Ik heb van mijn 8e tot mijn 16e best leuk gereden, voornamelijk dressuur. Daarna ben ik een jaar gestopt en na een jaar weer opgepakt.
We zijn nu alweer een jaar aan de slag, en ik ben al die tijd bezig weer op m'n oude niveau te komen. Wat heel frustrerend voor mij, en misschien ook wel mijn instructrice is/was, omdat ik in mijn hoofd had dat ik meteen weer op m'n oude niveau kon rijden: niet dus.
Er zijn heel veel dingen waar ik tegenaan loop, maar een daarvan is het doorzitten.
Daar waar ik vroeger heerlijk, bij wijze van spreken, een uurtje door kon zitten, stop ik nu al na 5 seconden. Een hoop gestuiter en verkrampingen, wat ook meteen te merken is aan het paard. We zijn al een tijd bezig aan mijn ontspannen zit, maar op een of andere manier wil dat doorzitten maar niet vlotten.
Waarschijnlijk is dit niet voldoende info om mij echt te kunnen helpen, maar heeft iemand enig idee waar het aan ligt of tips/oefeningen die kunnen helpen?
Alvast bedankt

zonder beugels het liefst.
Volgens mij moet je het ook vaak en veel doen om je bewust te worden van wat je wel en niet moet aanspannen.
. Desnoods haal je je beugels eraf!