Nikki oftewel der echte naam Ceetje is afgelopen mei 3 jaar geworden en eind mei heb ik haar gekocht, ze kende toen longeren al heel goed dus ik kon haar vrij gauw al inrijden dat ging ook heel snel want ze deed het perfect. Ook verkeersmak was ze de eerste keer eigelijk al 100% echt werkelijk niks vond ze eng, brugjes , water (vind ze geweldig en zwom ook al meteen) honden , vrachtwagen , tractors niks gewoon. Ze is wel een lekker vlotte pony en reageerd super op stemhulp. sinds september geef ik ook wat les op haar aan hele kleine kindjes dus meer dat ze keer rond kunnen rijden zegmaar, zoals me nichtje (kindje van me zus ) enzo. Ook dat doet ze eigelijk heel goed. Alleen waarneer ik der rij wil ze nog wel ooit een keer een bok geven (dat is iets van een paar weken) of wegschieten. En sinds een keer of 3 leer ik der meer stelling en oefeningen en loopt ze eigelijk ook super makkelijk nagefelijk. Ze pakt alles super op
. Owja ik ben een beetje groot voor der, ik weet het
(ze is ook maar 1,30m ongeveer)ik heb geen cap , I know doe ik nooit thuis met dresuur
touwtje is beetje stom weet ik dat is ff te vervanging voor staartriem (die alsgoed is morgen binnenkomt) was even eenmalig omdat ik anders gemiddeld 8 keer moet afstappen (aangezien echt maar dan ook echt alle zadels naar voren glijden, ik heb er 7 geprobeerd)
mijn beugels zijn zo kort omdat me benen er anders onder slungelen en het zadel nog meer glijd.
En nu dan maar de foto's!!
nikki's hoofdje

stappen

gallop(daarin is ze nog niet nagevelijk)

de zon was best fel

ik kijk overal te veel naar beneden ik weet het, dat doe ik normaal eigelijk niet zo maar komt denk door zon en was geconcentreerd ofzo haha
en ik heb me tenen naar buiten , daar werk ik al een tijdje aan , maar dat blijft moeilijk

opmerkingen? tips?
wat langere teugel alleen vond ik het een domme foto omdat me been omhoog steekt
dat was in het begin met draf
in gallop zodat ze niet uit kon glijden
mee eens