Almeetje schreef:Ze valt inderdaad naar binnen op die hand!
Hopelijk lukt het straks tijdens de les beter, iedereen bedankt voor de tips...
Heeft er iemand ook nog wat tips om haar recht te richten en goed los te rijden?
Ik rij eigenlijk alleen maar cirkels. (mede omdat ik western rij en omdat mijn pony op de rechterhand heel erg naar binnen viel)
Ik begin met 2 minuten met losse teugel stappen, daarna kleine cirkeltjes met veel stelling naar binnen zodat de nek soepeler word. Goed je binnenbeen eraan, en als je merkt dat hij/zij eruit loopt even je buitenbeen erbij.
Daarna stap ik nog een minuut of 2 en laat haar aan de teugel lopen. Daarna maak ik een overgang naar draf en rijdt ik op de volte zo'n 6 kleine cirkeltjes op elke hand zodat ze lekker los en soepel is.
Maar als jouw paard naar binnen valt is het beste wat je kan doen dus op de volte rijden en goed aan de teugel rijden en je binnenbeen eraan, zodat de hals mooi meebuigt met de cirkel. Omdat hij/zij die balans nog niet heeft, is het ook moeilijker om in de juiste galop aan te springen haar het paard. Je gaat vanzelf merken dat zij steeds rechter op de cirkel gaat lopen en dan zal hij/zij ook makkelijker in de juiste galop aan zal kunnen springen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Laatst bijgewerkt door Nikita98 op 06-12-10 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt