Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

sandro schreef:Ik had pas bij aangesingeld voor ik het rechte stuk op ging. Zadel past maar niet honderd procent. Is nagekeken knelt niet. Maar ze hebben mij nu aangeraden een zadel op maat te laten maken. Het zadel wat ik nu heb is een podium. Normaal geen probleem erbij. Maar voor zijn sprong leunde ik iets meer op mijn rechter stijgbeugels. en na de sprong vol op die kant terecht gekomen waardoor het zadel langs die kant dus door gleed.
slof ken ik niet. Dus zonder begeleiding durf ik dat niet zomaar te gebruiken.
Voor mijn zwangerschap deed ik veel overgangen en stoppen en achterwaarts enzo.
Denk echt dat het een dominantie probleem is. Mss helpt het als ik eerst eens goed doorrij in de bak. Dat hij goed moe is en dan hup buitenrit en de galop nog eens proberen? Of klinkt dit echt als een superslecht idee?
paardje mee zou leuk zijn. iemand kandidaat? vind echt geen rijmaatje.
Ben ondertussen ook al professionele hulp aan het zoeken.
toppie!
xxhenrieke schreef:mijn pony doet het ook.
hij wil altijd voorop rijden, (ik ga samen met een andere ruiter) maar, omdat hij er dan vandoor gaat doe ik hem er toch maar achter. het draven valt nog wel mee. maar zodra ik in galop zit, wil hij PERSE voorop lopen! dus haalt hij de ander in. maar zodra hij voorop is, slaat ie ophol! geen houden aan! ik zit gewoon zagen! ik ben er echt tegen, maar een andere optie is er niet! ik ben nu aan het oefenn in de bak. dan ga ik met mijn vriendin racen. zodra hij 1x in galop is geweest, en er komt een andere ruiten naast mij gegalopeerd, moet hij die persee weer inhalen. maar ik stuur hem snel op de volte! ik ga zo verder dooroefenen totdat hij kan blijven gehoorzamen. daarna nog maar eens naar het bos!
xxxxxxxxxx
dan stimuleer je het gedrag alleen maar 

in de bak constante controle uitoefenen dmv overgangen. Laat je paard zie. Dat jij de leider bent. Dus gaat tie in de bak te hard, gelijk weer een tempo terug. Wilt hij zelf in galop oud, dan zet jij hem in stap. Snap je.