Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

kim345 schreef:Ik rijd wel vaak in de bak maar omdat het nju hartstikke bevoren is even een tijdje niet.
Als ik haar nageeflijk wil rijden moet ik vooral heel veel aandrijven dan komt ze eigenlijk vanzelf naar beneden. Ik heb nu geen les meer maar als ik ergens mee zit kan ik altijd vragen dan willen ze mij wel helpen. En ik krijg wel vaak tips. Ik gebruik een sperriem zodat het bit wat stiller in de mond ligt. Heb eerst niet gedaan maar nu toch wel. Heb ook iemand naar het hoofdstel en het bit laten kijken maar dat zat wel goed. Ze heeft ook maar een vrij klein halsje dus dan moet je de teugels korter hebben dan op een grote KWPN ;p
kim345 schreef:Ja in de bak ook, ow gesprongen heb ik niet echt we hebben geen hindernissen wel een paar paaltjes maar nu niet zo handig, heb buiten wel over boomstammen en alles gesprongen vond ze wel heel erg leuk xd
Het zou idd wel kunnen dat ze het gewoon spannend vind want ze moet nog heel veel leren en zo en buiten vind ze vaak nog wel heel spannend en in de bak soms ook wel...

Tonidressuur schreef:Sperriempje al zeker uitdoen, dat ding dient enkel om de mond van het paard dicht te houden! Als je als ruiter met een goed en licht contact rijdt doet je paard zijn mond niet open, dus eigenlijk is het sperriempje enkel om fouten van de ruiter te verdoezelen!