Welsh Coco at work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fleurpony

Welsh Coco at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 20:09

Heei Iedereen:D

Hier wat foto's van mij en coco.
Ik rij haar sinds een paar maanden.
Coco is dacht ik 7 en ik ben 15 en rij ong 3 jaar op een manege.
Vaak gaat ze onwijs snel lopen en soms is ze dan niet meer rustig te krijgen.
Dan ga ik gewoon oefeningen doen in stap.
En als ze rustig is en je wil gaan galopperen dan gaat ze ook weer tijdens en na galop snel lopen.
De vorige keer had de eigenaresse mij een soort elastiek touw gegeven en daarmee zouze dan niet goed snel mee kunnen lopen en zou je haar meer aande teugel en dan zou ze ook wat meer naar binnen kijken.
Ik vond dat het deze keer goed ging, ze ging niet snel lopen en hield goed haarr hoofd naar beneden.
met dat elastiek touw vindik het wel beter gaan.
Dit is vorige topic [JITP] Ik en coco rijden.

hier zijn de foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
bedankt voor het kijken!

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:14

Wat een schatje die pony!

Ik heb ook even naar je vorige topic gekeken. Ik zie vooruitgang in de ontspanning, jouw handhouding en je zit iets meer rechtop. Je mag nog meer rechtop gaan zitten en zorgen dat links en rechts ook evengoed verdeeld blijven. En maak je benen lang!

Let op dat als je de hoofdhouding met een elastiek beinvloed, je extra alert blijft op dat je met je (binnen)been voldoende bijdrijft! Een elasiek kan niet heel veel kwaad, zolang je deze niet te strak afstelt, echter met goede begeleiding, heb je op langere termijn betere resultaten.
Laatst bijgewerkt door Biskwie op 06-11-10 20:16, in het totaal 2 keer bewerkt

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:15

oei ben bang dat je hier een beetje boze mensen over krijgt op bokt!
(dan heb ik het over de stiek)
leuk beestje, ik zou als ik jou was proberen zonder stiek te rijden en het d.m.v. goede les/begeleiding op te lossen. :) succes

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:22

of een thiedemann dat is beter dan een elastiek, heb je dr ook meer onder controle.
leuke foto's en pony. :)

ps je kan er nog prima op hoor. niks te groot valt erg mee want je bent ook lekker slank.

fleurpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 20:33

Dankjulliewel voor je reactie:D
Coco kan nog niet goed aan de teugel rijden zonder stiek en met houd ze dr hoofd ook wat lager waardoor ze wat langzamer gaat. Reed eerst zonder stiek maar met martingaal en daarvoor met nog iets anders maar weet daar de naam niet van maar daarmee rij ik in de vorige topic. Maar waar kan je een thiedemann krijgen en wat is dat?

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:55

fleurpony schreef:
Coco kan nog niet goed aan de teugel rijden zonder stiek en met houd ze dr hoofd ook wat lager waardoor ze wat langzamer gaat. Reed eerst zonder stiek maar met martingaal en daarvoor met nog iets anders maar weet daar de naam niet van maar daarmee rij ik in de vorige topic. Maar waar kan je een thiedemann krijgen en wat is dat?

soort van martingaal maar dan gaat t ook langs de teugels, paard is ietsje makkelijker nageefelijk te krijgen en beter te houden als ie sterk is en er vandoor wil. en paard heeft ook wel meer vrijheid wordt niet zo in de krul getrokken want als je je teugels lang doet kan hij zn hals strekken. nageefelijkheid moet eigenlijk van achteren komen dus je moet wel zorgen dat je hem van achteren naar voren blijft rijden. dat ie met zn achterhand eronder komt en zn rug ontspant. thiedemann is wel goed dan gooit ie zn hoofd niet zo in de lucht en drukt ie zn rug niet zo weg wat helemaal slecht is voor een paard, ik vind t veel beter dan elastiekjes en slofteugels daar ben ik niet zo van.
thiedemann kun je kopen bij ruitersportwinkels.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:17

fleurpony schreef:

Dat is dus net niet de bedoeling he? Zo'n stiek is er niet voor om je pony aan de teugel te trekken, aanleuning moet je juist krijgen door je pony van achter eronder te rijden en hem dan vooraan op te vangen. En dat ze langzamer gaat is voglens mij ook een teken dat dat ding te strak zit ;)

Vind het verder een leuke pony en ik hoop dat je de volgende keer foto's post zonder hulpteugels :D

_Nien_Dais

Re: Welsh Coco at work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:04

Ik ben het eens met IloveMickey , want ik doe wel eens een slof of stiek maar dat is dan meer om zodat ik me kan focussen op andere dingen tijdens het rijden, maar dan zorg ik er wel voor dat ik haar van achter naar voor rij... Daar moet je goed op letten,
Voor de rest ziet er leuk uit!!

grappig, jouw verzorg pony lijkt veel op die van mij... Ook zo'n leuk beesie met zo'n bles, alleen zonder hartje op haar reet.. Haha! Leuk!

Felicia99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 15:08

Wat een heerlijk beestje!
Ook dat hartje!
Ik vind jullie wel leuk bij elkaar ppassen, maar ik vind je voor de mooi een beetje aan de grote kant..

fleurpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 17:19

Dankje voor jullie reacties!
Ik ben ook niet van plan elke keer met stiek te rijden maar af tewisselen met martingaal. Ben ook wel een beetje te groot maar toch zeker niet te zwaar? Je moet het halster eens zien wat ik gemaakt heb voor haar, een grijs halster met rolze kant erop genaaid en strikjes aan de zijkant, dat staat zo schattig :D

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:12

Hmm, misschien gewoon zonder elastiek rijden? Wel een leuke pony hoor, lijkt op mijn oude bijrijdpony

lindaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:48

leuke pony , wammer dat je er te groot voor bent !

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:17

leuke pony,
eens met voorgaande opmerkingen
door elastiek gaat ze te veel op de voorhand lopen

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:27

leuke pony,
eens met voorgaande opmerkingen
door elastiek gaat ze te veel op de voorhand lopen

_L0ura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:27

leuk hartje op z'n gat! :)
ik zou het liever ook zonder die elastiek zien wegens dezelfde reden als iuchelen01,
maar voor de rest ziet het er goed uit

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:59

Je pony kan nog niet aan de teugel?! JIJ kan hem nog niet aan de teugel rijden bedoel je.

Verder een schattig pony'tje! Lekker stiek eraf en ontspannen gaan rijden, en ik denk ook, les nemen.

Liiset_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:05

ziet er leuk uit hoor,
het zou alleen wel wat actiever mogen want dat lijkt op de foto's niet zo
ook letten op je hakken dat je ze goed uitdrukt ;)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:11

Pony loopt op dit moment te diep en op de voorhandop veel foto's.
STiek eraf en lekker gaan lessen, verder vind ik jou houding wel vooruit gegaan vergeleken met vorige topic.

ZOek iemand die je goed kan helpen en dan kunnen jullie een leuke combinatie zijn.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:23

Hoofd in de krul staat niet gelijk aan aan de teugel of nageeflijkheid.
Hoofd in de krul moet ook absoluut geen doel zijn.
Wat wel je doel moet/hoort te zijn is ontspanning en een recht en soepel paard wat graag voor je wil werken. En met dwang gaat dat niet gebeuren.

De reden van het te snel lopen is waarschijnlijk onbalans.

Op zoek naar goede instructie dus die je leert hoe je je paard ontspannen recht en soepel maakt :)

yessicamandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:41

Het rijden siet er goed uit.
Maar je mag wel wat meer je hakken naar
beneden drukken :o

xNadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:09

mooie pony zeg!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:14

Leuke pony is Coco, maar te klein voor jou helaas.
Is dat misschien de reden dat je je beugels zo kort hebt?
Het maakt me benieuwd naar een foto met sta-moment in draf.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:21

Probeer de volgende keer idd zonder die elastiek de rijden.
je rijd de pony nog niet zo vaak heb ik gelezen in je ander topic,
je moet wennen aan elkaar.
Dus nu al met 'grof werk' beginnen lijkt mij eerlijk gezegt wat vreemd.
Dus volgende keer zonder die elastiek ;)
als ze te snel gaat, draai haar op een volte.
of wat ook werkt (bij mijn paard -draver-) is de buitenteugel telkens lichtjes aftikken, dan gaat ze ook langzamer, en geloof me, een draver die 'snel' gaat, is echt snel :+
veel succes nog!
x

mariekje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:04

ik vind dat jij al heel goed bezig bent en ook zeker heel graag wilt leren.
In tegenstelling tot wat ik hier wel is lees op bokt, gebruik jij wel alle adviezen en neem je niets aanvallend aan.
Ik zou wel les nemen met haar en ik zie liever ook eerst het elastiek eraf, aangezien mij het een beetje opvalt dat de kont er niet bij onder komt, en dat ze dus nog best op d'r voorhand loopt.
Maar zo lang rijd je nog niet op haar, dus huppa elastiek eraf en lekker gaan rondhobbelen !

heel veel succes, en hou plezier in het rijden !

fleurpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 19:15

Dankje mariekje92. Ik wil zeker allelei dingen leren:D Ik rij nu het vaakste met martingaal en soms met stiek. Ben nu ook wel van plan om les te nemen, ik les wel op de manege maar ik denk dat ik daar niet heel veel meer ga leren en ik denk dat ik op coco wel meer kan leren ookal is het een kleine pony;)
De eigenaresse zegt ook dat ik moet spelen met m'n buiten teugel en dat probeer ik ook en soms lukt het ook wel maar ik ben nou eenmaal niet de beste ruiter;). Ik stuur haar ook op de kleine volte en dan gaat ze vaak ook wel wat langzamer, maar dan maakt ze die volte ook super klein, en als ik de volte groter wil maken dan gaat ze vaak ook weer sneller lopen als ze echt in een snelle bui is of uit galop kom zegmaar ;) De eigenaresse had ook gezegd dat ik ook als ze snel gaat 5 meter draven en weer stappen 5 meter draven en weer stappen, dat gaat ook wel goed maar ze had een keer zon bui en toen hield ze dr kop omhoog met aandraven en ook met stappen en dan ook weer keihard. Maar ik heb ook wel geleerd om dan op de volte haar hoofd naar binnen te laten kijken en de hals iets lager te krijgen. Dat lukt dan wel in draf, maar als ze zo snel gaat moet ik op veel dingen letten en dan vind ik dat wel lastig;) owja, hakken naar beneden vind ik idd ook en ga ik op proberen te letten!