Dit is mijn eerste topic met Mickey.
Ik heb hem nu bijna een jaar, en toen ik hem kreeg zat er een rem op die stuk was en het stuur werkte ook niet echt goed

dus tijd om naar de garage te gaan! Ik ben met hem aan de slag gegaan, er had eigenlijk alleen nog maar een paar keer iemand op gezeten. Hij was wel heel braaf, maar kende echt nog niks.
Zo hebben we het opgebouwd, en hebben samen allemaal nieuwe dingen leren kennen zoals springen en naar het bos gaan, auto's en nog veel meer dingen!
Nu ben ik een stuk verder met hem. 2 maanden geleden is hij een maand kreupel geweest, en toen heeft het een tijdje geduurt voordat ik hij weer helemaal op conditie enz. was.
Ondertussen start ik ook wedstrijden met hem sinds eind November, ik ben nu 3x gestart in de B (192, 191 en 2e, 180), en heb 4 winstpunten. Vandaag ben ik weer gestart, in Sonnega. Marieke1495 van bokt was mee en heeft voorgelezen. Hij was hardstikke braaf, maar natuurlijk zaten er foutjes in. Toch hadden we nog 194 punten, en waren we 1e!
Nog wat over Mickey:
* 5 jaar
* schimmel-bont (komt niet heel vaak voor)
* toen hij bij me kwam liep hij echt heel wijd, nu is dat al minder maar het is er nog steeds
* hij is nogal stout zo af entoe, ervandoor gaan en dat soort dingen

* de meeste pony's gaan moeilijk omlaag, hij gaat moeilijk omhoog, daardoor kan hij ook goed halststrekken

Hier komt het filmpje:
Nog even tervergelijking, dit was in Januari: (zet het geluid uit, tenzij je mijn moeder erdoor heen wilt horen bleren)
Puntjes voor mij:
* handen rechtop
* ellebogen aansluiten
* tenen meer naar binnen
* niet mee gaan hangen in de bochten
en: mijn cap zit scheef, daardoor lijkt het soms of ik scheever zit dan dit in werkelijkheid is.
Puntjes voor Mickey:
* minder wijd lopen achter
* wat regelmatiger worden in de aanleuning
* minder diep lopen en opgerichter
* Niet struikelen

* de galop in deze proef was echt slecht, de aanleuning, de voltes.. maar ik was wat voorzichtig omdat hij met het inrijden niks anders deed dan overspringen.. (wat hij ook een keer tijdens de proef deed)
Ik zou graag tips willen hebben over het rijden, en aan mijn eigen aangegeven puntjes moet ik natuurlijk werken

Houd het netjes, dan doen andere bokkers dat ook

Groetjes Emma
P.S. zie zijn lieve hoofdje aan het eind van het filmpje

goed bezig! Veel succes met hem!