Jessie aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AshleyZoet

Jessie aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 23:45

Jessie <3

Info
Naam: Jessie
Vader: Onbekend
Moeder: Onbekend
Leeftijd: 11 jaar
Eigenaar: Ashley
Sinds: 6 jaar
niveau: B+2
Hoogte: 1.56
Problemen: Is af en toe te sterk in de hand en wil heel snel opgekropt lopen,en heeft moeite met lang en laag rijden.
Doel: Binnenkort wedstrijden kunnen rijden :D en dat ze wat gewicht verliest ( ik ook trouwens :o )
Houding: ik ben heel vaak geld aan het zoeken ( nog niks gevonden ;) ) en ik hang heel erg naar binnen

De foto's staan niet helemaal op volgorde.

Instappen :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Langzaam oppakken
Afbeelding

Afbeelding

En aan het werk zetten
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:o
Afbeelding

Concentratie :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://lh3.ggpht.com/_mf8PaDo17Zw/TOmT0 ... G_3208.JPG

http://lh4.ggpht.com/_mf8PaDo17Zw/TOmT1 ... G_3216.JPG

http://lh3.ggpht.com/_mf8PaDo17Zw/TOmT1 ... G_3237.JPG

http://lh3.ggpht.com/_mf8PaDo17Zw/TOmT3 ... G_3200.JPG

http://lh4.ggpht.com/_mf8PaDo17Zw/TOmT4 ... G_3228.JPG

http://lh4.ggpht.com/_mf8PaDo17Zw/TOmT5 ... G_3252.JPG

http://lh5.ggpht.com/_mf8PaDo17Zw/TOmT3 ... G_3132.JPG

Nou wat vinden jullie van der :+

Groetjes Ashley
Laatst bijgewerkt door Leo op 06-12-10 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: maximaal 15 foto's

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:00

Wat een leuke pony! Ik vind het er heel netjes uitzien, let er op dat je niet niet teveel achterover gaat hangen en je je handen draagt. :)

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 00:01

MyHorseGirl schreef:
Wat een leuke pony! Ik vind het er heel netjes uitzien, let er op dat je niet soms niet teveel achterover gaat hangen en je je handen draagt. :)

Dank je :D
Klopt ik heb de neiging om te veel met me handen te gaan doen. en eigenlijk moet ik gewoon zitten en rijden :o dan loopt ze ook het best :D

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:01

mooi paardje, je mag inderdaad wel wat meer recht op zitten

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 00:03

vaa schreef:
mooi paardje, je mag inderdaad wel wat meer recht op zitten

klopt en dat was al gezegd ! :o

NicoleWHS

Re: Jessie aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:06

Ik heb het idee dat het zadel voor jou wat te klein is waardoor je wat minder zit. Je zit teveel achter in het zadel.

Gittta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 07:23

Ik heb eigenlijk het idee dat je beugels scheef zitten.. je rechter beugel korter dan je linker..? Als ik het goed zie hoor :P
Verder vind ik het er netjes uit zien wel idd de puntjes die je zelf geeft ;)

Silver88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 07:48

Ziet er leuk uit maar idd, volgens mij zitten je beugels ongelijk.

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:55

Wat een leuk paard zeg! Op de foto's heb je echt extreem je hakken uitgedrukt, dat is nergens voor nodig. Dan kan je beter je beugels een gaatje langer doen, dan je hakken zo erg uitdrukken. Ook zie ik op de foto's dat je scheef naar beneden kijkt hoe je paard loopt. Daardoor word je paard ook scheef en kan het minder goed bewegen. Je zit achterop je zadel en een beetje onderuitgezakt. Probeer trots op je paard te zitten, recht voor je uit te kijken. Dat mag best met zo'n paard onder je kont!!
Doordat je, je hakken zo uitdrukt, steek je ze ook af naar voren. Laat ze op hun plaats liggen. Over je handen is al wat gezegt, af en toe heb je ze in een heeele rare houding en werk je met je handen terug. Je zal vast niet streng zijn, maar voor het plaatje is het mooier om ze voor het zadel te houden. Dus misschien teugels ietsjes korter? In de vorige reacties is wat over je beugels gezegt, je rechter lijkt volgens mij ook korter. Maar als jij zo het beste in balans blijft is dat natuurlijk geen probleem! Verder vind ik het echt een super gaaf beest zeg!

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:57

Wat een gave pony! Ze heeft echt een heel leuk kleurtje :).
Ik vind het er toch netjes uitzien. Naar mijn idee mag ze ietsje actiever, vooral in stap. Het lijkt op de foto's alsof het tempo er niet echt in zit (kan natuurlijk in het echt anders zijn).

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:41

Ik ben het eens met boven beschreven berichten :o

Ligt je zadel ook niet iets te ver naar voren? Dat lijkt namelijk zo...

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 18:37

me beugels zijn inderdaad scheef haha wissel niet vaak genoeg me beugels af :D En me zadel ligt volgens mij goed en heb niet het idee dat me zadel te klein is.. Maar ik heb inderdaad het probleem dat ik me hakken teveel uitdruk en ik moet inderdaad trots erop zitten en dat ontbreekt nog wel eens haha :D maar bedankt voor het commentaar en we gaan der aan werrken :D

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:42

Buiten dat je voeten bijna nooit gelijk zijn vind ik het er leuk uitzien ^^
mooie pony! (al is ze wel wat dik lijkt me.. :p)

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 12:06

Ehrentusch_ schreef:
Buiten dat je voeten bijna nooit gelijk zijn vind ik het er leuk uitzien ^^
mooie pony! (al is ze wel wat dik lijkt me.. :p)

Even goed lezen !! Er staat ook bij dat ze moet afvallen.
Maar dank je voor het compliment

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:40

Leuke pony! Jullie zijn ook een mooie combinatie! Op sommige fotos mag ze wat actiever, maar misschien zijn het maar moment opnames. En het valt me op dat je je onderbenen afsteekt, houd ze aan het paard. ;]

Jullie komen er wel!

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:14

Wat me opvalt aan de foto's is dat je de eerste foto's netjes rechtop zit, maar op het moment dat je schrijft 'oppakken' dat je in een passieve houding zakt. Zowel jij als je paard 'zakken' in een houding die niets bijdraagt. Jij zakt onderuit, waardoor je je paard als het ware naar voren duwt. Daarintegen gebeurd er bij je paard vrij weinig wat betreft activiteit, de achterhand doet nog niet veel en ook het ruggebruik mag beter.
Als je schrijft aan het werk zetten begint je paard beter te lopen maar heb ik het gevoel dat hij zich vastzet in de kaak. Jij mag op dat moment je handen meer dragen en rechtop blijven zitten. Span je buikspieren en rugspieren wat meer aan; 'core stability'. Let er daarbij ook goed op dat je meer op de buitenbeugel steunt, je knikt in in je heup en valt naar binnen wat doorwerkt in je paard. Als laatste puntje nog je handen, heb niet het gevoel dat je er sterk mee inwerkt maar ze mogen toch zeker wel een stuk verder naar voren worden geplaatst, zo werk je jezelf ook minder tegen en kun je je hand ook minder snel vastzetten.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :D
Ow en naast deze opmerkingen ziet het er verder goed uit hoor! Alleen wat kleine aandachtspuntjes :)

Lysette_Mano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:35

Jullie zijn echt een super combi!!
Je moet vol zelfvertrouwen op je paard zitten, want het is tenslotten een plaatje !! *D
Voor de rest even een beetje werken aan je puntjes en dan komt het helemaal goed.
Het ziet er echt al super uit, ga zo door! Jullie komen er vast en zeker :)

SteefViana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:00

Wauw wat een leuk beetje! Het is al aangegeven maar je kijkt eigenlijk op alle fotos scheef. En de hoofdfoto van je paard laat zien dat hij het ook doet! Zonde! Je hoeft niet mee te kijken van boven hoe hij loopt. Probeer het gevoel te krijgen van hoe hij is als hij netjes in de aanleuning loopt.
Laat bijvoorbeeld je inastructrice aangeven wanneer je pony goed loopt, dan kan jij op dat moment voelen hoe dat zit en dan al dat soort stukjes aan elkaar word een heel groot mooi stuk en dan hoef je dus niet constant naar beneden te kijken!

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:57

Ten eerste: Wat een SUPER leuk beestje!
Verder vind ik het er super netjes uit zien, alleen erop letten dat je je handen draagt, je hebt ze soms echt op je benen liggen.

feya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:33

houd je handen bij elkaar, ook moet je goed rechtop blijven zitten.

Romy_Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:21

Ziet er leuk uit! Alleen wel wat rechter op zitten.

Gr

plpalermo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:29

Hele leuke combinatie! Je kunt zien dat jullie goed bij elkaar passen. Idd wel rechtop blijven zitten en probeer de ontspanning erin te houden. Succes!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:50

Die spreekt me pas aan! Leuk ding hoor! :D

Ik vind het er niet slecht uitzien,wel vind ik dat hij zn bovenlijn vrij strak lijkt te houden en zn rug echt wat meer kan gebruiken, probeer hem wat overgangen te rijden het liefst overgangen lang en laag, dan is die bovenlijn zo los! ;) Zo ontspant hij zn ondernek ook wat meer,als die bovenlijn losser is en hij zn halsje als het ware een beetje meer laat vallen :)

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 22:51

vilouma schreef:
Die spreekt me pas aan! Leuk ding hoor! :D

Ik vind het er niet slecht uitzien,wel vind ik dat hij zn bovenlijn vrij strak lijkt te houden en zn rug echt wat meer kan gebruiken, probeer hem wat overgangen te rijden het liefst overgangen lang en laag, dan is die bovenlijn zo los! ;) Zo ontspant hij zn ondernek ook wat meer,als die bovenlijn losser is en hij zn halsje als het ware een beetje meer laat vallen :)

Ja dan lang en laag dat is juist het probleem ! Dat vind ze zo moeilijk ! Heb je misschien een tip hoe dat beter kan ?

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 09:11

Stukje bij beetje doen, die rug spier moet hij daarbij lang maken,en ws vind hij dat moeilijk, veel schakelen,lekker volte vergroten volte verkleinen,zorgen dat ze heerlijk los word en wat meer in je hand komt en dan beetje bij beetje je hand laten volgen, vaak helpt dat wel goed :) succes! :D