Atomic (v.Gribaldi) @ Mr-Ed dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabriinaaa

Atomic (v.Gribaldi) @ Mr-Ed dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 20:32

Hallo,

als aller eerste:
Wij hebben al 2 andere topic's gehad:

van 02-08-10
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1332727
Van 15-11-09
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1201016

Ik hoop dat Jullie mijn lange verhaal kunnen waarderen en ook de tijd willen nemen op het helemaal door telezen.
Dan weet je precies hoe het er bij ons het afgelopen jaar aan toeging.
en hoe blij ik met mijn kanjer paard ben.

Info:

Atomic is een 5 jarige (19-juni-2005) Gribaldi x Sadenio merrie van 165 hoog.
In maart hebben we onze laaste wedstrijd gehad. ( in de klasse B )we hebben toen in totaal 6 proeven gestart met 6 winst.
Alle 6 de proeven waren net aan met winst,
1ste keer 2x 180. 2de keer 182 & 184. 3de keer 184 en 182.
Best wel slecht, vind ik persoonlijk!! omdat het in principie gewoon de basis is wat ze vragen.

daarna hebben we 3 maanden een tussen pauze gehad! en niet gereden.
en ja, doordat ze zo weinig deed is ze lekker een paar kilo's aangekomen en nee, die zijn er nog niet allemaal af!
Na die stop van niet rijden ging het eigenlijk allemaal nog niet/steeds niet lekker.
ze wou gewoon niet uitschuiven en bleef maar in een eigen krulletje vast hangen of ze was tegen de hand.
toen is er een ostheophaat gekomen en die heeft Atomic gecontroleert en der hele schoft zat vast dat zou verklaren waarom ze zo moeilijk wij zakken en buigen. Tevens is toen ook de zadelmaker (Hulsebos) geweest omdat me zadel van voor tekrap lag op der schoft.
na de behandeling moesten we minimaal 4 dagen stappen aan de hand. de eerste 2 dagen longeren en daarna de eerste 4x rijden met een lang teugeltje voorwaarts-neerwaarts rijden.

en jawel! toen ik dus opstapten ging me meisje met der neus over de grond. Niet alleen in stap maar ook draf en galop gaat steeds beter.
en sinds die tijd gaat het gewoon super goed!

na 2 weken rijden hadden we eigenlijk een wedstrijd staan.
Maar Atomic laad opzich heel moeilijk, ze vind het totaal niet eng maar wilt gewoon niet.
Je kan het al raden, Ze ging dus mooi niet de trailer op! we zijn 3 uur bezig geweest, (ondertussen de wedstrijd afgemeld omdat we het nooit meer gingen redden)
Uiteindelijk stond ze er wel op.

Maar 12 en 26 september had ik me opgegeven voor de Mr-Ed competitie in Maassluis.
gelukkig ging Atomic op 12 september zo de trailer in! in 1x. Dat zorgde er dus voor dat we 3uur!! tevroeg waren.
Gelukkig konden we een box huren want als meisje eenmaal staat, dan verbouwd ze de trailer.
Ik was helemaal blij dat ze stond dat het me niks meer uit maakte hoe we door de ring gingen.

De eerste proef was aftaste hoe ze het zou doen voor het eerst op vreemd terrein. Maar Atomic voelde super aan, en ik hoefde alleen maar te zitten en te sturen. dat resulteerde in 185 en 182 punten. Ik was zeer tevreden, want ze ging zo de trailer op. Heen en terug.
Ze was braaf op ander terrein en ze liep opzich aardig, hier en daar wat spanning en schrikmomenten. (in de 2de proef lag de bak naast het water en dat was erg eng) In de eerste proef was ik gedeelde 6de en de 2ste proef gedeelde 11de.

En 26 september gingen we nog een keer.
Nou duurde het een half uur toen ze op de trailer stond.
en heb ik nog fijner kunnen rijden dan de 1ste keer. en de punten waren ook duidelijk beter: 185 en 190!
Eindelijk die 190 dacht ik! In me eerste proef was ik gedeelde 5de van 18 zonder prijs. en in me 2de proef was ik ook 5de. maar dit keer alleen en kreeg ik nog een leuke waardebon.
uiteindelijk zijn we gedeelde 4de geworden van de 18. ik was erg trots op me meisje!

thuis hebben we ondertussen hard door geoefent en dat was temerken in de punten want:
op 17 oktober ook op vreemd terrein had ik 191 en 192 punten! 1ste en een 2de plek!
en op 21 oktober (thuis) had ik 190 en 192 punten. 2x 1ste!

5 dec en 19 dec start ik de selecties in kring 6 voor het kampioenschap.
en vanaf Januari ga ik L1 starten. (Ben momenteel B +14)

Al met al ben ik erg trots en super blij met Atomic en iedere keer dat ik opstap gaat het steeds beter. Tom word steeds beter op me zit te rijden en gaat nog steeds iedere dag meer met der neus over de grond.

héhé, hier zijn dan eindelijk de foto's!
(De foto's zijn van de 2de keer Mr-Ed)

Alle foto's zijn gemaakt door Jacky2 @bokt.

Nog op het losrijterein
1. Afbeelding

2. Ook nog losdraven
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Richting halstrekken.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.Gebrokenlijn
Afbeelding

7. Galopje
Afbeelding

8. Stukje verder galop
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. beetje vreemd moment
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Vind ik 1 van de mooiste! <3
Afbeelding

eigencommetaar.

Atomic:
- Hier en daar loop ze nog op der voorhand en loopt ze ook nog niet helemaal fijn over der rug in de aanleuning.
- Ze speelt met der tong.

Mijzelf:
- Me benen bij de singel houden zeker in galop gooi ik ze tever naar achter.
- me handen nog stiller en rechtop houden.
- geen geld zoeken
- in de galop geen holle rug trekken.

nou ik geloof dat dit alles was.

Heel erg bedankt voor je tijd!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:49

Ik vind het paard erg mooi, leuke combinatie zijn jullie. Goed dat jullie nu weer zo goed bezig zijn na die mindere periode :) Commentaar geef je zelf al, heb ik niets aan toe te voegen ;)

Persevero

Re: Atomic (v.Gribaldi) @ Mr-Ed dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:00

zeker vooruit gegeaan zo door gaan!

lenzie331

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:10

:~ Wat een leuk paard!! Ziet er goed uit en ik zou zeggen ga zo lekker door!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:17

Ik zou nog willen toevoegen dat ik vind dat je in je vriendelijkheid van rijden iets teveel met vnl. je bovenlichaam naar voren gaat. Ik zou zelf iets rechterop gaan zitten, je kont wat meer in het zadel, dan kan het goed zijn dat je dat laatste stukje meer gewicht op de achterhand krijgt, je paard wat 'terug'zet en ze dan minder op de voorhand gaat. Met je onderbenen wat meer op zijn plaats lukt dat ook weer beter. Maar de vriendelijkheid in je rijden straalt eraf, en dat ziet er super uit verder. Heel mooi paard zeg!

Edit: ik keek nog even in je vorige 2 topics en je bent wel enorm vooruit gegaan zeg, vooral t.o.v. het topic uit 2009. Je ziet op je oudere foto's sterker wat je nu op sommige nog iets ziet (bovenlichaam). Je handen wat meer dragen nog. Maar jullie zijn echt een plaatje samen hoor!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:29

Ik blijf het een leuk ding vinden, ik zie echt goed gelijkenis met haar moeder :)

Ik vind dat jullie een jullie combi zijn, het beeld komt ontspannen over.
Over wat rijtechnisch commentaar, rechter op zitten is al genoemd (je trots laten zien :) ) en je handen recht op houden voor een mooier beeld.

marijtje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:26

Het ziet er netjes uit. Je geeft je eigen verbeterpunten al goed aan. Probeer wat dieper te zitten en wat rechter. Succes!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:32

Let er op dat je het rechtrichten niet laat vallen in je training en rijden, op een aantal foto's zie je haar kantelen(ongelijke aanleuning) en bij het afwenden valt ze op de binnenschouder. Verder ziet het er vriendelijk uit :)

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:26

super leuke combi! Probeer idd iets trotser te gaan zitten, maar voor de rest vind ik het harstikke netjes! De vriendschap straalt er vanaf vind ik!:)
Ga zo door en jullie komen der wel!!

Vind het ook erg goed van je dat je der heb laten onderzoeken ipv stug door rijden wat ook veel mensen doen!
Mijn complimenten!

wat heb je een leuk hoofdstel! welke is het(A)

zoExpres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:48

wat een leukerd <3
Ziet er goed uit, kan er verder niks op aan merken!
Ga zo door

XxLaura98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:41

Het ziet er goed uit :j

Ik vind het een paardje :+:
En jullie zijn een leuke combinatie.

Je commentaar heb je eigenlijk al zelf gegeven en de gene boven mij.

Ga zo door! dan komen jullie er wel +:)+

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:22

Mooi paardje heb je. Commentaar is hier boven al gegeven.

Tip: Misschien is het handig om wat vaker met de trailer te oefenen ! Als je paardje niet de trailer in wilt probeer de trailer dan tegen de muur aan te zetten, zodat ze één kant zo wie zo niet op kan en doe aan de andere kant een longeerlijn. Je kunt ook met 2 longerlijnen werken aan bij de kanten één en dan kruislings elkaar snijden . Vaak als ze wat achter hun kont voelen wat strak getrokken wordt helpt dit al gauw.

Ik heb ook bij mijn vorige paardje 3 kwartier tot een uur moeten lopen vechten en met 6 man kregen we haar er nog niet in. Vaak is het een kwestie van oefenen en gewoon de trailer op lopen zonder te stoppen. Dit heeft bij mij wel goed geholpen.

Misschien heb je er wat aan :)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:50

ze is nu idd best stevig, moet eerlijk zeggen dat ik vind dat ze in je vorige 2 topics ook een behoorlijk buikje heeft. maar dat terzijde...

ik vind dat je heel mooie knotjes hebt, en ze kan mooi draven (ik denk dat als ze wat slanker is ze nog mooier gaat bewegen).
er is al commentaar gegeven over het op de voorhand lopen, maar ik wilde even doorgeven dat jij ook een beetje op je voorhand zit.(als je snapt wat ik bedoel :P

moppie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:22

mooi paard, fijne bewegeingen..
iets meer oprichten maar vooral blijven oefenen..

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:59

Prachtig paard zeg, 'n echte duitser. :D
Je rijdt haar erg vriendelijk, mag nog wat meer op 't achterbeen, maar jullie zijn goed op weg zo!

Melissa_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 12:12

zie er Prachtig uit ;)
leuk paard heb je mooie combi jullie 2 :D

Offtopic;
welk zadel heb je wij zoeken er een en deze is heel mooi :o

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:06

Heel leuk paard! Jullie zitten op de goede weg.

Het beeld zou wat geslotener ogen als je dr iets meer door de kaak haalt. Maar voor de rest lekker verder kachelen op deze manier!

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:36

Ik moet zeggen dat ik heel veel verbetering zie tov je vorige foto's.
Je beenhouding is nog zo slecht niet. Je zit redelijk op 1 lijn van enkel, heup naar schouder. Wat ik wel lijk te zien is spanning in je rug/schouders. Hierdoor ga je iets naar voren en krijgt je houding iets krampachtigs.
Verder vind ik dat je je paard netjes rijdt. Zie er vriendelijk uit.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:40

Wat een leuke combinatie zijn jullie!
Ik zie ook heel veel verbetering in vergelijking met je andere topics. Je houding is wel wat vooruit gegaan, maar kan inderdaad nog aan gewerkt worden m.b.t. je schouders en rug. Het lijkt wel alsof je jezelf daar een beetje vastzet.
Verder vind ik dat je netjes rijdt. Ik zie geen strenge hand en de houding van je armen/handen is goed.
Mooi paardje, geweldig mooi hoofd en kleur! <3

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 08:02

Er knap paard om te zien!
Alleen ik zie op geen 1 foto een paard wat echt nageeft en wat van achteruit naar voor loopt. Probeer haar er iets meer door te krijgen, en vraag hulp! Want zo kom je niet mee in de L1...

Succes!

Riiankaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:20

leuke combi, maar zoals hierboven al eerder gezegd:meer door de kaak heen rijden, iets ronder maken en afslanken!

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:55

Ziet er goed uit, lijkt me een moeilijk paard om te laten afbuigen door de korte nek.
Probeer m lekker te wisselen in houding, ook in je proef, dit houd het geheel wat soepeler.
Ze loopt wel erg netjes, eigen punten gaf je al goed aan.
Jammer dat ze alleen zo moeilijk laadt. Hopelijk gaat het snel beter!

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:42

Wow, hij loopt echt heerlijk over de rug :)
Maar let wel op je handen, ze kantelen iets naar binnen,
en er ligt geen geld in de bak hoor :Y)

Sabriinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 17:49

_Layco_ schreef:
Wow, hij loopt echt heerlijk over de rug :)
Maar let wel op je handen, ze kantelen iets naar binnen,
en er ligt geen geld in de bak hoor :Y)

Ze is heel fijn te rijden, en (bijna) altijd onspannen.
Wij kennen eigenlijk niet echt spanning,
En loopt inderdaad heel fijn over der rug.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:01

Zo wat ben jij onwijs vooruit gegaan! M'n complimenten!

En verder, ga lekker door waar je mee bezig bent want het ziet er echt goed uit vergeleken de vorige foto's. Misschien kan je beter nog even in de B blijven?