,Het is inmiddels alweer zo'n twee maandjes geleden dat mijn vader even foto's is komen maken toen ik ging rijden. Mijn pony heet Chex and the City (of gewoon City) en ik heb haar nu precies een jaar. Toen ik haar kreeg was ze 3 en ik kwam van de manegepony's af (ze is mijn eerste pony en daarvoor had ik ook nog nooit een bijrijdpaard of iets in die richting gehad) en het verliep dus niet helemaal vlekkeloos. Aan het begin van de vorige winter was ik zo bang van haar dat ik er niet meer op durfde en toen zijn we hulp gaan zoeken. Ik heb toen les gekregen van een instructrice bij mij op stal die les geeft op de methode van Antoine de Bodt. Dit heeft ons echt heel erg geholpen! Voor het begin van de zomer zat ik nog aan de longe omdat ik zo bang was en nu hobbelen we gewoon vrolijk rond
. City is een Paint, waardoor ze soms nog wel eens heel erg in die 'westernhouding' wil gaan lopen (zo is ze ook beleerd). We werken nu vooral aan het op twee teugels krijgen, de galop, het actief doorrijden in de stap (soms zakt ze helemaal weg), het actief rijden van m'n overgangen (zelfde verhaal, soms staat ze gewoon stil vanuit de galop als ik haar terug vraag of is ze gewoon niet actief genoeg) en de nageeflijkheid, dat vindt ze namelijk nog heel erg moeilijk. Ikzelf zet mijn handen heel vaak te wijd en ik wil mijn benen nog wel eens optrekken. 
Ze is 4 jaar oud en we trainen nu ongeveer op B-niveau, misschien iets daaronder. Mijn handen houd ik heel hoog, dat weet ik, maar dat hoort bij de methode waarmee ik rij.

Genoeg gepraat, de foto's:
1. Hier was ik denk ik net 5 minuutjes bezig en ben ik haar dus nog vooral aan het losrijden. Mijn been moet ik langer houden en mijn handen meer bij elkaar.

2. Mooi sta-moment, haha. Ze mag iets dieper van mij, en ik zet mijn handen weer veel te wijd!

3. Even stappen tussendoor. Weer die handen
! 
4. Galop. Zoals ik al zei vindt ze dit echt nog heel moeilijk, ontspanning is dus ook ver te zoeken. (Verlichte zit is om haar rug te ontlasten, daarnaast valt haar galop ook gewoon nog niet uit te zitten)

5. Drafje. Best tevreden hierover, al hou ik mijn binnenhand hier wel érg hoog en trek ik mijn been weer op.

6. Hier zie je heel goed haar 'westernhouding', ik ben nu echt aan het proberen dit eruit te rijden.

7. Kapstokjes!

8. Ik wilde toch ook even laten zien hoe ze óók kan zijn, geen commentaar verder want dit ziet er natuurlijk gewoon niet uit

Afluister
:
Dat was het!

ook niet via deze methode