Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). Het is een behoorlijke aanslag op de spieren van je paard (met name voor het gebied van en rond de schoft) als je zonder krukje opstapt. Ook als 't een kleiner paard of pony betreft.

liljebo schreef:Tobila schreef:Je hebt tegenwoordig hele handige klein opvouwbare krukjes, welke zeer makkelijk mee te nemen zijn
Vertel... lijkt me wel handig met buitenritjes.
Alleen, mocht je dan van je paard vallen, ligt't niet zo lekker
) Ze wegen in elk geval bijna niets en zijn opgevouwen erg plat, waardoor ze weinig ruimte innemen. Sonja schreef:Op buitenritjes heb je toch greppeltjes, boompjes, en paaltjes langs het fietspad
.
Tobila schreef:http://www.tackshop.nl/shop_be/product_ ... ts_id=2066
Nou weet ik niet of ze handig mee te nemen zijn op buitenrit (misschien hengsels eraan, dat je'm op je rug kan dragenAlleen, mocht je dan van je paard vallen, ligt't niet zo lekker
) Ze wegen in elk geval bijna niets en zijn opgevouwen erg plat, waardoor ze weinig ruimte innemen.

horseees schreef:Ik denk idd ook dat je manier van opstijgen niet juist is. Je geeft aan dat het al bij 2 paarden gebeurt is dat het zadel verschuift, natuurlijk kunnen ze zoals hierboven gezegd is beiden een zadel op hebben liggen dat net past, op maneges kan dat wel vaker gebeuren, maar ik denk net zoals Tjaldur dat je verkeerd opstapt.
Ik kan het niet zo goed uitleggen: Je staat misschien niet dicht genoeg bij je paard. Hierdoor zal je je voet van veel verder in de stijgbeugel plaatsen en hang je inderdaad helemaal aan het zadel.
Om je een voorbeeld te geven van wat ik bedoel:
Dat jij dan veel verder van je paard staat, zodat je been meer gestrekt is? Snap je wat ik bedoel?
Misschien moet je even vragen aan iemand om je even te filmen tijdens het opstappen, of foto's te nemen dan kan je misschien zien wat je verkeerd doet (als het niet aan het zadel ligt natuurlijk he!)