Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mirandavb schreef:Zal je waarschijnlijk ook niet lukken. Tenzij jij als enigen iedere dag ermee aan de gang gaat! Er rijden zo eel verschillende mensen op, dus zo'n pony zit muurvast in lijf. Er word op een manege ook niet geleerd hoe je een paard moet loswerken, d.m.v. buigingen en hoe je hem dan door zijn rug heen moet rijden. Ik zou zeggen, laat die pony lekker lopen, en probeer hem niet aan de teugel te trekken. Doe je hem geen plezier mee denk ik.

misssixty12 schreef:Sommige ponys/paarden hebben geen knopjes op ze aan te teugel te laten lopen..
EDIT:
Dit is trouwens niet aanvallend bedoelt voordat je dat gaat denken
Wat ik dus bedoel is dat sommige niet door truucjes te krijgen zijn.
Want zo ken ik er namlijk wel een paar
mirandavb schreef:Zal je waarschijnlijk ook niet lukken. Tenzij jij als enigen iedere dag ermee aan de gang gaat! Er rijden zo eel verschillende mensen op, dus zo'n pony zit muurvast in lijf. Er word op een manege ook niet geleerd hoe je een paard moet loswerken, d.m.v. buigingen en hoe je hem dan door zijn rug heen moet rijden. Ik zou zeggen, laat die pony lekker lopen, en probeer hem niet aan de teugel te trekken. Doe je hem geen plezier mee denk ik.
aerdenhout1 schreef:Mag ik eerlijk zijn...ik denk dat je niet eens weet wat het is als je paard ECHT nageeft..in een krulletje lopen is n.l heel iets anders!
Als de manege een onbeleertd paard laat meelopen in een les waar door de zogenaamd gevordere ruiters het paard beleerd moet worden in nageven, dan zijn ze in mijn ogen niet zo best bezig!
Wiesiesisi schreef:aerdenhout1 schreef:Mag ik eerlijk zijn...ik denk dat je niet eens weet wat het is als je paard ECHT nageeft..in een krulletje lopen is n.l heel iets anders!
Als de manege een onbeleertd paard laat meelopen in een les waar door de zogenaamd gevordere ruiters het paard beleerd moet worden in nageven, dan zijn ze in mijn ogen niet zo best bezig!
sorry hoor misschien ligt het ook wel aan jou.
. Komt goed! Citaat:Ieder paard die goed in zijn lijf zit zonder pijn, kan aan de teugel lopen.
Het 'nadeel' van veel manege paardenn is, is dat de ruiters vaak DENKEN dat ze kunnen rijden en rijden een paard verkeerd aan de teugel. Waardoor het paard het niet snapt of zelfs verkeerde spieren gebruikt en zijn lichaam vast zet erdoor