Na mijn vakantie is Melody voor de abop in training gegaan bij Suelza hier op bokt,ze is daar 2 maanden geweest.
Al die tijd dus zelf helemaal niet gereden,toen ze terug kwam had ze een aanpassing nodig aan haar zadel want dat lag niet goed.
Al met al daarna 1,5wk lekker kunnen rijden daarna kwam het winterse weer.Helaas konden we de bak niet optijd vlak krijgen en heeft ze ook niet op de wei gekunt.
Melody heeft dus 4weken rust gehad,met afentoe paar rondjes aan de hand over de plaats stappen.
Nu is de bak weer berijdbaar dus vandaag zat ik er voor de 2e keer op.
We hebben nog niet teveel gedaan want wil er geen spierpijn op rijden maar afentoe liep ze toch alweer best lekker.
Graag tips en commentaar waar ik iets mee kan..
Zelf kijk ik erg veel naar beneden en Melody valt nog vrij veel op de voorhand maar het mond-handgevoel voelde wel goed.
Ook ga ik afentoe wat te ver naar achter hangen zie ik nu.(had ik nog niet eerder gemerkt)
Wat loswerken:

Ik rijd haar vaak een pasje terug zodat ze fijn aan het been word en afentoe makkelijker op haar achterbeen kan komen.:

Hier zet ik net het terug rijden in..teugel komt wat los omdat ik me teveel focus op het terug rijden met mijn zit":

De galop schort nog een hoop aan..voor de 4weken rust had ik haar eindelijk lekker erdoor en was bezig haar meer van de voorhand af te krijgen.
Nu kom ik er net net door in de galop heeft even paar dagen tijd nodig..

En ik eindig altijd met aan beide kanten even met lange teugel uit te draven zodat ze even alle spieren los kan laten..