Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
HBZ schreef:Het is met name dat ze zich vast houdt in de kaak, ik probeer haar dan erdoor te werken, dit doe ik door steeds weer te vragen, door binnenhand na me toe te halen en weer naar voren te doen.
HBZ schreef:Tandarts is geweest en gebit zag er prima uit.
Ik rij wel met druk op de teugels, maar kan ook goed ontspannen in de hand. ( of hoe zeg ik dat goed)
Het is met name dat ze zich vast houdt in de kaak, ik probeer haar dan erdoor te werken, dit doe ik door steeds weer te vragen, door binnenhand na me toe te halen en weer naar voren te doen.
Maar ik weet niet of het met bitloos ook beter is om met wat minder druk te rijden.
HBZ schreef:Tandarts is geweest en gebit zag er prima uit.
Ik rij wel met druk op de teugels, maar kan ook goed ontspannen in de hand. ( of hoe zeg ik dat goed)
Het is met name dat ze zich vast houdt in de kaak, ik probeer haar dan erdoor te werken, dit doe ik door steeds weer te vragen, door binnenhand na me toe te halen en weer naar voren te doen.
Maar ik weet niet of het met bitloos ook beter is om met wat minder druk te rijden.
Moll schreef:HBZ schreef:Tandarts is geweest en gebit zag er prima uit.
teugelgewicht moet voldoende zijn om het paard nagevelijk te rijden en te vragen, dit is met bit en bitloos het geval, als er druk op de teugel staat loopt het paard op het 5e been en dus uit balans, wanneer je dit dus niet hebt zal je de mond hoeken van je paard dus ook niet meer beschadigen.
HBZ schreef:Bedankt voor de reactie's.
Zo te horen heb ik niet helemaal goed uitgelegd wat ik met druk bedoelde, eigenlijk voer ik al uit wat gezegt word. Ik dwing haar ook niet aan de teugel, maar vraag alleen maar.
Ik ga morgen dit ook nog eens even bespreken met mijn instructeur.
Eens kijken wat hij zegt.

kleinvosje schreef:Ik vind dat je bij een vierjarige eigenlijk helemaal niet bezig moet zijn met de voorkant, maar alleen met de achterkant. Blijf eens een poosje van het hoofd af, laat het op eigen benen lopen. Je houdt wel altijd contact met het hoofd, maar af dat hoofd nu hoog of laag is, maakt niet zoveel uit. Pas als ze op die manier goed in balans op eigen benen kan lopen, kun je langzaam aan wat meer vragen.