Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ze heeft inderdaad niet veel conditie. Na een uurtje rijden is ze ook kapot en dat geeft ze aan (door een bokje te geven als ik meer van der vraag) ze staat dan ook echt te hijgen. Maar als we beginnen met stappen komt ze gewoon bijna niet vooruit en ik denk zelf dat dat meer luiheid is dan conditie.
haha)
ShannonJuul schreef:Ja overgangen rijden.. pff dat is zo vermoeiend. Ook elke bocht die ik maak valt ze terug in stap. De lol gaat er wel gauw af zo.
vanavond heb ik weer les in de manege. Heb al es eerder privelesjes gehad dus ik zal haar nog es vragen
Citaat:Dat is trainen he, doorgaan tot je hebt wat je bereikt. En soms werkt een oplossing niet direct. Maar veel overgangen rijden zou waarschijnlijk wel helpen als je het doorzet. Of gewoon een keer flink op d'r donder geven met de zweep, niet heel vriendelijk nee. Maar dan is het wel duidelijk.
En misschien d'r even medisch laten checken? Want als ze met lange teugel zelfs niet vooruit te branden is kan het best zijn dat er iets niet helemaal goed is.
op mijn pony heb ik dit 2 weken lang iedere dag een uur lang gedaan, iedere 10 meter een overgang vooruit of terug, ook naar middengangen vanuit een langere gang of gewoon scheinovergangen, maar hierna hoefde ik het bij het rijden maar 2 minuten zoiets te doen ls ze een bui had, en het was goed.
ShannonJuul schreef:Gisteravond was ze heel snel moe, maar ze heeft ook al een gigantische wintervacht. Er worden dus even wat strookjes weggeschoren. Na de galop was ze helemaal niet meer vooruit te krijgen. We zouden een springparcours doen maar ze kon gewoon niet meer. Been geven en een tik met de zweep maakten niks uit. Ze gaf door bokken aan dat ze gewoon niet meer kon.
Ik hoop dat als ze een beetje geschoren is, we verder kunnen gaan met oefenen. Ze reageerde al beter op mijn been omdat ik haar direct had aangepakt maar viel dan ook gauw terug. We blijven het proberen
knabbelgirl schreef:ShannonJuul schreef:Gisteravond was ze heel snel moe, maar ze heeft ook al een gigantische wintervacht. Er worden dus even wat strookjes weggeschoren. Na de galop was ze helemaal niet meer vooruit te krijgen. We zouden een springparcours doen maar ze kon gewoon niet meer. Been geven en een tik met de zweep maakten niks uit. Ze gaf door bokken aan dat ze gewoon niet meer kon.
Ik hoop dat als ze een beetje geschoren is, we verder kunnen gaan met oefenen. Ze reageerde al beter op mijn been omdat ik haar direct had aangepakt maar viel dan ook gauw terug. We blijven het proberen
Is dit aangeven dat ze niet meer kan, of je gewoon in de maling houden? Zo klinkt het mij namelijk meer in de oren.
Tuurlijk zit die dikke vacht dwars! Maar verder klinkt het als je in de maling houden en uitproberen
ShannonJuul schreef:Ja ik dacht het eerst zelf ook maar ze stond zo ontzettend te hijgen in de bak. En ze heeft net zo'n dikke wintervacht als mijn shetties. Ik heb gewoon doorgezet maar het was oh zo moeilijk haar in de draf te krijgen. In de zomer als het 30 graden is houdt ze dit wel vol, maar nu met wintervacht wordt het voor haar al heel zwaar. Het is geen sportpony dus conditie zal vast een rol spelen. Kan ik dit met haar opbouwen?