Ik ben niet zo'n goede ruiter en meestal richt ik mij vooral op lekker buiten rijden in de vrije natuur.
We prutsen samen vaak wat aan en hebben vooral een hoop lol samen.
De rijbak is voor ons beiden een plek waar we uiterst geconcentreerd bezig zijn en dat rondhuppelen in die rijbak kost ons aardig wat inspanning.
Het is nooit op de foto vast gelegt want euhm het zag er vaak gewoon echt niet uit. (meer lang leve de lol samen met je knol
).Mijn zus was er nu, we hebben samen kerst door gebracht met [paard].
En die heeft voor de gelegenheid (misschien zie je het nooit meer) mijn rijkunsten vast gelegt op foto.
Ik weet dat je op bokt soms een hoop commentaar kan krijgen dus ik pak alvast een beker warme chocolade melk met slagroom waar ik mij mee kan troosten
.Als je wat te melden hebt dan vind ik het erg prettig als je me ook uitlegt hoe het anders zou moeten.
Onderbouw je kritiek S.v.P. (beetje aardig zijn voor mij want het is mijn eerst keer).
Ik heb vroeger (mijn god wat klinkt dat nu oud) 3 maand ponyrijles gehad, toen was ik twaalf jaar en ik heb 10 jaar geleden een jaar les gehad in Oenkerk.
Nu net een paar weekjes geleden voor het eerst zitles gehad.

We hebben er zin in
.Stappen.

Wending.

De bedoeling was galoperen maar hij ging heel snel draven en en dan is doorzitten wel moeilijk.
We kijken allebij een beetje moeilijk, [paard] zelfs lelijk maar mij is verteld dat hij hier geconcentreerd is. (tja wat wil je met zo'n muts op je rug)

Gelukt, alleen mondje van [paard] is open dus.....ik ben te streng met mijn hand.
Daarom gebruik ik geen sperriem, want nu kan ik zien dat ik minder streng met mijn hand moet zijn.

Hij loopt hier teveel op de voorhand, is voor ons beide een aandachtspunt.

Linker galop.

Hij doet zo ongelovelijk goed zijn best.

Belonen, hij heeft het super gedaan.
Dit paard is zijn karakter in goud waard want ik ben echt niet zo'n goede ruiter en hij doet het toch maar allemaal braaf met mij.

Uitstappen.

Extra even lekker met hem vrijen, wat een lekkerding is het ook

volgens mij heb je redelijk veel spanning op de teugels staan. Het ziet er soms uit of je eraan hangt (ze zijn dan ook helemaal boven je zadel ipv ervoor). 
.
Er is veel wat onbewust gebeurt, en daar moet je je bewust van worden, en vervolgens heel bewust alles goed proberen te doen, en dat gaat niet soepeltjes. Probeer er met een instructeur aan te werken.