Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
geerke schreef:in stap en draf gaat het gewoon goed?
Dan is het zeker wel een uiting van pijn.
Hoezo wil hij niet longeren?...Een paard heeft niet zo veel te willen hoor,dat uurtje per dag dat hij even iets voor jou moet doen....in de wei ma hij doen wat hij wil.
BonaFide schreef:geerke schreef:in stap en draf gaat het gewoon goed?
Dan is het zeker wel een uiting van pijn.
Hoezo wil hij niet longeren?...Een paard heeft niet zo veel te willen hoor,dat uurtje per dag dat hij even iets voor jou moet doen....in de wei ma hij doen wat hij wil.
hij wil wel longeren, dat gaat goed hoor...
kehdra schreef:Waarom reageer je niet op vragen?
Nogmaals:
Hoe weet je zo zeker dat het geen pijn is?
Begrijpt hij wel wat er gevraagd wordt?
Hoe oud is hij, en hoelang is hij ingereden?
Past je tuig?
Wat zegt je instuctie hoe je het moet oplossen?
Moll schreef:alleen in galop zeg je? zou eerst het zadel na laten kijken, dan zou ik voorlopig de eerste periode niet galoperen onder de man, als de lende partij niet sterk genoeg is kan je dit soort uitbarstingen krijgen omdat het binnen achter been niet vergenoeg ondergebracht kan worden, vervolgens zou ik aan de longe gaan werken aan de galop en stem hulp, dit zodat het dier aan springt op comando zonder been hulp, die er later zachtjes en rustig bij kan komen
BonaFide schreef:kehdra schreef:Waarom reageer je niet op vragen?
Nogmaals:
Hoe weet je zo zeker dat het geen pijn is?
Begrijpt hij wel wat er gevraagd wordt?
Hoe oud is hij, en hoelang is hij ingereden?
Past je tuig?
Wat zegt je instuctie hoe je het moet oplossen?
Aangezien we een controle hebben laten doen door de dierenarts
hij begrijpt wat er gevraagd wordt, hij is nu 5 maanden ingereden
ik beleer meerdere paarden en rij ZZ.
Mijn instructeur is niet dom, die rijdt ZZ springen Z2 dressuur..
M'n tuig past.
BonaFide schreef:Moll schreef:alleen in galop zeg je? zou eerst het zadel na laten kijken, dan zou ik voorlopig de eerste periode niet galoperen onder de man, als de lende partij niet sterk genoeg is kan je dit soort uitbarstingen krijgen omdat het binnen achter been niet vergenoeg ondergebracht kan worden, vervolgens zou ik aan de longe gaan werken aan de galop en stem hulp, dit zodat het dier aan springt op comando zonder been hulp, die er later zachtjes en rustig bij kan komen
aan de longe gallopeert hij goed, komen er amper bokjes vrij...
't is gewoon een manier van gemeen bokken, het is echt 'de ruiter eraf werken'..