Mijn moeder heeft gisteren foto's gemaakt van het rijden met Zazou, en het leek me leuk die met jullie te delen. Tips zijn uiteraard welkom!
Ik heb Zazou sinds begin 2010, dus we zijn nu bijna een jaar samen aan het werk. Ze is nu 6 jaar, en toen ze bij mij kwam had ze al een paar wp's in de M1 gehaald.
Ik heb voor Zazou alleen maar twee 'groene' paarden gereden, waarmee ik ook niet verder kwam dan de basis, omdat we het beide nog niet konden en elkaar dus niet echt snapten. Mijn zusje rijdt nu lekker op een van die paarden, de fries die je ook af en toe op de foto's ziet.
We zijn inmiddels L2+1 maar ik heb sinds begin september geen wedstrijden meer gereden, vanwege hockey en Zazou's rug (osteopaat enzo).
We zijn nu vooral bezig met het oprichten, en dus ook het actiever maken van achteren. In de les gaat dat al best goed, maar thuis vind ik het nog moeilijk.
Toen ik de foto's zag, schrok ik eigenlijk vooral van mijn linkerhand. Ik wist wel dat ik daar altijd meer vasthoud (mezelf aangeleerd, nu moeilijk weer af te leren) maar je ziet het ook echt duidelijk op de foto's.. Verder heb ik bijna altijd mijn teugels te lang en zit ik dus vaak veel te ver met mn handen naar achteren!
Verdere aandachtspuntjes:
* Hakken uitdrukken
* rechtop zitten
* niet te veel drijven
Nou hier de foto's!
Ik heb geen foto's van het losrijden, mams vond het veel te koud haha!

1. Spoortje

2.

3.

4. Pasje verruimen in galop. Ik ga zelf ook mee..

5. Geen idee waarom ik hier ongeveer sta.

6. Ff checken of haar kont ook meekomt
En mn teugels veel te lang..
7. Pasje verruimen

8. nog een keer

9.

10. Hier lijkt ze wel lekker over de rug te lopen, maar ik zit zelf een beetje vreemd!
Bedankt voor het kijken! Een reactie zou leuk zijn!