Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

veneri schreef:dus gewoon op deze manier doorgaan dus en geduld hebben...
het is een voorwaarts paardje,loopt graag en reageerd al goed op been en teugelhulpen.
galop doen we bijna niet onder de ruiter omdat hij dit erg moeilijk vind,zelfs het aandraven vind hij soms nog moeilijk,bij het aandraven geeft hij nog wel eens een bok ik neem hem dan wat terug zodat we weer in een normaal draf tempo zitten (hij schrikt van zn eigen bok) ga dan terug naar stap en draaf opnieuw aan.
de galop oefenen we nog aan de longe,ik wil hem eerst stabiel en ontspannen hebben in stap en draf voordat we gaan werken aan de galop.
verder geen tips?
JPS schreef:veneri schreef:dus gewoon op deze manier doorgaan dus en geduld hebben...
het is een voorwaarts paardje,loopt graag en reageerd al goed op been en teugelhulpen.
galop doen we bijna niet onder de ruiter omdat hij dit erg moeilijk vind,zelfs het aandraven vind hij soms nog moeilijk,bij het aandraven geeft hij nog wel eens een bok ik neem hem dan wat terug zodat we weer in een normaal draf tempo zitten (hij schrikt van zn eigen bok) ga dan terug naar stap en draaf opnieuw aan.
de galop oefenen we nog aan de longe,ik wil hem eerst stabiel en ontspannen hebben in stap en draf voordat we gaan werken aan de galop.
verder geen tips?
Ts, ik zou hem niet terugnemen bij een bok maar het juist voorwaarts oplossen!!
veneri schreef:het longeren heb ik al voorgesteld aan de eigenaar,maar deze wil zich lliever concentreren op het rijden.
volgens mij kan het een in dit geval niet zonder het ander.
misschien is het een goed idee dat ik voor het rijden even longeer tot aan ontspanning,en dan pas gaan rijden.
bijzet of touwtje wil de eigenaar ook niet hebben tijdens het longeren,denk dat ik dan met dubbele longes zal moeten gaan werken ipv alleen maar rondslingeren.