Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ZusJacobs schreef:Pfoe lastig, wat ik op het longeer filmpje zie is een paard wat ook erg gehaast loopt. Niet recht is (Valt gewoon af en toe) en daardoor steeds harder gaat..
Hoezo wil je zo snel al een proefje rijden? Ik jouw situatie is dat niet echt slim. Ik zou echt bezig gaan met rechtrichten en niet allerlei hulpteugels erbij pakken. Je zou het erbij kunnen pakken als rem (voor als het echt mis gaat) Maar niet om het paard telkens af te moeten remmen, je maakt het dier echt heel zwaar in de hand en zo krijg je later alleen maar meer problemen!
Ophouding loslaten ophouding loslaten... zo is het mij aangeleerd, en ik rijd veel overgangen onder het zadel.
maar die kan wel echt goed rijden, en heeft de slof er vaak losjes aan hangen
Marjoow schreef:Maar een slof is makkelijker af te bouwen, want deze laat je los hangen, en op een gegeven moment kun je hem eraf doen. Dat gaat toch in mijn ogen gemakkelijker dan wanneer je onder het rijden de thiedemann een gaatje losser moet doen.
Kun je jezelf voorstellen als jij een topicje opent met foto's van jou op je Fjord met een slof eraan geknoopt?!