Ik besloot vandaag Rexana even aan de longe te zetten, met touwtjes. Deze heb ik losjes gedaan om te voorkomen dat als ze al van te strakke touwtjes in paniek kon raken. Ze is namelijk erg gevoelig. Het longeren ging in het begin erg goed, mevrouw liep mooi nagefelijk. Ze reageerde goed op mijn stemhulpen etc. Wel wil ik een elastiek aanschaffen, omdat het vandaag heel anders afliep.. Maar nu eerst de foto's, en een filmpje!
En ja, ik longeer met een voltigesingel
.Hier had ze van mij iets actiever gemogen.

Bij deze foto lijkt het alsof ze als het ware aan de touwtjes 'hangt' , ze loopt ook wat te diep. Ook had ze wat actiever gemogen.

Hang hang hang
.
Hier loopt ze fijn!

En een filmpje:
Nou, nu het verhaal; Waarom geen touwtjes meer?
Ik was bijna klaar met longeren, toen Rexana schrok. Ze galoppeerde hard weg, en gooide haar hoofd omhoog. Maar de touwtjes zaten nog vast, dus ze raakte in paniek. Ze begon achteruit te lopen, en te steigeren. Ik kreeg haar niet gekalmeerd en ze bleef doorgaan. Ik was helemaal in paniek, en zij ook. Tot dat ze zo hoog steigerde, dat ze achterover klapte.. Die beelden, ik kan het echt niet aanzien. Hoe ze daar lag, op de grond.. Ik ben binnen een paar seconden naar haar toe gerend en heb haar omhoog getrokken, de touwtjes waren gelukkig al gebroken.. Gelukkig stond ze op, en ik heb snel al haar spul afgegooid. Ze deed heel eng met haar benen, ik kon wel janken! Toen ben ik alles na gaan kijken, deed ik haar pijn als ik haar rug aanraakte? Etc. Gelukkig gaf ze geen reactie, en deed zelfs een poging tot gras eten. Toen ben ik met haar gaan lopen, en daarna heb ik alleen de longe vast geklikt om te kijken hoe ze draafde/galoppeerde. Gelukkig is het allemaal goed gekomen, en mankeerde ze niks, maar voor ons geen touwtjes meer!
Liefs