als aller eerste:
Wij hebben al 2 andere topic's gehad:
van 02-08-10
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1332727
Van 15-11-09
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1201016
Ik hoop dat Jullie mijn lange verhaal kunnen waarderen en ook de tijd willen nemen op het helemaal door telezen.
Dan weet je precies hoe het er bij ons het afgelopen jaar aan toeging.
en hoe blij ik met mijn kanjer paard ben.
Info:
Atomic is een 5 jarige (19-juni-2005) Gribaldi x Sadenio merrie van 165 hoog.
In maart hebben we onze laaste wedstrijd gehad. ( in de klasse B )we hebben toen in totaal 6 proeven gestart met 6 winst.
Alle 6 de proeven waren net aan met winst,
1ste keer 2x 180. 2de keer 182 & 184. 3de keer 184 en 182.
Best wel slecht, vind ik persoonlijk!! omdat het in principie gewoon de basis is wat ze vragen.
daarna hebben we 3 maanden een tussen pauze gehad! en niet gereden.
en ja, doordat ze zo weinig deed is ze lekker een paar kilo's aangekomen en nee, die zijn er nog niet allemaal af!
Na die stop van niet rijden ging het eigenlijk allemaal nog niet/steeds niet lekker.
ze wou gewoon niet uitschuiven en bleef maar in een eigen krulletje vast hangen of ze was tegen de hand.
toen is er een ostheophaat gekomen en die heeft Atomic gecontroleert en der hele schoft zat vast dat zou verklaren waarom ze zo moeilijk wij zakken en buigen. Tevens is toen ook de zadelmaker (Hulsebos) geweest omdat me zadel van voor tekrap lag op der schoft.
na de behandeling moesten we minimaal 4 dagen stappen aan de hand. de eerste 2 dagen longeren en daarna de eerste 4x rijden met een lang teugeltje voorwaarts-neerwaarts rijden.
en jawel! toen ik dus opstapten ging me meisje met der neus over de grond. Niet alleen in stap maar ook draf en galop gaat steeds beter.
en sinds die tijd gaat het gewoon super goed!
na 2 weken rijden hadden we eigenlijk een wedstrijd staan.
Maar Atomic laad opzich heel moeilijk, ze vind het totaal niet eng maar wilt gewoon niet.
Je kan het al raden, Ze ging dus mooi niet de trailer op! we zijn 3 uur bezig geweest, (ondertussen de wedstrijd afgemeld omdat we het nooit meer gingen redden)
Uiteindelijk stond ze er wel op.
Maar 12 en 26 september had ik me opgegeven voor de Mr-Ed competitie in Maassluis.
gelukkig ging Atomic op 12 september zo de trailer in! in 1x. Dat zorgde er dus voor dat we 3uur!! tevroeg waren.
Gelukkig konden we een box huren want als meisje eenmaal staat, dan verbouwd ze de trailer.
Ik was helemaal blij dat ze stond dat het me niks meer uit maakte hoe we door de ring gingen.
De eerste proef was aftaste hoe ze het zou doen voor het eerst op vreemd terrein. Maar Atomic voelde super aan, en ik hoefde alleen maar te zitten en te sturen. dat resulteerde in 185 en 182 punten. Ik was zeer tevreden, want ze ging zo de trailer op. Heen en terug.
Ze was braaf op ander terrein en ze liep opzich aardig, hier en daar wat spanning en schrikmomenten. (in de 2de proef lag de bak naast het water en dat was erg eng) In de eerste proef was ik gedeelde 6de en de 2ste proef gedeelde 11de.
En 26 september gingen we nog een keer.
Nou duurde het een half uur toen ze op de trailer stond.
en heb ik nog fijner kunnen rijden dan de 1ste keer. en de punten waren ook duidelijk beter: 185 en 190!
Eindelijk die 190 dacht ik! In me eerste proef was ik gedeelde 5de van 18 zonder prijs. en in me 2de proef was ik ook 5de. maar dit keer alleen en kreeg ik nog een leuke waardebon.
uiteindelijk zijn we gedeelde 4de geworden van de 18. ik was erg trots op me meisje!
thuis hebben we ondertussen hard door geoefent en dat was temerken in de punten want:
op 17 oktober ook op vreemd terrein had ik 191 en 192 punten! 1ste en een 2de plek!
en op 21 oktober (thuis) had ik 190 en 192 punten. 2x 1ste!
5 dec en 19 dec start ik de selecties in kring 6 voor het kampioenschap.
en vanaf Januari ga ik L1 starten. (Ben momenteel B +14)
Al met al ben ik erg trots en super blij met Atomic en iedere keer dat ik opstap gaat het steeds beter. Tom word steeds beter op me zit te rijden en gaat nog steeds iedere dag meer met der neus over de grond.
héhé, hier zijn dan eindelijk de foto's!
(De foto's zijn van de 2de keer Mr-Ed)
Alle foto's zijn gemaakt door Jacky2 @bokt.
Nog op het losrijterein
1.

2. Ook nog losdraven

3.

4. Richting halstrekken.

5.

6.Gebrokenlijn

7. Galopje

8. Stukje verder galop

9.

10.

11. beetje vreemd moment

12.

13. Vind ik 1 van de mooiste!

eigencommetaar.
Atomic:
- Hier en daar loop ze nog op der voorhand en loopt ze ook nog niet helemaal fijn over der rug in de aanleuning.
- Ze speelt met der tong.
Mijzelf:
- Me benen bij de singel houden zeker in galop gooi ik ze tever naar achter.
- me handen nog stiller en rechtop houden.
- geen geld zoeken
- in de galop geen holle rug trekken.
nou ik geloof dat dit alles was.
Heel erg bedankt voor je tijd!
Commentaar geef je zelf al, heb ik niets aan toe te voegen
Wat een leuk paard!! Ziet er goed uit en ik zou zeggen ga zo lekker door!