Voor mijn verjaardag heb ik een nieuwe springset voor Nance gekregen, en jaja, het is een bruine!

Dat is natuurlijk een mooi moment om foto's te maken!
Bruin borsttuig moet nog komen, maar ik hoop dat de lieve sint vindt dat ik braaf geweest ben...

Even wat informatie over ons:
Nance

KWPN (Hamilton x Zavira)
1.61
Niveau B
Nance en ik zijn helemaal gek van springen.

We hebben nu ook 1x per week springles, en dit gaat eigenlijk heel fijn. Vandaag hebben we eventjes gesprongen zonder dat we les hadden.
Wat vooral nog een verbeterpunt is, is mijn houding! Nance springt met heel veel kracht, dus heb ik het probleem dat ik te plat ga liggen. Bij het losspringen is dit helemaal vreselijk! Verder zou ik haar af en toe nog iets meer ruimte mogen geven tijdens de sprong.
Waar ik erg blij mee ben is de rust die er nu veel meer is tijdens het springen. Nance is nogal sterk en loperig, dus was ze erg lastig terug te rijden. Door het lessen gaat dat nu al veel beter, en is ze normaal rond te sturen. We hebben het in het begin flink lastig gehad (dressuur en springen), maar nu gaat het steeds beter en beginnen we elkaar veel betere te begrijpen!
Let trouwens niet op mn hoofd, op de een of andere manier kan ik gewoon niet normaal kijken tijdens het rijden...

We zijn nog niet officieel springen gestart, maar we hopen het vanaf volgend jaar te gaan doen!
Ik heb niet zo heel veel foto's van het losspringen (mijn vader kwam pas later). Het lijkt ook of ik alleen maar dezelfde hindernis heb gesprongen, maar door het licht stond deze steeds het beste op de foto, ik heb natuurlijk ook andere gesprongen!

Laten we maar beginnen met de foto's van het losspringen!

Op weg naar de sprong. Mn teugels zijn een beetje aan de lange kant, maar ik probeerde zoveel mogelijk te de rust erin te houden.

Alweer een stukje hoger.
Nance draaide hier een klein beetje met dr hoofd terwijl ze boven de sprong zat.

Heerlijk rustig galopje!

We gaan weer een stukje hoger...
En we vliegen het beeld uit.

Mn benen mogen wel wat minder ver naar achteren.

En de mooiste foto van vandaag! Ik ben zo trots op dr!

. Dit paard basculeerd nagenoeg niet. Ik denk dat je het er met trainen op techniek best in kunt krijgen in bepaalde mate. De vraag is alleen in hoeverre je het eruit kunt halen.