Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aeolusnr1 schreef:Toch is dit een dressuurmatig probleem hoor.
Je zegt zelf dat wanneer je het in de bak probeert op te lossen dat je paard dan in verzet gaat, dus zit dat niet goed hé, eerst daar aan gaan werken en dan komt de toepassing van het gelleerde ook tijdens de buitenritten.
FriesWytske schreef:Mijn merrie is buiten ook heel erg voorwaarts. Wat ik meestal doe is het volgende. Ik gebruik de omgeving om toch wat dressuuroefeningen te doen. Dus als ik ergens om een boom een volte kan doen, doe ik dat. Of ik ga slalommen tussen een rij bomen door. Pak een stukje wijken mee. Ga ook een keertje halthouden. En nog meer van dat soort dingen. Zo heeft ze geen tijd om na te denken. En ook geen reden om sneller te gaan.
eridinges schreef:dominiquesr schreef:edit: ik had dit ook mijn mijn verzorgpony. (rij ik nu amper op, heb het te druk met mijn eigen paardjes.)
in de bak, sloom. buiten een race monster.haha.
De mijne is gelukkig nooit sloom. Ze is ook geen racemonster want ik heb wel controle.Gelukkig wel
eridinges schreef:Mhollander: join the club! ik heb ook een haflingermerrie
@gerda20: hier heb je inderdaad heel veel geduld voor nodig want wanneer ik dit buiten doe wordt ze heet en kan ze tijdens de rit de rust niet meer bewaren. Maar ik ga er gewoon mee aan de slag.
mhollander schreef:Die van mij doet in de bak het zelfde als buiten.
Ze crost soms ontzettend hard door de bochten. Heb haar al vanaf dat ze 2,5 jaar was. In het begin deed ze het nooit.
ik zeg altijd. Maaike denk zo snel mogelijk alle oefingen doen dan kan ik lekker weer op stal eten of de wei in. Ze is tenslotte een haffie en die hebben meestal een grote hobbie eten.
GittekeZ1 schreef:Het is ook een probleem van het paardje en vriendin heeft z dressuur met haar paardje gereden
maar buiten dribbelt en piafeert hij altijd nu is hij 28 en doet het nog steeds
dus sterkte