Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

met het liefst het koppie zoveel mogelijk omlaag.
), hem recht in zijn lijf krijgen, in stap volte openen en sluiten, en ben druk bezig met hem goed op mijn been te laten reageren (dat is voorlopig genoeg).
).
Xindy schreef:Ik doe inderdaad ook eerst losgooien. Lekker los, dan kan ze even de eerste energie kwijt en bokken als ze daar zin in heeft (liever los dan met mij erop). Ik rij af en toe met 1 ander in de bak zodat ze daar aan kan wennen, maar dat blijkt al best lastig! Ik ga haar voorlopig nog niet meenemen naar een bak met 6 anderen, dan krijgt ze de schrik van haar leven. Hoe doen jullie dat de eerste keer?
). 

kyra1234 schreef:Ik rij zins kort op een jong paard ze is wel al langer onder het zadel en naar een trainingstal geweest. Ik vind het erg lastig om te bepalen wat goed voor der is omdat ze toch nog in der groei proces zit.
Hoeveel trainen jullie met je jonge paard (hoeveel dagen in de week?) ik wil graag met haar gaan lessen op de vereniging en later wedstrijden gaan rijden maar wil niets overhaaste.