Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
moelly schreef:PS: ik heb sinds de zomer zit lessen, omdat ik scheef naar rechts leunde.
dit is nu al stukken beter en begin steeds beter te zitten..
), maar dat was niet zo. Afijn, ik een of twee weken later weer op concours, springen. Eerste parcours uitgebeld (hij stopt nooit!) en twee parcours erafgevallen. Dacht, ik heb mijn dag niet en pony is vervelend, dus had extra concoursen opgegeven. Toen halverwege de week kwam ik met het idee van er kan wel eens iets met zijn tanden zijn. Ja, flinke haken, afspraak gemaakt voor bijvijlen, maar kon nog wel blijven rijden. Ik die zondag op concours, zijn we beide parcoursen uitgebeld, en het tweede parcours dacht ik, ik laat hem nog een keer springen. Op het laatste moment op de rem, steigeren, raakte de zijflank van de staander, verloor balans en zijn samen gevallen. Ik had mijn rug gekneusd. Tandarts geweest, haken weg. Toen kon ik zelf niet rijden door mijn rug, dus ook een osteopaat gebeld. Zijn rug zat flink vast, maar dat kon heel goed zijn gekomen door het in de hindernis glijden en later nog vallen. Heb hem nu weer opgepakt en hij loopt heerlijk! mistid schreef:Klinkt ook net als bij mij.
Ik had mijn pony super voorelkaar, en met het oog op het NK SGW 2 weken later ging ik nog extra aan mijn dressuur sleutelen. Anderhalve week voor het NK wilde hij niets meer. Ja, bokken, steigeren en galopperen. Heb toen op 1 of andere manier nog wel genoeg punten gehaald dat ik het springen/cross mocht starten. Met het springen gleden we in een hindernis en lag ik er dus naast, hij wilde niet goed terugkomen op een ophouding. Ik dacht dat het alleen kwam omdat zijn proppen uit zijn ijzers vielen (smid had de gaten te groot gemaakt), maar dat was niet zo. Afijn, ik een of twee weken later weer op concours, springen. Eerste parcours uitgebeld (hij stopt nooit!) en twee parcours erafgevallen. Dacht, ik heb mijn dag niet en pony is vervelend, dus had extra concoursen opgegeven. Toen halverwege de week kwam ik met het idee van er kan wel eens iets met zijn tanden zijn. Ja, flinke haken, afspraak gemaakt voor bijvijlen, maar kon nog wel blijven rijden. Ik die zondag op concours, zijn we beide parcoursen uitgebeld, en het tweede parcours dacht ik, ik laat hem nog een keer springen. Op het laatste moment op de rem, steigeren, raakte de zijflank van de staander, verloor balans en zijn samen gevallen. Ik had mijn rug gekneusd. Tandarts geweest, haken weg. Toen kon ik zelf niet rijden door mijn rug, dus ook een osteopaat gebeld. Zijn rug zat flink vast, maar dat kon heel goed zijn gekomen door het in de hindernis glijden en later nog vallen. Heb hem nu weer opgepakt en hij loopt heerlijk!
Ik wil je graag meegeven, ga er niet opzitten om hem hard aan het werk te zetten voor je weet wat het is, krijg je alleen maar ongelukken van. Ik ben een gekneusde rug van het samen vallen en een gebroken vinger van het in de hindernis glijden verder, en heb daarbij een gedeukt ego (gelukkig niet vertrouwen kwijt).
Zou iig een osteopaat langs laten komen.