Afgelopen weekend hebben Zander en ik ons M2 debuut gemaakt.
We hadden er heel veel zin in dus waagden we het gewoon op de gevreesde M2 klasse.
Zander is een 6 jarige ruin die ik nu sinds een jaar in de wedstrijden start. Ikzelf
reed hiervoor op een 16 jarige Friese merrie waar ik een half jaar prive les mee heb gehad
en daarvoor reed ik in manege lessen.. Het rijden van wedstrijden is dus voor mij en Zander helemaal nieuw
Zander is een super fijn en koel paard. momenteel zijn we heel erg bezig met Zander beter aan het been krijgen en dat ik
consequenter been geef en reactie krijg, Hij is namelijk sloom en denk dat dat komt omdat hij niet goed genoeg aan het been is.
keertwendingen gaan goed als we het via het sluiten van een volte doen.
de inzet in de proef gaat echter niet vlekkenloos. Travers lukt ook, maar moet met meer lengtebuiging en wat soepeler.
Achterwaarts wil niet goed diagonaal maar komt omdat ik hem dan waarschijnlijk niet actief genoeg naar het halthouden rijd
waardoor hij ook niet vierkant staat. Middendraf gaat super! tenminste thuis.. in de proef lukt het nog niet om
het eruit te rijden. Verder zijn we altijd met zijn achterhand bezig. Die moet gewoon veel actiever worden en meer eronder komen.
in de training neem ik veel overgangen tempowisselingen en schijnovergangen mee.
Ook rijd ik hem in de training eerst lang en laag daar gaat hij lekker van over de rug lopen.
Nu we ons M2 debuut gehad hebben, weten we dat er werk aan de winkel is! alles moet gewoon nog veel beter.
We hadden 2 keer 171 punten. Hebben jullie nog tips voor in de training? en punten die aan de hand van de proef nog veel beter moeten?
want waarom heb ik eigenlijk vrij lage punten? komt dat alleen door de oefeningen die gwoon nog afgewerkt moeten worden?
of moet de achterhand er gewoon nog veeeel meer onder voor de M2?
Hou het commentaar aub een beetje vriendelijk, We zijn allebij nog wat groen om het zo maar te zeggen,
en geef commentaar waar we wat aan hebben.
Genoeg gekletst.
Hier komt de proef

. Ik werd in de war gebracht door de zin dat het rijden van wedstrijden voor jullie helemaal nieuw was.