Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mar_fay schreef:de andere reacties ben ik het helemaal mee eens
ik heb goede ervaringen met iemand die via een foto met je paard in gesprek kan komen.
zij kan dan voor je vragen en evt. deels voelen waar het paard last van heeft.
het kost opzich niet veel en heeft mij veel opgeleverd
als je hier interesse voor hebt kan ik je wel in contact brengen met haar;)
baat het niet, dan schaadt het niet, toch?
Alleen maar rammen om een paard vooruit te krijgen vind ik een beetje onzin. Utieraard kan het zijn dat het paard het voelt dat jij haar niet aankan, maar dan nog is het geen reden om het dier af te ranselen, is logisch dat ze niet meer reageert op de zweep lijkt mij...
maar mijn paard verroert geen poot als er iemand op zit die hij niet aan boord wil hebben
En het kan natuurlijk ook zomaar zijn dat de vorige instructeur jouw paard belemmerde waardoor ze helemáál niet meer wilde lopen.
Heel veel succes met de merrie in elk geval. hestejente schreef:Wacht even... ik begrijp uit je verhaal dat instructeur 2 op je paard is gaan zitten. Reed de vorige instructeur er ook op? Het is misschien ver gezocht hoormaar mijn paard verroert geen poot als er iemand op zit die hij niet aan boord wil hebben
En het kan natuurlijk ook zomaar zijn dat de vorige instructeur jouw paard belemmerde waardoor ze helemáál niet meer wilde lopen.
Toen ik de OP las dacht ik verder meteen: paard loopt niet graag in de bak, en al helemaal niet met longeren. En de buitenrit ging wel goed. Kan voor mij twee dingen betekenen:
- het paard heeft pijn in de wendingen. Ik neem aan dat je op een bosrit meer rechtuit rijdt in de bak. In dat geval zou ik zeker gaan rechtrichten, in je eentje kun je een eind komen, ook zonder instructeur. Door veel te lezen en goed te kijken naar je paard.
- het paard vindt er gewoon niks aan om in de bak te werken. In dat geval zou je moeten gaan nadenken wat je met dit paard wilt en kunt. Wat is je doel met een paard en voldoet deze merrie daar aan?
En verder zou ik, gewoon om zeker te zijn dat er niet iets mankeert, ook bloedonderzoek laten doen (kost een klauw geld maar kan ook veel duidelijkheid bieden) en een masseur naar je paard laten kijkenHeel veel succes met de merrie in elk geval.
) was ik niet erg blij mee, al dat gemep beviel me niet, en ze werd er alleen maar trager en trager van. Uiteindelijk heeft hij ook, zonder toestemming, met sporen gereden, en dat wil ik al helemaal niet. Daarbij vroeg hij 20 euro voor een half uur, en was er na een maand alleen maar achteruitgang.
) vind ik paardvriendelijker en het paard reageert er ook duidelijk beter op.
.