Jolliegirl schreef:Minder sterk op voer zetten?
Denk dat je hier weinig mee kunt.
Vind het beetje flauw om eht hoofd dan maar vast te binden.
Ze doet het één keer?
voorbereiden, zitten, en doorrijden.
Ze krijgt momenteel alleen al hooi, en af en toe wat wortels.
ik wil dr hoofd niet perse vastbinden hoor
vraag om een oplossing die voor ons beide het beste is, ik rij haar al bitloos omdat ik niet van een stuk ijzer in haar mond hou.
ze doet het niet een keer,helaas als dat zo was...
BlackDancer schreef:Misschien kun je even longeren voor het rijden?
Of als ze te veel energie heeft eens naar haar voer gaan kijken?
Succes!
heb helaas geen ruimte om haar te longeren, dan was dat idd misschien een oplossing
VDB schreef:Ik ken een 24 jarige sportmerrie (nu met pensioen) die nu nog steeds denkt dat ze 5 jaar oud is.
Zodra ze de wei op gaat wil ze graag naar de linkerhoek van de wei galopperen maar haar lijf gaat een iets andere kant op.
Alles wordt wat stijf in haar lijf, ondanks dat ze zelf (in haar hoofd) heel jong lijkt.
Desondanks kan het nog steeds zijn dat er klinisch iets mis is, toch?

SecretLIN schreef:Mijn zadel is nagekeken en dr is pas nog een veearts geweest en die konden niks geks ontdekken
hoefsmid is ook geweest en ze staat er netjes en goed bij.
uhm ze wil juist niet rustiger aan doen ( van mij liever wel) maar ze blijft/wil zelf racen.ik wil een rustig drafje of galopje ( hoeft niet eens perse galop) maar zij schiet er steeds vandoor
Maar bejaard zou ik haar zeker niet willen noemen hoor haha denk dat je een verkeerd beeld van haar hebt

ook nadat ze nagekeken is?
hetbommeke schreef:
herkenbaar

Heb zelf een Tinker en die doet precies hetzelfde momenteel. Ook nagekeken de afgelopen weken door osteo, tandarts en zadelmaker maar het heeft bij mijn sTinker gewoon te maken met frissigheid door de dalende termperaturen.
Gisterochtend dacht ik relaxt een buitenritje te maken, meneer begint direct in hoog tempo te draven, geeft een bokje en springt aan in galop. En dan het liefst ook heeeeeeel hard.
Ik zou zelf niet zo snel een hulpteugel gebruiken, misschien een ander hoofdstel? Met iets meer druk op de neus? Geen idee of dat mogelijk is, ben niet zo thuis in het bitloze. Rij zelf met een dubbelgebroken bustrens.
denk niet dat het veel uitmaakt een ander hoofdstel, ik gebruik nu een sidepull heb al meerdere bitloze optomingen geprobeerd
Saffier schreef:Bokt ze alleen een keertje met aanspringen?
Op de foto's vind ik de oortjes wat lastig te zien, bokken kan namelijk nog heel veel andere oorzaken hebben.
Zo had mijn eerste paardje HKO, bokte ook met galopperen, liep verder niet kreupel. De HKO kwamen we pas na foto's achter.
ze heeft altijd dr oortjes naar voren ook bij het galoperen enz ( vriendin van me heeft haar laatst gereden en toen kon ik het dus duidelijk zien
)
Laatst bijgewerkt door Revanches op 22-11-10 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 5 berichten samengevoegd tot 1.