, dan zijn je pianohanden vast ook al opgelost.

Ik zit er op , ok bedankt voor de tips :d

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:25

Is er geen bak waar je in kan rijden?
Misschien kan je op zoek gaan naar een wat grotere vzpony..
Verder leuk beestje, geef hem wat meer ruimte van voren. (meer teugel, minder druk ;))

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:26

vind het er wel een beetje gevaarlijk uit zien met al het ijs op zo'n pad en het lijkt of je op een heel klein stukje rijd op de eerste foto's

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 22:26

Sidera schreef:
Is er geen bak waar je in kan rijden?
Misschien kan je op zoek gaan naar een wat grotere vzpony..
Verder leuk beestje, geef hem wat meer ruimte van voren. (meer teugel, minder druk ;))

Het is niet myn verzorgpony maar die van myn vriendin :d ik ryd er zo goed als nooit op igg , ik moest ook nog wat zoeken hoe ze reed enz...

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 22:27

appiesjappie schreef:
vind het er wel een beetje gevaarlijk uit zien met al het ijs op zo'n pad en het lijkt of je op een heel klein stukje rijd op de eerste foto's

Dat is geen ijs dat is gewoon nat zand ...
Op de wei mag niet gereden worden en een echte piste is ook niet in de buurt ...

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:28

chillibean2 schreef:
en we zijn allemaal geen ankie hahahaha

:7

Maargoed, ik ga niet alles nog een keer herhalen wat er al is gezegt, maar ik vind de pony wat mager uitzien.

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 22:30

calypsoo schreef:
chillibean2 schreef:
en we zijn allemaal geen ankie hahahaha

:7

Maargoed, ik ga niet alles nog een keer herhalen wat er al is gezegt, maar ik vind de pony wat mager uitzien.

MAGER ? maar nee die is gewoon zo .

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:34

Zadel ligt idd niet helemaal lekker maar ja de pony heeft ook niet echt een makkelijke bouw volgens mij. Jammer dat je nergens echt kan rijden denk dat ze blij is dat ze het al kan. Succes.

Als ik dit zo zie denk ik alleen aan mezelf vroeg hoe ik begonnen ben. Simpel zadel, oud dekje, hoofdstel verbouwd en hoop op een pony van een boer en rijden maar. Als ik hem deed werd die nog gepoest en werd er niets meegedaan :D.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:36

Mager vind ik de pony niet hoor. Hij word alleen niet helemaal ideaal gereden. Op het harde, op ongelijke ondergrond & met zijn neus op zijn borst. Pianohandjes zijn nog het minste waar ik me aan irriteer. :) Succes en probeer een leuke instructrice te vinden, of een vriendin die meer rij ervaring heeft en het leuk vind jullie hiermee te komen helpen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:39

Waarom rijd je ergens in een achtertuin? Of zie ik dat verkeerd?

Je hebt idd pianohanden en je buigt je polsen ook teveel waardoor je dwingt. De teugels zijn te kort en je pony loopt nogal geforceerd in de houding.
Probeer je teugels een flink stuk langer te hebben en rijd haar veel actiever, dus meer tempo. Houd je handen wat rustiger op de plek en rechtop, niet teveel willen doen dan komt die aanleuning vanzelf.

ambeeeer schreef:

Dat heeft niet met je zadel te maken maar met wie er opgezadeld heeft, volgende keer beter op letten ;)

Edit; pony is niet mager hoor, alleen wat weinig bespierd, is heel wat anders ;)
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 09-01-11 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Britje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:39

Ik vind haar niet mager. Ze heeft een ranke achterhand (vaak spieren niet goed ontwikkeld). Maar ze heeft een lekkere dikke buik ;) Ik denk dat ze volgens het standaard zelfs overgewicht heeft (je moet toch de ribben kunnen voelen en net kunnen zien als ze beweegd?:P)

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:40

Ik vind de pony niet te mager. Maar er kan nog veel worden verbeterd aan het rijden. Ik weet niet of je ook les krijgt? (niet met deze pony iig wat ik begrijp)
Daarnaast vind ik het wel onverantwoord hoe er wordt gereden. Juist als de zandweg nat is wordt het spekglad. Is de eigenaar van de pony op de hoogte dat jullie zo met hem rijden? Ik zou het niet toestaan als het mijn pony was.
Voor de rest zou ik de volgende keer wachten met rijden tot de sneeuw weg is, want dit is natuurlijk niet echt te doen.

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 22:42

Joscaa schreef:
Mager vind ik de pony niet hoor. Hij word alleen niet helemaal ideaal gereden. Op het harde, op ongelijke ondergrond & met zijn neus op zijn borst. Pianohandjes zijn nog het minste waar ik me aan irriteer. :) Succes en probeer een leuke instructrice te vinden, of een vriendin die meer rij ervaring heeft en het leuk vind jullie hiermee te komen helpen.

Ze gaat van zelf zo diep , het minste dat je doet zit ze al zo ... dat is haar zo geleerd en daar kan ik niet echt iets aan doen ?
ik kan ook nergens anders ryden en op dat paadje dat is gewoon stap en draf hé ;d

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:43

ambeeeer schreef:
Ze gaat van zelf zo diep , het minste dat je doet zit ze al zo ... dat is haar zo geleerd en daar kan ik niet echt iets aan doen ?

Daarom moet je je teugels langer houden, je handen rechtop en stil en met meer tempo rijden ;)

malo_kozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:44

Ik vind de pony eruit zien alsof het een jaarling is. Erg onvriendelijke en onverantwoordelijke foto's. Galopperen op zo'n harde ondergrond is erg slecht en tel daarbij op dat de ruiter te groot is, de pony volkomen onbespierd, het zadel echt niet goed ligt en te groot is en nogmaals hoeoud is deze pony?

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 22:44

anoukie88 schreef:
Ik vind de pony niet te mager. Maar er kan nog veel worden verbeterd aan het rijden. Ik weet niet of je ook les krijgt? (niet met deze pony iig wat ik begrijp)
Daarnaast vind ik het wel onverantwoord hoe er wordt gereden. Juist als de zandweg nat is wordt het spekglad. Is de eigenaar van de pony op de hoogte dat jullie zo met hem rijden? Ik zou het niet toestaan als het mijn pony was.
Voor de rest zou ik de volgende keer wachten met rijden tot de sneeuw weg is, want dit is natuurlijk niet echt te doen.

Nee dat is het juist alles was aan het smelten toen en op de piste ' het zand' was alles gewoon hoe het normaal is , juist in de kanten maar daaar ryd ik niet. het ging niet meer vriezen en het was ook niet bezig ...

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 22:46

anneliesdj schreef:
Waarom rijd je ergens in een achtertuin? Of zie ik dat verkeerd?

Je hebt idd pianohanden en je buigt je polsen ook teveel waardoor je dwingt. De teugels zijn te kort en je pony loopt nogal geforceerd in de houding.
Probeer je teugels een flink stuk langer te hebben en rijd haar veel actiever, dus meer tempo. Houd je handen wat rustiger op de plek en rechtop, niet teveel willen doen dan komt die aanleuning vanzelf.

ambeeeer schreef:

Dat heeft niet met je zadel te maken maar met wie er opgezadeld heeft, volgende keer beter op letten ;)

Edit; pony is niet mager hoor, alleen wat weinig bespierd, is heel wat anders ;)

Wat kan ik er nu aan doen dat dat zadel naar voor schuift ? als ik het leg waar het moet en het schuift naar voor ? ;c

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 22:47

malo_kozo schreef:
Ik vind de pony eruit zien alsof het een jaarling is. Erg onvriendelijke en onverantwoordelijke foto's. Galopperen op zo'n harde ondergrond is erg slecht en tel daarbij op dat de ruiter te groot is, de pony volkomen onbespierd, het zadel echt niet goed ligt en te groot is en nogmaals hoeoud is deze pony?

Ik heb het hier boven verkeerd geschreven maar ze is 13. en ik gallopeer tog helemaal niet op dat baantje , ik gallopeer juist daaar in die piste...

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 22:50

anneliesdj schreef:
ambeeeer schreef:

Daarom moet je je teugels langer houden, je handen rechtop en stil en met meer tempo rijden ;)

Maar als ze dat nu zo geleerd heeft van zo diep te gaan by het minste wat je vraagt ? ;d
Laatst bijgewerkt door ambeeeer op 09-01-11 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:50

Nou snap ik hem even niet meer. Er is dus wel een piste? Waarom rijdt je daar dan niet?