Zander in de M2 deel2! (filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mellanie_

Zander in de M2 deel2! (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 16:53

Omdat er zoveel benieuwd waren naar een vervolg van het Topic Zander in de M2, heb ik besloten om nog maar een topic te openen.
2 weken terug hadden we ons M2 debuut, Hierbij hadden we 2 keer 171 punten. vorig weekend reden we dan onze eerste winstpunt in de M2! Vandaag hadden we selecties in Warga voor het FK. Hierbij was Zander super los en zoals altijd hartstikke braaf. Ik ging met het gevoel dat het gewoon een wedstrijd was, maar nu we zijn geeindigd op de 4e plaats met 184 punten word het toch wel spannend. Misschien toch nog deelname aan de kampioenschappen?
We hadden niemand mee om te filmen dus hebben we de camera op de bakrand gezet. 100% stil beeld dus! alleen zie je helaas sommige dingetjes niet zoals travers op de rechterhand enzo omdat die hoekjes missen en het is soms wat ver weg.

Over de proef:
Meneer was fijn aan de hulpen. de enige grove fouten werden gemaakt bij de gebroken lijn in galop. Ik reed ze beide keren te scherp waardoor hij oversprong. Hier moeten we nog even aan werken dus. en de middendraf... hij heeft een hele mooie middendraf alleen kan ik het op één of andere manier er nooit uitrijden in de proef! erg vervelend dus want hier worden heel wat puntjes mee vergooid..
Ik ben aan de hand van het vorige topic heel veel met de tips bezig geweest, en ik zie wel vooruitgang!
ohjah het viel me nu ook op dat ik mijn tenen wel eens even wat naar binnen moet draaien!

Genoeg gekletst, Bekijk het filmpje maar even!
Houd wel in het achterhoofd tijdens het geven van commentaar dat we pas eind 2011 Z1 gaan starten dus we doen het rustig aan en we willen alles gewoon nog veel beter gaan doen :) Ter vergelijking heb ik het vorige filmpje ook weer even openbaar gemaakt!
Hou je commentaar nogmaals netjes en niet alleen de boel lopenafkraken ofzo, da's geen motivatie ;)

28 November in Haskerhorne 171 punten

11 December in Warga 184 punten

MerleSimone

Re: Zander in de M2 deel2! (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:22

Leuk paardje heb je! Ik vind je paard op het 2e filmpje beter lopen dan op het eerste filmpje, maar ik vind het wel jammer dat je zo duidelijk ziet dat je hem elke pas aandrijft. Denk ook wel dat dat komt doordat je je tenen naar buiten hebt gedraaid, zoals je zelf ook al zegt. Verder vind ik jullie een leuke combinatie :)

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 23:33

ik prik hem niet constant met mijn spoor, dat lijkt zo ;)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:30

Leuk paard! Leuke combinatie.. Mij valt het vele aansporen ook meteen op, toen het filmpje begon zag ik het al. Met halthouden zie je gewoon een plek van je spoor op zijn buik. Let op dat je niet teveel met je spoor drijft maar meer met je kuit ;). Verder vind ik het netjes gereden, let wel op dat je niet te snel rijdt, het tempo mag iets terug, zoals de middendraf, daar loopt hij over zijn tempo heen, zonde! Wens je verder veel succes met hem! :)

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 09:02

bedankt voor de reacties :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 10:47

Ik heb gister je filmpje al bekeken. Maar het verbaasd mij dat jij een winstpunt hebt. Al verbaas ik mij op dit moment zo wie zo over hoe er gejureerd wordt hier. Bij het halthouden sta je niet stil. De eerste gebroken lijn valt ie uit de galop en daarna springt ie verkeerd aan. Eerste overgang naar galop stap is erg abrupt. Bij het punt halthouden en daarna achterwaarts, ga jij direct achterwaarts. Hier moet je echt even stil staan. Laatste keer halthouden staat ie scheef en ook niet helemaal stil. Later wel, maar dan heb jij al afgegroet.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:21

Jeetje, kan ik alweer geen filmpje bekijken, waarom plaats je ze uberhaubt?! :?

Als er maar even kritiek is, zet je het filmpje op privé!
Stap even over je trots heen en leer van andermans kritieken en negeer de botte reacties waar je niets aan hebt ;)

Zou je zo vriendelijk willen zijn het filmpje weer openbaar te maken?

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:43

Ik vind ook wel jammer dat ik ze niet kan bekijken. Ik zie aan bovenstaande reactie dat je ze zelf op privé weer heb gezet?
Probeer uit de boodschappen je eigen tips te halen meid. Je hoeft niet alles op te pikken, pik er uit wat jij vind wat klopt voor jezelf.

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:17

Vindt het een beetje vervelend om te lezen dat er gelijk vooroordelen worden gemaakt.
Misschien is het helemaal niet expres dat ze het op prive heeft staan! Want dit wordt namelijk automatisch gedaan!!

TS, dit kan je veranderen bij de eigenschappen op youtube!

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 22:19

Okee ik wil hem er wel weer opzetten, maar het grootste gedeelte zet alleen maar kattige reacties neer waar ik toch niks mee kan.. ik rij al bijna 2 maanden zonder sporen bijv. en dat ik mijn punten niet verdien vind ik ook heel jammer dat dat gezegd word want we hebben er super hard voor gewerkt. en het is heus niet zo dat we bij 10 wp meteen over gaan, dat staat er ook in dus wat maakt het dan uit dat ik een klein puntje krijg. De bedoeling was dat het een ITP zou worden maar ik heb hem perongeluk bij HAW gezet.

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:36

Goed dat je hem openbaar hebt gemaakt +:)+ !
Om heel eerlijk te zijn snap ik niet waarom iedereen zo zit te zeuren over dat je hem continu been geeft. Vindt namelijk wel meevallen. Tuurlijk het is mooier als jij je benen gewoon stiller houdt, maar je geeft hem niet continu been om hem actief te houden.
Vindt namelijk het net iets te onrustig eruit zien, denk dat hij net boven zijn draftempo zit. Dit kan misschien een fout zijn van mij, maar denk zelf dat als je net iets meer terug in tempo komt. Hij dan net meer op z'n achterbeen komt en dat het plaatje er dan nog mooier uitziet :)!

Succes verder!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:40

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties verwijderd over het niet kunnen bekijken van het filmpje. Willen jullie volgende keer een TeM sturen dat het filmpje niet zichtbaar is? Nu wordt diverse keren hetzelfde gezegd.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:52

Ik vind dat je ten opzichte van je vorige proefjes wel vooruit bent gegaan.
Je midden- en uitgestrekte draf is nog niet goed,dit gaf je zelf ook al aan.
Ik vind je travers te scherp in gesteld en hierdoor blijft hij te recht in z'n lijf.
Als je iets minder vraagt dan kan je paard meer buigen in z'n lijf.
Verder vind ik het wat moeilijk te zien zo verweg :D
De aanleuning is wel beter dan de vorige keer.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:02

Allereerst, hartstikke leuk paard!
Ik weet hoe het is om alles op alles te zetten om punten te moeten rijden. Het ene paard toont nu eenmaal anders dan het andere paard. Ik rij verschillende paarden en met de één rij ik gemakkelijk mijn punten bij elkaar en met de ander moet ik perfect rijden wil ik een winstpunt halen.

Ok, dat gezegd hebbende..
Ik denk dat je over het algemeen moet proberen om je paard wat verzamelder te laten lopen, maar te rijden alsof je richting een middendraf wilt. (klinkt niet erg logisch) Ik doe dit zelf vaak door het paard wat heter te maken. Been geven alsof je wil dat hij/zij flink voorwaarts gaat, maar dan even tegen houden en vervolgens iets af laten gaan, waardoor de passen ruimer worden. Ook proberen om taktmatig te drijven en niet met beide benen tegelijk te drijven, wil nog wel eens helpen. Ik vind het lastig om het zo uit te leggen, maar ik hoop dat je het snapt.

Als ik kijk naar hoe je de middendraf rijdt, zie ik dat je het niet goed voorbereid. Probeer je paard eerst enkele passen terug te rijden en bouw wat druk op met je been. Vervolgens geef je wat extra been en laat je hem langzaam afgaan door je hand wat te openen. Probeer met je zit mee te drijven en laat hem verruimen en niet versnellen. Ik zou dit oefenen door kleine stukjes te rijden. Probeer niet teveel snelheid op te bouwen, maar vooral verruiming en dit maar een paar passen. Probeer precies te controleren hoeveel hij verruimt en hoeveel passen. Niet téveel willen in eens. Vervolgens kun je steeds een stapje verder gaan.
Ik denk als je het zo aanpakt, dat het dan ook in je proef moet lukken, omdat je het beter kunt controleren.

Ook zou ik proberen om je paard soepeler te maken. Rij in je trainingen en het losrijden veel oefeningen met extra buiging. Met het losrijden wat lager instellen, maar veel laten buigen door het lichaam. Veel voltes en slangenvoltes. Wanneer je hem daarna wat meer opricht kun je wat zijgangen meepakken met extra buiging. Appuyementen en travers zijn daar vooral fijn voor. Ook travers in galop is een erg fijne losmaker. ;)

En tot slot; probeer de oefeningen meer bevestigd te krijgen. Er zitten nu nog wat slordigheidsfoutjes in.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, het is een erg lang bericht geworden haha!

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 14:08

@nina88 wel een lang bericht waar ik wat aan heb :)

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:28

Goed om te horen!
Succes er mee!

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:13

Verschil van dag en nacht met de proeven.
Je ziet dat je hem al veel losser hebt door het lichaam dan de vorige keer ook zit er veel meer swung in de gangen.
Echter: bedenk wel: er zit een achterkant op, houd hem liever nog iets lager dan dat je hem hoog op gaat zetten en dan moeite hebt met hem actief te houden. Liever nog iets lager en dan iets actiever en met dat bedoel ik niet sneller, maar langere passen.
Probeer tijdens je training veel te wisselen van gang maar nu ook van halshoudingen, dus ene keer wat hoger, andere keer wat lager, neusje er iets tever in en neusje iets tever eruit, wissel alles af met elkaar, zo krijg je een paard die alles gaat kunnen op ieder moment.
Over de rest kan ik niet veel zeggen, daardoor was het filmpje van tever weg geschoten. Je paard is al lekker los maar houd hem niet teveel vast, probeer wat stiller te gaan zitten, zeker in je overgangen lijk je hem iets te storen met je zit en handen. Geef je hand als je been geeft, niet heel veel maar een milimeter kan er al voor zorgen dat hij de ruimte krijgt en zich stiller houdt. Probeer ook in je proef nog niet teveel te willen, je weet zelf ook: M betekend meer oprichting, maar je zegt zelf dat je niet snel wilt gaan, dus neem je tijd en houd hem iets lager en actiever, of gedeelte wat hoger en gedeelte lager, net naar wat jou paard aankan qua lichaam.

Om verder te trainen zal ik je adviseren om eens uit de bak te gaan en naar buiten met je paard. Vooral bergjes op galloperen of op het rechte stuk even te knallen in gallop zal de achterhand heel veel goed doen! Zo train je sneller spieren dan in de bak. Ook een beetje springen kan veel goed doen voor het verzamelen. Succes.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:30

Leuk om nu beide filmpjes te zien. Ik behoud me tot algemeen commentaar, want wat er mis ging weet je zelf wel. Ik snap trouwens wel waarom je een wintpunt hebt. Je paard loopt lekker en heeft 3 goede gangen. De aanleuning is af en toe erg mooi. Waar je nog veel op kunt verbeteren is volgens mij lengtebuiging en ruggebruik. In de hoeken zou je meer lengtebuiging moeten vragen. Zo valt hij niet door je binnenbeen en wordt hij ook losser in zijn lijf. Vooral in de draf zou hij losser door de rug mogen swingen. Dan kun je ook beter zitten. En als je beter kunt zitten (meer erin dan erop) kun je hem weer beter door de rug rijden. Dus dat is een wisselwerking. Maar dat weet je instructeur je wel te leren.
Succes met je paard. ;)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:11

Fijn dat je de filmpjes weer openbaar hebt gemaakt en ze vallen mij reuze mee! ;)
Tuurlijk zijn er wel wat verbeterpunten, de meeste zijn ook al genoemd, maar naar aanleiding van sommige reacties, had ik het veel erger verwacht! :D Je paard moet nog wat meer verzameling inderdaad gaan tonen, wat meer op het achterbeen nog, zodat ie van voor wat stijgt als het ware. Ondanks dat ik zie dat je paard redelijk goed aan de hulpen is, zou ik nog proberen om je benen wat minder te gebruiken, dat maakt het plaatje weer net even wat mooier en geeft een rustiger beeld.
Maar ik vind het al met al helemaal niet slecht hoor, niets om je voor te schamen, ik heb ze vele malen veel erger gezien. Gewoon lekker blijven oefenen op rechtrichten en lengtebuiging, puntjes op de i zetten en dan komt het vast goed!

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 13:14

Toch nog een paar leuke racties. bedankt :D

xDebra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:10

Heej! Ik heb in je vorige topic al laten weten dat ik vindt dat je een erg mooi paardje hebt. Zie ook zeker verbetering, ik zie duidelijk dat je wat gedaan hebt aan de kritiek die je in je andere topic heb gekregen dat je paardje meer van achter naar voor moet lopen. Dat zal je overbodige beengebruik ook wel zijn maar dat maakt niet uit want iedereen heeft wat te leren! Je weet dus waar je op moet letten voor de volgende keer! :) Zoals ik ook al in je andere topic heb laten weten moet je middendraf veel en veel meer voor het M2, het moet echt een uitgestrekte draf zijn, deze middendraf is te matig, werk eraan. Zorg dat je paard recht is op de diagonaal en goed op de achterhand zodat hij beter kan vertrekken + probeer het de hele diagonaal vol te houden wat je al beter doet! Travers mag ietsie meer buiging. Jammer van de drafpas in je aanspringen, is een kwestie van heel veel oefenen en attent maken op je been, ga het ook oefenen thuis want het is een oefening waar jij en je paard handigheid in moeten krijgen en daar haal je je punten op. Galop mag iets doorgesprongen en attenter op je been, zie je ook in het gebroken lijntje dan wordt ie meer aan het werk gezet waardoor je je sprong verliest maak hem gerust ietsie voorwaartser dat kan hij makkelijk hebben! Jammer van je onrustige aanleuning in de stap want je paard heeft opzig een fijne stap! Ik denk dat je veel oefeningen al beter rijdt als je je paard iets attenter op je been maakt, nog meer overgangen, nog meer tempowisselingen en vooral streng zijn, ook voor jezelf je moet jezelf leren 1 x been te geven en niet 10x want dan wordt het voor je paard ook gewoon en kun je beter schakelen en overgangen rijden. Ik zie zeker vooruitgang!
:j

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:13

Mooie Zander! <3

ik vind het er erg netjes uit zien!
en het is al beter dan in haskerhorne, maar het kan altijd beter.

misschien kun je eens proberen zonder zadel te rijden, daardoor ga je meestal steviger zitten met zadel.
heeft bij mij goed geholpen.

en idd veel voltes, achtjes en bochten rijden.
misschien helpt het om hem alleen op wedstrijd opgericht te laten lopen, en thuis of met trainingen wat lager te rijden zodat hij lekker los blijft.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:26

Ik had je vorige topic al eens gezien. Maar deze proef is duidelijk beter! Er zit meer rust, het is minder rommelig. En ach een paar loeligge foutjes maar die heb je zelf ook al aangegeven. Je weet iig de punten waar je verder op kan trainen. Verder vind ik dat Zander een onwijs mooie draf heeft. Maar het lijkt soms of je net iets te hard/actief wilt rijden, waardoor zijn draf zeer vlot lijkt. Kan aan mij liggen hoor, maar misschien zou je kunnen proberen iets rustiger te rijden. Dat daar zijn tempo ligt, misschien ontstaat er dan ook meer rust in de proef.
En wat een gezeur van sommige mensen over je punten... Ik vind het juist wel positief dat je deze punten hebt gekregen. Je bent super vooruit gegaan, een mooie beloning om verder te gaan. Probeer wat foutlozer te gaan rijden, maar dat komt wel goed lijkt me.
Wanneer is je volgende wedstrijd? Wel weer even je cam op de bakrand zetten. Ben benieuwd hoe het dan gaat ;)
Succes verder!

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 15:11

Bedankt voor de reacties!
zonder zadel rijden doe ik eigenlijk niet.. we staan nu op een drukke stal, als hij dan schrikt en ik val heb ik een groot probleem omdat ik al meervoudige afwijkingen heb in mijn rug.
Had vandaag ook wedstrijd. helaas niet gefilmd.. maar had wel 1e en 2e prijs met 184 en 179-2 door een domme fout. deze proef had ik hele hoge punten kunnen rijden! alleen reed ik er zelf niet echt aan..
2 januari gaan we weer starten. Zander heeft nu een welverdiende kerst vakantie :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 00:10

Okee, even een hele uitgebreide reactie ;) Heb alleen je 2e fimpje gekeken.

Ik heb het idee dat je niet eens elke pas drijft, maar een soort je paards beweging probeert op te vangen door te 'veren' met je benen? De stukken dat je echt drijft houd je ze volgens mij weer stiller? :)
Je middendraf moet je proberen verder door te rijden, je stopt nu paar meter voor de hoefslag, probeer echt tot de hoefslag door te gaan ;)
Je halthouden, dat was eigenlijk geen halthouden. Je paard stond amper stil en je ging achteruit. Probeer echt stil te gaan staan, tot 4 tellen en dan achteruit.
Jammer van je 1e keer aangaloperen, maar goed kan gebeuren. Ook met je contra galop. Ik zag eigenlijk al aankomen dat hij eruit ging vallen. Het leek alsof hij het 1e gedeelte van je gebroken lijn al iets sterker werd?
Probeer in je uitgestrekte stap wat meer lengte te geven, dan zal het nóg beter gaan. :)
Je 2e keer aangaloperen lijkt hij de voorhand iets naar buiten te gooien. Wat je dan kan proberen is hem licht schoudervoor de zetten in stap en vanuit daar aangaloperen. Probeer dat eens in je training, hij zal het zwaar vinden, maar het is een goede oefening ;) Ik zou dat trouwens sowieso eens doen. Beetje schoudervoor en daarin overgangen en schakelen.

Verder vind ik dat je een keurig proefje met wat foutjes hebt gereden, maar echt niet slecht! Winst vind ik ook wel verdiend :j Je paard heeft fijne gangen en fijne aanleuning, die laatste mag wat stiller, hij lijkt wat te knikken af en toe. Ik zou wel langzaam aan aan wat meer verzameling in draf werken. Galop is keurig, maar draf lijkt iets te voorwaarts :) Maar jullie zijn een leuke combi en als je rustig de foutjes wegwerkt dan komen de dikke winstpunten vanzelf :j