Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wie weet kan je ooit nog met bitje gaan rijden mocht je dat nog eens willen, zou eerst maar even van z';n mond afblijven
mexlovenoa schreef:Hoi,
Ik heb net een nieuw paard. Deze heeft Z niveau gelopen en is altijd met stang en trens gereden. Ik rijd hem gewoon met een enkel gebrokentrensje, Maar door het lange gebruik van de stang en trens is hij erg stug in zijn mond geworden en ontspant hij ook niet makkelijk. M.B.V een slofteugel gaat hij eindelijk ontspannen, maar ben geen fan van hulpteugels. Les heb ik ook, mijn instructeur zegt dat ik een slofteugel voor een paar lessen te gebruiken en dat hij vanzelf tot ontspanning komt, maar ben het er eigenlijk niet zo mee eens. Wat denken jullie? wat zouden jullie doen?
Sjolvir schreef:Dan nog zat er iemand aan die teugels, ongeacht het bit.
Aan TS, toen je je paardje ging kopen en rijden, liep hij toen ook al zo zwaar op de hand? Of niet?
Kan niet heel gelukkig worden van de oplossing van je instructie.
Hoewel ik ook op de vereniging halve volkstammen er wel mee zien rijden.
mexlovenoa schreef:Sjolvir schreef:Dan nog zat er iemand aan die teugels, ongeacht het bit.
Aan TS, toen je je paardje ging kopen en rijden, liep hij toen ook al zo zwaar op de hand? Of niet?
Kan niet heel gelukkig worden van de oplossing van je instructie.
Hoewel ik ook op de vereniging halve volkstammen er wel mee zien rijden.
hij staat op proef. hij mag nog 3 weekjes uitgeprobeert worden..
Bitloos is zowiezo geen oplossing.. ik wil zelf wedstrijden gaan rijden.
Mensen hebben me ook al een rolletjesbit aangeboden, maar daar wordt ik ook niet vrolijk van. Het is niet alsof je het probleem kan oplossen door een ande bit.
saskiakefie schreef:Als je nu al een probleem hebt met het paard en je weet zelf niet hoe je het op moet lossen en je hebt hem nog op proef, dan zeg ik: niet doen. Neem een paard die geen problemen heeft en je lekker meer kan rijden
saskiakefie schreef:Als je nu al een probleem hebt met het paard en je weet zelf niet hoe je het op moet lossen en je hebt hem nog op proef, dan zeg ik: niet doen. Neem een paard die geen problemen heeft en je lekker meer kan rijden
Ayasha schreef:Ik zou helemaal niet overstappen op hulpteugels enz. Ik zou gewoon dat dier fijn gaan rijden met een zachte hand. Mondje wordt vanzelf wel weer wat zachter. Bitloos gaan rijden is het probleem omzeilen, niet oplossen.
KA: Dus wat Sjolvir zegt is gewoon helemaal waar, niet in "zekere zin". Wie geeft de hulpen? Degene die er aan zit toch? Stang en Trens die goed gebruikt wordt, krijgt een paard geen hardere mond van.
Janine1990 schreef:saskiakefie schreef:Als je nu al een probleem hebt met het paard en je weet zelf niet hoe je het op moet lossen en je hebt hem nog op proef, dan zeg ik: niet doen. Neem een paard die geen problemen heeft en je lekker meer kan rijden
Nou nou nou, overdrijven is ook een vak zeg... Dit is een 'probleem' dat je niet in twee dagen oplost, dat duurt een poosje. Daar hoef je echt geen ander paard voor aan te schaffen.