Angel en ik oefenen de galop en middendraf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shinedown

Angel en ik oefenen de galop en middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 20:09

--
Laatst bijgewerkt door Shinedown op 07-04-22 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:14

heey :)

zag net je andere topic ook al ;) Zag er ook leuk uit :) Idd niet meer met gympjes rijden :o

Ik vind het echt goed uitzien :) En wat een leukerdje zeg :D Probeer niet naar beneden te kijken maar voor je ;) En idd wat meer contact met je teugels :)

Ziet er harstikke leuk uit ;) Geweldige.. (ijslander ofzo? weet niet, je hebt een ijslands zadel geloof ik :+ )

Groetjes :wave:

Horsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:27

Zulke paarden zijn totaal niet mijn type, maar Angel valt mij wel in de smaak!

Angel wordt soms erg strak in haar bovenlijn, probeer haar nog wat losser te rijden. Je bent heel vriendelijk (hartstikke super!), maar je mag er net wat meer aanzitten lijkt het zo.

Galop lijkt me enrom krachtig, maar erg snel en niet afgemaakt. Ze heeft een heel mooi achterbeen in galop, maar omdat het zo snel gaat, kan ze het aan de voorkant niet afmaken. Je zal een verhouding moeten zoeken tussen krachtig en gecontroleerd.

Middendraf ziet er goed uit, maar soms spoort ze niet. Op foto 9 is dat te zien, houd dat in de gaten.

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:18

Horsk schreef:

Angel wordt soms erg strak in haar bovenlijn, probeer haar nog wat losser te rijden. Je bent heel vriendelijk (hartstikke super!), maar je mag er net wat meer aanzitten lijkt het zo.

Galop lijkt me enrom krachtig, maar erg snel en niet afgemaakt. Ze heeft een heel mooi achterbeen in galop, maar omdat het zo snel gaat, kan ze het aan de voorkant niet afmaken. Je zal een verhouding moeten zoeken tussen krachtig en gecontroleerd.

Middendraf ziet er goed uit, maar soms spoort ze niet. Op foto 9 is dat te zien, houd dat in de gaten.

Ze was stijver dan normaal inderdaad. Heb haar wegens het weer niet meer zo vaak kunnen rijden en dat was wel te merken opzich.
Galop was super krachtig vandaag ja, ze had nogal veel power en moest al haar energie van de laatste tijd even kwijt haha :). Nu nog ff die power in gecontroleerd zoeken, heb je geljik in.

Hoe bedoel je precies met dat ze niet spoort? Dat snap ik even niet ^^.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:55

Shinedown schreef:
Horsk schreef:

Ze was stijver dan normaal inderdaad. Heb haar wegens het weer niet meer zo vaak kunnen rijden en dat was wel te merken opzich.
Galop was super krachtig vandaag ja, ze had nogal veel power en moest al haar energie van de laatste tijd even kwijt haha :). Nu nog ff die power in gecontroleerd zoeken, heb je geljik in.

Hoe bedoel je precies met dat ze niet spoort? Dat snap ik even niet ^^.

Ik denk dat ze bedoeld dat ze niet goed in de sporen loopt. In draf moeten de benen schuin gelijk lopen. Dus RV/LA en LV/RA. Al kan ik het niet helemaal zien wat er mis mee is, behalve dat ze nog op de voorhand loopt. Je hebt Angel echt goed aan het lopen! En ondanks dat ze soms te diep wilt (wat imo beter is dan sterre kijken) is ze echt enorm vooruit gegaan (jullie dan!). heerlijke plaatjes, ben benieuwd naar meer!

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 11:07

ZusJacobs schreef:
Ik denk dat ze bedoeld dat ze niet goed in de sporen loopt. In draf moeten de benen schuin gelijk lopen. Dus RV/LA en LV/RA. Al kan ik het niet helemaal zien wat er mis mee is, behalve dat ze nog op de voorhand loopt. Je hebt Angel echt goed aan het lopen! En ondanks dat ze soms te diep wilt (wat imo beter is dan sterre kijken) is ze echt enorm vooruit gegaan (jullie dan!). heerlijke plaatjes, ben benieuwd naar meer!

Ah oke! Dit is pas ongeveer de 2e keer dat is het serieus train nu ze ook lekker in draf nageeflijk is. Ze heeft dan idd de neiging om naar beneden te duiken zodat ze op de voorhand valt maar ik ga er vanuit dat ze dit over een tijdje niet meer doet.
Dankjewel!

Binnenkort ga ik voor het eerst met haar naar een bak, benieuwd hoe ze het in een bak doet en in een vreemde omgeving met veel paarden :P.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:14

Op alle foto's lijk je naar links te hangen, je linkerschouder is lager. Blijf recht boven je paard zitten.

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:51

Dat achterbeen op foto 1 <3
Echt, ziet er weer super netjes uit hoor :p
Maar probeer wel, in de galop, te blijven zitten,
ja, hij is super sterk dan, kweet :P

maaikedewit

Re: Angel en ik oefenen de galop en middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:05

leuke pony! wel een bolletje wol xd
probeer in de galop gewoon te blijven zitten en het ljkt of ze ook wat van de teugel los komt op sommige foto's
veel succes verder!

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:11

Het lijkt alsof je je schouders erg gespannen hebt/optrekt.
Ik herken het, ik doe precies hetzelfde!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:31

Weer zo'n fijn topic van jullie! Weer vooruitgang! Ik vind jou altijd zo fijn met je handen..je ziet Angel (en jou) ook groeien (figuurlijk dan haha) per topic.. Lekker zo doorgaan en veel plezier in de bak binnenkort.foto's! :p

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:41

Het ziet er weer netjes uit :j
Tip voor de middendraf: Breng dan je handen wat hoger, dan zal Angel minder de neiging hebben om zo op de voorhand te duiken.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:32

Wat een ontzettend leuk paardje heb je! Ik vind je beugels niet zo kort hoor, je been ligt netjes.
Ik zou alleen proberen je handen wat hoger te houden en meer rechtop. Probeer in galop wel op je billen te bliijven zitten. Verder vind ik jullie een hele mooi combi. Ga zo door!

edit, zie net je profiel. Hoe kan een kruising Haf x Fries een schimmel zijn?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:05

Hallo!

Wat een mooi paard heb je onder je kont zeg!! Die vacht is echt geweldig! Het ziet er uit alsof jullie beiden plezier hebben. Het enige puntje is dat je niet alleen je hoofd rechtop moet houden (wat je wel doet) maar ook moet kijken waar je heen gaat.

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 11:28

Ik moet idd op mn gat blijven zitten en m'n schouders niet optrekken. Van dat schouders optrekken heb ik al heel lang last van haha. Ook ben ik fan van naar m'n pony kijken ipv naar vooruit :').
Melanie5, ze is geen schimmel. Wss waren de ouders niet helemaal zuiver.

_Nien_Dais, verschrikkelijk he! Ik heb net een bak geregeld waar ik nou af en toe mag rijden, is die ook verzopen met dit weer, lekker dan :').

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:33

Dit is dus ongeveer het eerste topic van iemand die met bit en sperriem rijdt, waarbij ik kan zeggen dat je supervriendelijk rijdt!

Echt een topcombi..

Soms inderdaad iets meer lengte geven, want dan loopt ze iets ingehouden, maar het gaat helemaal goed komen :D

Succes <3

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:47

Wat een enorm gave pony heb je! En je hebt haar al heel lekker aan het lopen!
Enige minpuntje wat ik nog zou kunnen aangeven is dat je je handen nog iets beter rechtop zou kunnen houden.
Voor de rest: ga zo door, het ziet er heel vriendelijk en netjes uit

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:24

je hebt angel netjes aan het lopen, de mensen boven mij hebben al het commentaar geleverd wat ik ook wilde zeggen :D
Alleen nog 2 kleine dingetjes over je tuig, je heb je neusriem of te los, of je sperriem te strak, je neusriem wordt namelijk naar beneden getrokken bij de aanzet van het sperriemlusje. En ik vind persoonlijk dat de inch maat van je zadel wat te groot is voor jouw slanke bips :o
Edit: wat vooral meer opvalt bij je andere topics waar je je beugels langer hebt.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:13

Wat rijd jij toch vriendelijk en wat kan Angel toch lekker lopen! :D
Je ziet inderdaad van de foto's af dat ze de galop wat lastig vind, moest toch wel lachen om de derde foto, wat neemt ze daar een sprong.. :))

Het enige puntje dat ik me kan bedenken is dat je beugels idd een gaatje langer mogen, maar daar kwam je zelf al mee. :') Verder ziet het er prima uit, lekker zo dooroefenen, dan komt het helemaal goed! :D

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:35

Probeer Angel eens, wanneer ze te diep komt, dus gaat hangen en kont eruit gooit, eens aan te laten springen in gallop. Liefst zo lomp mogelijk dat ze haar hoofd omhoog doet, heb je haar dan lekker met het hoofd omhoog galloperen ga dan meteen weer draven, verruimen, doet ze haar hoofd weer omlaag, meteen weer aanspringen en riedel herhalen. Waarschijnlijk zal ze gaan begrijpen dat het hoofd gewoon omhoog houden veel makkelijker en minder energie kost dan te gaan duiken en dan aan te springen. Hopelijk helpt het je!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:20

Oeeh die Angel! Als je zo doorgaat krijgt ze dezelfde uitgestrekte draf als milou!

Jullie doen het echt leuk,en zoals ik al zei, let erop dat je hem niet alleen hard laat gaan,maar dat je de middendraf echt vanuit achter rijd,als die daar vanuit achter komt en daar mooi zakt , kan dat voorbeen ook omhoog!

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 12:40

Kim90, mijn sperriem zit erg los en mijn neusriem zat die dag een gaatje losser dan normaal. Mijn neusriem is boven bij de frontriem er 1x om heen gedraaid, omdat hij anders te laag hing. En bij mijn sperriem zijn de gaatjes ook op, dus die zit altijd wat losjes :P. Ik moet eigelijk een keer gaatjes bij laten maken.
Voor het mooie is mijn zadel misschien voor mij wat te groot (volgens mij hadden ze hem niet kleiner in inch), maar voor Angel ligt dit zadel pefecto en het zat in mijn prijsklasse vandaar dit zadel ^^.

Karlijnxxx, dankjewel voor de tips. Ik zal ze eens uitproberen :).

Do, die uitgestrekte draf van milou wil ik ook wel! Dankjewel.

De rest ook dankjewel voor de leuke reacties :D!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:38

Wat een leuk paardje is het toch!
Ik zie dat je af en toe net iets te stug bent met je linkerhand, dit kan ook de reden zijn van het 'niet sporen'.
Regelmatig wat contrastelling helpt om daar op te blijven trainen, het zijn van die dingen die er telkens weer insluipen, dan moet je weer even de puntjes op de i zetten.
Voor de galop zou je ook kunnen proberen vanuit stap aan te springen, dan blijft ze beter vanuit de achterhand springen.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:00

Ziet er best netjes uit hoor. Probeer je onderbeen lang te houden en recht boven je pony te blijven zitten.
Soms hang je wat teveel naar een kant. En je handen wat meer dragen.

Leuke pony. Zie in je profiel dat ze Haflinger x Fries zou moeten zijn. Dat is genetisch onmogelijk, omdat bij Friezen en Haflingers geen schimmel voorkomt. Sorry, even off-topic.

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 17:05

Het is ook geen schimmel.

MirandaFuego. Slimme tip, ik zal het de volgende keer proberen :).