Heel braaf dier in omgang en onder het zadel.
Alleen is er een probleem, ze is niet rustig te krijgen.
Er hebben verschillende mensen op gereden, die zijn gestopt omdat ze gewoon te druk werd. Ik ben het gaan proberen, omdat dit mijn type paarden zijn en ik denk dat ze vast wel rustig moet kunnen worden.
Ik rij haar op een dubbelgebroken trens zonder sporen. Ze is ook gewoon nageefelijk te rijden, alleen kan ik mn teugels geen cm laten vieren want dan gaat ze er vandoor. Afentoe doet ze een paar passen rustig, dan beloon ik haar en geef iets meer teugel, maar naar de volgende passen moet ik de teugels er ook al weer bij pakken, omdat ze er dan weer vandoor gaat.
Heeft iemand tips om haar rustiger te kunnen krijgen?
(ook met Ferro bloed) ben al 4jaar met haar bezig. Gaat de ene maand beter dan de andere. Ben met haar veel bezig geweest om balans te leren houden dus veel voltes maar ook andere lijnen/figuren. Van steeds dezelfde oefeningen wordt de mijne knettergek. Ik houd wel steeds mijn been eraan, ze moet wel leren dat ik druk blijf houden want ook de aanraking met been vind ze niet leuk. Oh ja, deze merrie is ook al langs diverse dierenartsen, osteopaten en heeft div. poedertjes gehad én zadel is gecheckt. Sleutelwoord is denk ik; engelen-geduld
). Waar bij mij het probleem zat was dat ik haar nogal vast bleef houden. Ik heb toen geleerd dat ik haar niet zo vast moet houden maar juist voltes rijden, en als ze nog doorgaat een ophouding.