Met bit liep mijn pony altijd 'redelijk' zolang ik B reed en ik niet veel van 'm vroeg enkel een heel klein beetje nagevelijkheid, voorwaarts en wat voltetjes was het prima.
Tot aan de L1, we liepen tegen een ontzettend groot probleem aan.... het wijken, wijken kon die, maar het was kop in de lucht en steigeren, stuiteren, alles... na veel trainen is dit beter geworden maar niet optimaal, ik ben bitloos gaan rijden en heb in 3 wedstrijden mijn punten voor het L2 gehaald en op mijn L2 debuut ook 2 punten gehaald.
Tsja maar op een gegeven moment zal ik toch verder moeten met bit... Ben nu weer stuk bij beetje aan het oefenen met bit maar ik merk vooral nu dat hij nu nog meer het bit aan het afstoten is, hij kan erg slecht tegen druk en als ik contact probeer te maken met zijn mond dan probeert ie mijn hand afteketsen, continue kantelen met zijn hoofd om maar van die druk af te komen, en ik heb echt heel erg kritisch naar mezelf gekeken (en instructie) maar ik zie nou niet echt een grote fout wat ik maak, ik mag soms inderdaad wat stiller zijn met mijn handen dit vind ik gigantisch moeilijk maar ben goed opweg. We zijn er bang voor dat het met bit nooit écht zo goed zal gaan als bitloos
ik denk dat het grotendeels een aanleuning probleem is, maar het irritante ervan is dat als ik er telang wat druk op houd dat paardlief begint te steigeren. We zijn een beetje ten einde raad, iemand ervaringen/tips?

?
. Maar als ik je foto zo zie lijkt het mij een erg verstandig idee om een andere instructrice te zoeken. Op deze foto loopt je pony te veel te diep en erg op de voorhand. Dit is zeker geen houding zoals in het L2 graag gezien wordt