Naomi op de dressuurtraining.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Deliana27

Naomi op de dressuurtraining.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 20:32

hi bokkers,

ik had afgelopen vrijdag avond eindelijk weer les na z'n drie weken geen les en ik was der ook wel weer aan toe.
het had mij ook goed gedaan want zoals in mijn ander topic staat was ik die zaterdag 2de met 195 punten geworden en heb ik nu 7 wp in de B. ik ga dus volgend jaar L1 starten. :D als ik natuurlijk dit jaar nog die 3 wp heb. :P

eigenopletpunten!!
-hakken + tenen naar binnen + beenligging
- recht op zitten
- niet naar schaduw kijken. _-:(
- niet naar binnen vallen in de voltes
- buiten hand aan de hals houden

hier komen de foto's hou het beetje aardig.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

laatste vraag: ben ik eigenlijk tegroot voor mijn pony als ik er zo opzit ?
Laatst bijgewerkt door Deliana27 op 21-11-10 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:39

Hmm, sorry hoor, maar wat zit jij scheef op je pony zeg... Probeer er recht boven te blijven zitten, en niet naar buiten. Beide beugels evenveel belasten. Als ik kijk naar de hoeken in je knieën, dan zie ik verschil, zijn je beugels wel even lang?

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 20:47

kleinvosje schreef:
Hmm, sorry hoor, maar wat zit jij scheef op je pony zeg... Probeer er recht boven te blijven zitten, en niet naar buiten. Beide beugels evenveel belasten. Als ik kijk naar de hoeken in je knieën, dan zie ik verschil, zijn je beugels wel even lang?

dat is een lang verhaal en dat ga ik ook uitleggen!!

umm... ik had altijd al een afwijking naar 1 kant dat wisselde wat af maar dat komt omdat ik als ik op de volte rij mijn benen op speciale manier moet hebben om haar stelling te rijden, als ik dat doe moet mijn binnen been zoals mijn instructrice zegt op de singel en mijn buitenbeen achter de singel (ik weet wat ze daar mee bedoelt) alleen als mijn binnen been op de singel die trek ik mijn binnen been op en duw ik min buiten been naar achter daar door komt een rare naar voren gevallen scheve houding. vroeger namelijk toen zat ik op een manege en die was helemaal neit met de houding bezig daarom vind ik dat zo lastig, ik heb nu goed les & ben daar heel blij mee want je wil geen foto's zien van hoe ik eerst reed. maar heb altijd nog dat probleem.

tjonge jonge wat een getip maar snap je het nu ? :# wat ik daar nou mijn probleem in is. daarom staat der ook bij dat ik recht op zitten meot want dat komt door die benen en die afwijking en die blablabla...

kleinvosje

Re: Naomi op de dressuurtraining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:50

Ik snap wel wat je zegt, maar dat maakt het niet goed ;-). Probeer met de juiste hulpen je pony in stelling te krijgen, dan kun je normaal blijven zitten en levert dat ook geen andere problemen op. Heb je al wel eens onderzocht waarom je pony moeite heeft met de stelling?

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 20:55

kleinvosje schreef:
Ik snap wel wat je zegt, maar dat maakt het niet goed ;-). Probeer met de juiste hulpen je pony in stelling te krijgen, dan kun je normaal blijven zitten en levert dat ook geen andere problemen op. Heb je al wel eens onderzocht waarom je pony moeite heeft met de stelling?

dat weet ik allemaal wel en dat is het juist wel wat ik zie.
En ik zei ook al dat we daar hard op aan het trainene waren en weet ook we hoe ik het aan moet pakken maar dat stond ook al bij mijn eigenletoppunten - beenligging want door de beenlingging is dit dus zo. ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:57

Stelling niet aan willen nemen kan ook te maken hebben met een vastzittend kaakgewricht of gebitsproblemen. De vraag is dus wat de oorzaak is en wat het gevolg.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 20:58

kleinvosje schreef:
Stelling niet aan willen nemen kan ook te maken hebben met een vastzittend kaakgewricht of gebitsproblemen. De vraag is dus wat de oorzaak is en wat het gevolg.

dat is het niet! er zijn al mensen voor geweest het is echt mijn beenligging. geloof mij nou maar! ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:59

Prima, dan zal ik je niet meer lastig vallen met mijn goedbedoelde tips...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:02

Ik vind het er nog al opgekropt en gespannen uitzien allemaal....Bovendien heb ik het idee dat het zadel iets te ver naar voren ligt....? En op de laatste foto zit je volgens mij in de verkeerde galop ;)

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:04

Probeer ook voor je te kijken, net wat je zegt niet naar je schaduw..

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 21:05

Adil18 schreef:
Ik vind het er nog al opgekropt en gespannen uitzien allemaal....Bovendien heb ik het idee dat het zadel iets te ver naar voren ligt....? En op de laatste foto zit je volgens mij in de verkeerde galop ;)

dat gespannen daar heb je gelijk in.;)
op gekropt zie ik niet maar miss komt het wel opdat ik een dik vest met bodywarmer en nog over had + nog een dikke sjaal er onder.
over het zadel heb ik geen idee, het licht meestal wel netjes maar dit x miss beetje te ver naar voren.

het was geen verkeerd galop hoor! :P haha

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 21:06

britt299 schreef:

ja haha... mijn instructrice zegt altijd ' niet naar je schaduw kijken want het is geen spiegel en er klopt niks van' haha

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:06

op gekropt zie ik niet maar miss komt het wel opdat ik een dik vest met bodywarmer en nog over had + nog een dikke sjaal er onder.
over het zadel heb ik geen idee, het licht meestal wel netjes maar dit x miss beetje te ver naar voren.

het was geen verkeerd galop hoor! :P haha[/quote]

haha, had je het koud?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:08

Nog even 1 ding te zeggen: je vraagt om tips, die krijg je, en dat weerleg je bijna allemaal. Verder zit je pony op de laatste foto WEL in de verkeerde galop, het buitenvoorbeen grijpt duidelijk verder dan het binnenvoorbeen, dat hoort andersom te zijn...

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:08

Delidema schreef:
britt299 schreef:

ja haha... mijn instructrice zegt altijd ' niet naar je schaduw kijken want het is geen spiegel en er klopt niks van' haha

haha, ik kijk in de manege altijd in de spiegels. Vroeger keek ik ook altijd naar de grond.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 21:11

kleinvosje schreef:
Nog even 1 ding te zeggen: je vraagt om tips, die krijg je, en dat weerleg je bijna allemaal. Verder zit je pony op de laatste foto WEL in de verkeerde galop, het buitenvoorbeen grijpt duidelijk verder dan het binnenvoorbeen, dat hoort andersom te zijn...

nou sorry hoor als jij je zo druk maakt waarom ga je dan niet gewoon weg en reageer je neit meer op dit topic. :+

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 21:12

britt299 schreef:

haha, had je het koud?[/quote]

haha ja nogal. :P
En die laatste foto (bedankt kleinvosje) had je toch gelijk dat het verkeerd galopje was. had ffe niet goed gekeken. :P

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:13

Jemig zeg, wat een grote mond. Even iets minder mag ook wel. Wat ik zeg is geen onzin, maar blijkbaar kun je de waarheid niet hebben. Jammer, vooral voor de pony...

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:15

Hoelang rijd je nu al op je pony?
En wat zegt je juffrouw als je vraagt of je te klein bent voor je pony?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:15

Delidema schreef:
Adil18 schreef:

Ik denk dat ze niet bedoeld dat jij er opgekropt uitziet, maar dat je pony opgekropt loopt.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:17

Ik ga volledig mee met kleinvosje..
Volgens jou ligt het aan je beenligging, en schijnbaar volgens je instructrice.. toch vind ik het een beetje raar, maar dat terzijde.
Het staat bij je opletpunten, dus je zal er aan werken neem ik aan.

Op de laatste foto zit de pony wel in de verkeerde galop, wat kleinvosje dus ook al zei.

Verder vind ik het er wel leuk uit zien, vooral als je je verbeterpunten ook daadwerkelijk verbeterd.
Dan wil ik daar nog wel graag foto's van zien :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:17

Lekkere teddybeer heb je !

Vind het geheel er nog niet lekker ontspannen uitzien als ik
eerlijk ben. Voor de rest kan ik niet echt veel zeggen want op
de foto's zie ik niet echt veel waar ik iets mee kan zeg maar.

Ik vind je niet te groot voor je pony. En hij zit op de laatste foto
zeker weten in vk galop !

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 21:18

kleinvosje schreef:
Jemig zeg, wat een grote mond. Even iets minder mag ook wel. Wat ik zeg is geen onzin, maar blijkbaar kun je de waarheid niet hebben. Jammer, vooral voor de pony...

of jij gelooft dat dus niet. :n
je weet niet hoe ze eerst was en nu het verschil & waar we op aan het trainen zijn!

Ga gewoon weg dan uit het topic als jij je zo druk maakt om mij en mijn pony. Ik weet wel waar ik mee bezig ben en waar niet, wat we kunnen en wat niet & hoe mijn fouten moet herstellen het is alleen dat je dingetjes kan vinden wat mij foutjes zijn en dan ga ik daar weer mee bezig. ;) ik hoef dan niet zo lange discussie met jou over dingen waar ik al mee bezig ben en wat al in mijn eigen letoppuntjes zit. :S

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 21:19

ja ik zit in de verkeerde galop ik had ffe verkeerd gekenen en dat van kleinvosje daar hou ik mee op want ik ben daar op aan het trainen en dat is mijn probleem wel. door dat ik mijn been niet lang hou gaat die omhoog en daarom door krijg ik een knip in mijn zij en dan zit ikk scheef.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:21

Ja hallo , jij plaatst zelf je topic bij HAW hoor!
Dan kan je dit echt niet zeggen. Edit: wat je tegen kleinvosje zei !