Zoliver (Oliver x Goodtimes x Calvados) van B tot M1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rindin

Zoliver (Oliver x Goodtimes x Calvados) van B tot M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 18:11

Hallo :wave:

Het is nu jaar geleden dat ik Zoliver volledig groen onder het zadel kreeg
en ik heb hem nog nooit echt op bokt laten zien :o

Zoliver is op z'n vierde beleerd en de eigenaresse vroeg mij of ik hem wilde
rijden. Stuur, rem en gas zaten erop, maar daar bleef het wel zo ongeveer
bij. De klik was er meteen en na een half jaartje zijn we in het B begonnen
met wedstrijden rijden. Dik twintig wedstrijden later zijn we M1 + 6...
Zoliver lijkt alles met alle gemak te doen en daarbij nog echt plezier in het
werk te hebben ook. Het is een ontzettende puber op stal en in het land,
maar onder het zadel is hij er altijd voor me. Echt een topper!!

We hebben samen nog geen les gehad, net als met mijn vorige paard red
ik me tot nu toe prima (hele verhaal staat in mijn profiel)!!

Eerst maar 's hoe we begonnen in het B;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het L1;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het L2;
Afbeelding

Afbeelding

En het M1;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie van mijn topper? Hij is in 2 jaar zowel lichamelijk als in zijn hoofd
ontzettend gegroeid en ik ben ontzettend trots op hem :)

Groetjes!

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:21

Prachtig paard en het plaatje ziet er ook goed uit! Knap hoe je het zo doet zonder les! Enige puntje wat ik tegen je kan zeggen is, probeer je benen niet zo ver naar achteren te leggen, maar verder vind ik het er keurig uitzien!!

vilouma

Re: Zoliver (Oliver x Goodtimes x Calvados) van B tot M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:40

Qua galop vind ik hem echt enorm verbeterd, lekker bergop,mooi achterbeen echt heel fijn! Maar dan als ik de draf foto's van de B en de M1 vergelijk..schrik ik toch wel even eerlijk gezegt,in de B zie ik dan een fijn ontspannen ongedwongen plaatje,en op de laatste foto's zie ik een enorm kort en strak beeld.. Dat je hem wilt oprichten,prima,is voor de M ook wel nodig, maar ook bij oprichting moet er souplesse blijven. wissel tijdens je training is een paar keer van hals houding,om die spanning weer af te laten vloeien, vaak helpt dat goed :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 20:53

Bedankt voor jullie reacties :)
@ Vilouma; Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Maar dan alleen over de laatste foto, de een-na-laatste is een super ontspannen beeld als je het mij vraagt. Dat lijkt mij, voor het M, een fijne arbeidsdraf. Van de laatste foto zou je idd kunnen zeggen dat het, vergeleken met de rest van de foto's, iets gespannen lijkt. Hij lijkt zich wat op te kroppen en zijn pas voor niet helemaal af te maken. Maar zo zijn er in iedere proef momenten te vinden waarin dit voorkomt. Hij is wat spanning betreft enorm vooruit gegaan. Voorheen kropte hij zich vreselijk op en kroop achter het bit, dat is hij nu kwijt en daar ben ik erg blij mee :)
Wat trainen betreft; ik train bijna alleen basis. Liefst wat lang van voor, juist omdat hij zich makkelijk opkropt.

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:53

vilouma schreef:
Qua galop vind ik hem echt enorm verbeterd, lekker bergop,mooi achterbeen echt heel fijn! Maar dan als ik de draf foto's van de B en de M1 vergelijk..schrik ik toch wel even eerlijk gezegt,in de B zie ik dan een fijn ontspannen ongedwongen plaatje,en op de laatste foto's zie ik een enorm kort en strak beeld.. Dat je hem wilt oprichten,prima,is voor de M ook wel nodig, maar ook bij oprichting moet er souplesse blijven. wissel tijdens je training is een paar keer van hals houding,om die spanning weer af te laten vloeien, vaak helpt dat goed :)

ik ga hierin mee, maar wat een leuk paard trouwens zeg!

je houding is ook erg netjes, niet je paard te kort houden, en je been niet te ver naar achter leggen, verder echt heel leuk!

MiWaPi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:38

Meeste is al gezegt,
Probeer je handen iets meer te dragen en VOOR het zadel te houden,,

Misschien de beugels gaatje langer ,

Succes samen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:44

Ik vind dat die er goed uitziet, maar hij moet zijn neusje wat meer naar voren doen en stukje achter de oren als hoogste punt hebben. Hij knikt nu net iets teveel door. Probeer ook je teugels iets korter te maken en je handen iets meer naar voren toe doen (maar dat is meer een 'schoonheids' foutje)

EDIT; Dit is op beide draf en ook de galop foto's van het M1.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:42

Ik vind zijn oprichting ook achteruit gegaan. Op de eerste foto's zie je een mooie nageeflijkheid en nog een iets te strakke onderhalsspier, maar toch ook wel een opbolling van de monnikskapspier. Op de laatste 2 foto's vind ik hem zelf duidelijk achter de teugel lopen. Je ziet zijn monnikskapspier niet meer en ik vind hem te ver achter de loodlijn lopen. De galopfoto's zijn wel heel erg mooi. Die nageeflijkheid zou je ook in de draf moeten hebben.

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:00

Ik ga toch wel mee met wat vilouma zegt!

Let ook op je handen ( mooi dragen) en op je benen.

Verder wel een heel leuk paard!!

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:32

Gaaaaaf dier! Dat ik jou nog nooit ben tegen gekomen op wedstrijden! :+
Op alle plekken waar je bent geweest en dus foto's van zijn ben ik ook geweest! :')

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 17:45

Bedankt voor de reacties. Ik ben het gedeeltelijk eens met wat er gezegd wordt. Daarentegen heb ik natuurlijk 2 jaar ervaring met het paard en ben ik de enige die kan zeggen of hij voor of achteruit is gegaan. Ik kan alleen maar concluderen dat hij vooruit gegaan is. Wat ik al noemde; het opkroppen en achter het bit kruipen is er helemaal uit. Dat is een stukje spanning wat hij niet meer heeft. Maar dat ie (ben nog steeds van mening alleen op de laatste foto) wat gespannen oogt is wel waar. Maar het gevoel is niet zo (en je krijgt natuurlijk niet zomaar 202 punten op zo'n proef ;) ).
Het commentaar op mijn benen begrijp ik dan weer niet helemaal. Als je naar de foto's in het M kijkt zie je dat mijn benen continu precies onder mijn lichaam zijn.

@ HRE; vreemd, terwijl jij ook een opvallend paard hebt (en ook nog mijn smaak) herken ik jullie ook niet. Volgende x maar wat meer opletten ;)

Saantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:35

Mooi paardje!!! Knap dat je hem zo snel naar de M1 hebt gereden. Ik vind de laatste 2 foto`s er ook erg gespannen uitzien. Kan natuurlijk een momentopname zijn. Vind de eerste foto´s een beter beeld geven!!!

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:14

mooie combinatie!

onderbenen terug.
verder loopt ze meeste foto's netjes op de lootlijn maar zo als de laatste een een ieniemienie beetje achter maar denk niet dat het zo opvalt. ;)

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:49

ziet er top uit!! Mooie fotos en wat is je paardje mooi bespierd geworden!! Succes en op naar het Z :)

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:38

Ziet er puik uit, Robin! Keep up the good work!! +:)+

manasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:06

Het ziet er mooi uit zeg! Op de laatste foto's lijkt het wel alsof er veel spanning is?
Leuk paard & veel succes verder:)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:28

jullie zijn een knappe combinatie!!! Zacht met de hulpen lijkt het en netjes gereden!
Enigste min-puntje : ik zou hem liever met zijn neus er iets meer uit willen zien. Een algemene tendens op alle foto's, hij loopt net iets teveel achter de loodlijn.
Veel succes verder!
Laatst bijgewerkt door webster543 op 17-12-10 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

DanielleTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:30

prachtig paardje
moopt mooi gewwoon en aan de teugel
plaatje is perfect

Daantje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:40

ik ben het ook helemaal eens met vilouma.
Ik vind dat hij op de laatste foto's een beetje strak in de hals is.
Ik vind je galop wel erg verbeterd:D!
De m1 foto's zijn in Roden!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 17:47

Iedereen bedankt voor de reacties (ook via PB!! ;) )

@ Eveline; Wanneer zien we jou en Floor eens in een foto-overzicht?? ;)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:52

Wauw, mooi paard! :)
Hij is zeker vooruit gegaan.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:18

Ik vind hem precies het beste lopen tijdens de periode L1-L2. Vooral vanaf de 2de foto van L1. Daar loopt hij mooi over de bovenhals en treedt veel mooier onder vanachter. Op die laatste foto's zie ik hem niet zo mooi zakken achteraan dan op die andere foto's (maar zijn de foto's van L1 tijdens het inrijden genomen? Dat kan natuurlijk een belangrijke reden zijn, ben je zelf ook meer ontspannen enzo..) Ik zou zeggen, als dit het geval is, gewoon meer ontspannen zitten zelf! De laatste foto's zijn niet zo'n heel fijn beeld vind ik, ook niet de tweedelaatste. Je ziet daar eigenlijk ook dat je wat in een gespannen houding zit. Je beenligging stoort me eigenlijk niet. Als je zelf eens kijkt naar de 2de foto van L1 en de foto's van M1 dan zie je dat zijn kont veel mooier onder komt bij die eerste foto's. Het kan natuurlijk een momentopname zijn maar ook de schouder komt veel mooier uit op die andere foto's. Ik zou zeggen meer ontspannen zijn zelf en idd zoals Vilauma zegt, afwisselen van hoofdhalshouding :j Maar wel een mooi beeld jullie samen! Misschien nog een klein puntje, soms lijkt het alsof je wat te zwaar zit (bij de laatste foto's dan) Laat je voldoende los. Je zit op dat moment ook een beetje teveel achterover. Echt niet veel, maar dat kan al de reden zijn van zijn houding en zijn achterbeen dat niet genoeg onderkomt.
Veel succes nog, jullie komen er zeker!

1topper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:11

Probeer je handen iets meer te dragen. Het lijkt alsof je ze op zijn nek legt. En inderdaad je benen.. die moeten iets meer naar voren.
Verder vind ik het er echt top uit zien hoor! Ga zo door!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:04

Ik vind het ook eer netjes
Leuke combi zijn kjullie.

Zou proberen o je benen te letten, die trek je zo nu en dan wat op, oprichting is goed maar afentoe mag er iets meer onstapanning in, super hoe jullie zover zijn gekomen hoor ;)

Geke_Lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:33

Wat is hij mooooi geworden <3
Alleen je handen mogen wat hoger, en zijn neusje er iets meer uit.