Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anne_mieke88 schreef:Ik denk dat hij je uitprobeert en je test, misschien wat strenger voor hem wezen...misschien zweepje mee...
niet om hem af te rossen natuurlijk...maar kleine zachte tikjes op de achterhand om hem er op te wijzen dat hij door moet lopen...
ambre schreef:Rondjes blijven draaien helpt ook wel eens.
Achterwaarts gaan helpt heel goed;ik heb er nog geen 1 gehad waar dat niet bij werkte.
Moest soms wel heel lang achterwaarts maar uiteindelijk met allemaal fijn buiten te rijden.
De langste adem hebben dus!
Happie schreef:Hij wil niet heel maar wel terug als ik het goed begrijp rijd je vaak dezelfde route?
JustLaura schreef:Happie schreef:Hij wil niet heel maar wel terug als ik het goed begrijp rijd je vaak dezelfde route?
Ja, 1 stuk moet ik altijd rijden, het punt waar we op de terugweg zijn, daar kan je verschillende richtingen uit.
Dat doen we ook vaak, altijd variatie, maar dat één stuk moet altijd opnieuw..
Zou hij dat stuk beu zijn? Wel vreemd dat hij dan ineens niet meer vooruit wil sinds we alleen rijden..
. Je kan ook eens het rondje andersom rijden; dus is je heenweg de terugweg en andersom.

Wolferus schreef:Ze heeft toch al gezegd dat ze er iemand opgelaten heeft die helemaal niet bang is en dat de pony het dan nog steeds doet
Uit balans halen probeer ik zelf ook, werkt soms, maar als de pony echt niet beweegt lukt dat natuurlijk niet xD