Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vivana schreef:Dit hoor je wel vaker en heb het zelf met verschillende paarden zo meegemaakt.
Als ze diep laag en rond lopen zien ze veel minder van de omgeving,in de oprichting zien ze álles en als je pech hebt (vaak zit het wel in bepaalde bloedlijnen) gaan ze dan gapen...
Kwestie van doortrainen en zoveel mogelijk negeren en hem juist naartoe drukken,stelling naar binnen en paard zelf naar buiten.
Je kunt zelf gerust altijd allert blijven zo kom je niet voor een verrassing te staan.
Sassol schreef:Oei! Nu helemaal niet meer buiten, dan zou ik ook een bommetje worden! Waarom kunnen ze nu niet naar buiten en met sneeuw juist wel? Zou zeggen dat dat meer ongelukken veroorzaakt dan modder.
Ik zou haar ook gewoon losgooien, daarna eventjes beheerst longeren en daarna lekker erop. En miss nog wel wat minder krachtvoer, als ze zoveel op stal staan hebben ze ook minder energie nodig om warm te blijven, naast dat ze minder energie nodig hebben omdat ze niet bewegen. En volgens mij heeft een paard geen kilo krachtvoer nodig als hij max 1u per dag kan bewegen.
Sociaal contact onderling worden paarden ook rustiger van, kan dus goed zijn dat dat nu ook meeweegt met het schrikken.