Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sjolvir schreef:Vind de titel nogal onaardig.
Paard wordt niet zomaar van ene op andere moment een rotpaard,
dan is er ergens iets fout gegaan.
Zou eerst eens bij mezelf (en de instructie) ten rade gaan.
Zadel nakijken, paardje nakijken, gebit nakijken etc.
Juist! als iets opeens is.
Paard verteld jullie op dit moment wat, de kunst is om naar hem te luisteren.
countrygirl schreef:Precies. Denk je werkelijk dat een dier zomaar stil gaat staan? Sporen erbij, paar flinke tikken op haar kont..
Het dier is nog maar VIER jaar!! En al een veulen gehad...
Jij rijdt op een (kleuter!!) pony die alles nog zou moeten leren, ze is geestelijk en lichamelijk nog niet klaar hiervoor.
Je pony verteld je iets met dit gedrag, probeer daar eens gewoon naar te luisteren?

mirim schreef:ho, ho.........je hebt het over een vierjarig paardje wat al bereden is, toen een veulen heeft gehad en nu weer opgepakt wordt? Sorry hoor, maar hoe snel mag dit paardje kapot gereden worden? Ik begrijp dat dit niet je eigen paardje is, maar de manier waarop jij hier over dit paardje praat vind ik verre van vriendelijk. Ga je eerst maar eens verdiepen in het paard op zich en rijdt voorlopig gewoon lekker op een pony die al beleerd is en weet wat er van hem verlangt wordt en de manegelessen ook aankan.
_Esther_87_ schreef:Tja, nogmaals ts, volgens mij is dit niet aan jou om op te lossen...Niet jouw pony, niet jouw probleem. Hard gezegd maar als de manege wil dat deze pony in de lessen mee kan lopen, moeten ze daar in investeren door hem door te rijden en of door te laten rijden. En niet door dat in de manegelessen door klanten op te laten lossen, vind ik echt niet kunnen. Ik rijd niet op een manege, maar deed ik dat wel zou ik het niet accepteren dat ik zo'n probleem moet op gaan lossen.
jumpiewumpie schreef:_Esther_87_ schreef:Tja, nogmaals ts, volgens mij is dit niet aan jou om op te lossen...Niet jouw pony, niet jouw probleem. Hard gezegd maar als de manege wil dat deze pony in de lessen mee kan lopen, moeten ze daar in investeren door hem door te rijden en of door te laten rijden. En niet door dat in de manegelessen door klanten op te laten lossen, vind ik echt niet kunnen. Ik rijd niet op een manege, maar deed ik dat wel zou ik het niet accepteren dat ik zo'n probleem moet op gaan lossen.
Aan de ene kant ben ik wel blij dat ik haar rijdt hoor (raar maar waar) Ik heb er al ontzettend veel van bijgeleerd!
Sjolvir schreef:Omdat ze misschien aan het einde last van haar spieren krijgt, als er teveel gevraagd is?
Of omdat ze het in haar koppie nog niet helemaal kan verwerken?
Zou dat het geval zijn dan heeft de ruiter teveel gevraagd, vind dus rotpony wat onaardig,
zeg toch ook niet tegen jou, rotruiter want het is jouw schuld?
Paard doet zoiets doorgaans niet zomaar....
jumpiewumpie schreef:countrygirl schreef:Precies. Denk je werkelijk dat een dier zomaar stil gaat staan? Sporen erbij, paar flinke tikken op haar kont..
Het dier is nog maar VIER jaar!! En al een veulen gehad...
Jij rijdt op een (kleuter!!) pony die alles nog zou moeten leren, ze is geestelijk en lichamelijk nog niet klaar hiervoor.
Je pony verteld je iets met dit gedrag, probeer daar eens gewoon naar te luisteren?
Ze is nagekeken, alles in orde. En of het nu om een pony van 10 of een pony van 4 (bijna 5) gaat, maakt toch niet uit. Je pony moet wel luisteren of mag een 4-jarige meer als een 10-jarige? Net andersom want als ze 4 zijn nemen ze alles direct op dus hier moet dringend iets aan gedaan worden...
mirim schreef:Als je het een rotpony vindt dan kun je het beter aan een ander overlaten om dit dier in te rijden. Wat heb je er aan als het voor beiden niet leuk is?
Wel vind ik dat je jezelf af moet vragen of je wel geschikt bent om dit soort werk te doen. Je ziet het blijkbaar niet als een uitdaging om van een schijnbaar 'rotpony' een werkwillige pony te maken. Kijk eens, bij wijze van spreken, op een afstandje wat jij uitstraalt naar dit jonge dier toe. En ga dan eerst met jezelf aan het werk.

Citaat:Ze is nagekeken, alles in orde. En of het nu om een pony van 10 of een pony van 4 (bijna 5) gaat, maakt toch niet uit. Je pony moet wel luisteren of mag een 4-jarige meer als een 10-jarige? Net andersom want als ze 4 zijn nemen ze alles direct op dus hier moet dringend iets aan gedaan worden...