Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
?
Petulan schreef:Ergotherapie? Of een instructrice die daar flink op hamert?
Maar kan me zeker voorstellen dat het werkt
Heb een collega die linkshandig is, als ik achter zijn computer zit, heb ik totaal geen moeite met het bedienen van de muis...

sporter schreef:Je tandenpoetsen met je slechte hand
fargo schreef:Een softe tennisbal /stressballetje oid in je linker jaszak van je jas doen en als je niets te doen hebt (in de file of bij de bushalte) kneden in de bal, openen en sluiten zo wordt je soepeler maar ook handiger met die hand. En heen en weer gooien van je ene hand naar de andere voor coordinatie
petitparis schreef:ik denk dat je je motoriek en coördinatie echt kan trainen. als ik het goed begrijp valt de fijnere motoriek van je linkerhand weg als je ook met rechts iets doet.
Dus je zal moeten leren met 2 handen iets verschillends te doen. Hierbij moet je "andere" zenuwbanen onwikkelen. Een "extreem" voorbeeld: Sta op 1 been beschrijf met je andere been een cirkel, blijf een cirkel draaien (behoud je evenwicht) en beschrijf met je hand een 8 in de lucht. 90% van de mensen gaat de eerste keer ook met z'n been iets wat op een 8 lijkt beschrijven en/of z'n evenwicht verliezen. Dit kan je dus trainen. Dus even vindingrijk en creatief zijn en dus oefeningetjes verzinnen zoals bv met links alsof je piano speelt en steeds 4 toetsen afgaat (pink, ring-, middel en wijsvinger) en rechts ga je het omgekeerde doen. eerst gelijktijdig van elke hand een vinger op tafel en als dit goed lukt bv om de beurt of verspringen zoals LM en RW - LW en RM - LP en RR - LM en RP en zo varieëren of vingers apart proberen te spreiden, strekken en buigen.
kortom een beetje vindingrijk zijn en je motoriek tarten.
garny95 schreef:janine heb je het precies hetzelfde op andere paarden ? Het kan ook zijn dat je paard vast zit op die kant en er ook geen fijne signalen opgenomen kunnen worden ? Jouw stugge hand en zijn stugge kant ?