Nieuw bijrijdpaardje zhivago Lr (sabine ster x zodiak)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Love_apollo

Nieuw bijrijdpaardje zhivago Lr (sabine ster x zodiak)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 16:42

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag voor de tweede keer bij mijn nieuwe bijrijdpony geweest. Het weer was niet optimaal, maar toen ik daar aankwam bleef het droog dus was ik tevreden! :D Het is dus de tweede keer dat ik op zhivago rijd. Hij was vandaag iets minder los als de vorige keer dus had ik wat meer werk. Zhivago is een paard die je van achter erg naar de hand toe moet rijden. Als je er van voor teveel aan prutst werkt hij je tegen. Ook word hij soms erg lui van achter, waardoor hij van voren ook wat minder word en moet je hem dus weer activeren.
Dit heb ik al wel door, maar we moeten natuurlijk nog wel een band krijgen en ik weet nog niet goed waar alle knopjes zitten omdat het pas de tweede keer is.
Dit keer heeft hij erg zijn best gedaan en we hebben zelfs een sprongetje gemaakt. Zhivago heeft springbloed in zich, maar heeft nog bijna geen tot geen ervaring met springen, dus heb ik vandaag met hem balkjes gedraaft en toen een kruisje gesprongen. Hier heb ik jammergenoeg geen foto's van.

Informatie over Zhivago:
Naam: Zhivago Lr
Stokmaat: 1.56
Kleur: Vos met 4 witte voetjes
Afstamming: Sabine ster x Zodiak
Met de vorige bijrijdster L2 dressuur gelopen.

Hier de foto's:

1. Afbeelding
Wat ben ik toch weer een zoutzak! Zhivago maakt de foto weer goed haha :+

2. Afbeelding
Hakken uitdrukken

3. Afbeelding
Hier schrok hij van een vogel die uit de bosjes vloog, jahaa eng! :+

4. Afbeelding
Meer rechtrichten en weer hakken uitdrukken.

5. Afbeelding
Lekker drafje, mag wat meer naar beneden zakken.

6. Afbeelding
weer een drafje, hier er al beter ingezakt en foei Lisa voor je uit kijken!

7. Afbeelding
Mooi sta moment :P . Zhivago is hier lekker actief, maar loopt iets te diep en wil daardoor ook sneller op de voorhand gaan lopen.

8. Afbeelding
Hier zit ik hem teveel in zijn mond en rij ik hem niet van achter naar voor en dan krijg je wat verzet.

9. Afbeelding
En nog een fotootje van mij en Zhivago!

_Sofie

Re: Nieuw bijrijdpaardje zhivago Lr (sabine ster x zodiak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:44

Wat een super leuke pony zeg!
Volgens mij heb je heel goed door waar je mee bezig bent en weet je ook heel goed waar je aan moet werken.
Het ziet er super uit voor de tweede keer rijden vind ik.
Let inderdaad goed er op dat je je hekken uit drukt en probeer voor je te blijven kijken, en niet omlaag.
Volgens mij worden jullie echt een super combinatie!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 18:07

Leuke combinatie! :j
zorg wel dat je op de goede been lichtrijd hé ;)

SilverViper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 18:08

ziet er netjes uit, je geeft het zelf al heel goed aan waar je aan moet werken.

heel leuke verzorgpony heb je, veel plezier met elkaar.

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 19:04

Dank jullie wel! :D
Haha oeps ja daar heb ik nog wel eens een handje van. Zie ik op mijn coupons ook met m'n vorige pony : verkeerde been! :o
Zal er op letten.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:09

Ik vind het helemaal niet zo'n fijn beeld geven eerlijk gezegt, verder vind ik het wel een heerlijk beeld..

Eigenlijk op de meeste foto's vind ik hem niet actief genoeg lopen en pruts je toch teveel in dat mondje..

Foto's 5,6,7 vind ik echter wel een mooi beeld geven, en daar zou ik dus naar gaan streven.
Foto 7 loopt hij ontspannen niet geweldig opgericht maar echter wel onstspannen..
Echter ik ben geen prof, dit is mijn visie..
Krijg je ook les ?

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 19:12

Ja je hebt gelijk. Hier ben ik ook mee bezig, niet teveel aan de voorkant zitten maar van achter naar voren rijden en hij vind het moeilijk om van achter actief te blijven. Liever lui als moe dus :P
Ik krijg nog geen les, maar dat komt binnenkort, omdat dit nog maar de tweede keer is dat ik op hem rijd ;)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:44

Wat een leuke foto's!

Het lijkt alsof jij wat spanning in je schouders en bovenrug hebt zitten. Ook lijk je je handen vast te zetten Hierdoor vorm je geen 'soepele' verbinding met de mond van je paard. Het zou kunnen dat je hierdoor spanning opbouwd, waardoor je paard net niet nagevelijk loopt, maar continue wat spanning houdt. ( met name foto 4 en 5) Op foto 7 zit jij een stuk meer ontspannen ( ondanks het verkeerde been lichtrijden :D) en loopt je paard ook echt nagevelijk.

Verder zijn jullie een erg leuke combI!

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:54

ik vind het geen fijn beeld geven.
ik weet hoe zhivago liep met zijn vorige bijrijdster en daar mee vergeleken, is hij nu zeer gespannen en niet actief.

foto 7 vind ik wel erg netjes.
hij loopt te diep en op de voorhand maar wel meer ontspannen.
je rijd hem ook nog maar net,
het gaat vast wel beter als jullie wat meer aan elkaaar gewend zijn.
je kan vast veel leren van de eigenaresse en zhivago zelf! :)

Heel veel succes met deze leuke pony

margriet94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:02

Ik ben het totaal met marritpiebe eens ;)
Foto 3 vind ik evcht vreemd...
als ie schrikt hou je handen dan laag en blijf rustig...
Foto 8 moet je ook wel zitten...
Ik weet hoe hij bij het meisje liep die er L2 mee is geworden liep en dat zag er een stuk mooier uit...
je moet nog veeeeeeel oefenen
en waarom die lange zweep??
Ik heb er zelf op een wedstrijd ook een beetje op de reden en hij is hardstikke actief.....
Snap het niet helemaal hoor....
Ooh en hij heet Zhivago VR ;)
Laatst bijgewerkt door margriet94 op 25-10-10 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:09

mooi beest zeg!! echt heel leuk. hij oogt best wat groter zelfs dan 1.56, mooie forse bouw :j

moet je op foto 7 niet zitten? want het linkerbeen gaat naar voren terwijl je zo te zien op de linker hand rijd?.. haha. even op letten op het goed been lichtrijden!

verder is het een beetje overdreven dat meerdere bokkers hier zegggen, dat het geen fijn beeld geeft etc. want ze rijdt pas voor de 2e keer op hem!
en vergelijken met de vorige bijrijdster moet je natuurlijk niet doen, want die reed zo te horen al veel langer op hem... :j

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:18

margriet94 schreef:
Ik weet hoe hij bij het meisje liep die er L2 mee is geworden liep en dat zag er een stuk mooier uit...

Is dat niet logisch? Dat ze nog veel moet oefenen?

Daarbij, zij is dat andere meisje niet, dus zullen ze allebei nog aan elkaar moeten wennen.
Van wat ik op de foto's zie, gaat dit best goed komen.

Ts, je lijkt je goed bewust te zijn van wat je zou moeten doen en wat niet. Zoek goede begeleiding, die jou kan sturen bij wanneer welke hulpen geven zodat je leert aanvoelen, wanneer je het goed doet.

Leuke pony verder :)

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:28

Nou ook lekker om te horen dat het er bij iemand anders veel beter uitzag.
Meisje zit net voor de 2e x op dit paard, denk is ff na.
Kun je niet wat aardiger zijn voor d'r, iedereen heeft zijn eigen niveau en iedereen leert nog elke dag, dus dat moet je deze bijrijdster niet kwalijk nemen.

tjosefiina2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:57

hakken ietsjes naar beneden, niet naar beneden kijken en evt. je beugels ietsjes langer maken? ze zien echt kort uit.
ik neem aan dat je zelf niet zo lang bent? of anders is dat paardje echt niet 156 haha ;)

coiyaes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:11

leuk paardje hoor , je moet idd nog veel oefenen , maar dat ik toch het leukste van paard rijden ?
En ik weet niet of je les krijgt maar dat raad ik je zeker aan .
succes .

EvaRampage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:16

Paardje ziet er groter uit dan stokmaat doen vermoeden mooi hoor.
Voor een tweede keer zeker niet slecht. Ik vind het wel wat lijken alsof je m in zijn mond zit. Je armen en handen lijken erg gespannen .. Probeer lekker ontspannen te rijden lekker schouders los.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:41

margriet94 schreef:
Ik ben het totaal met marritpiebe eens ;)
Foto 3 vind ik evcht vreemd...
als ie schrikt hou je handen dan laag en blijf rustig...
Foto 8 moet je ook wel zitten...
en waarom die lange zweep??
Ik heb er zelf op een wedstrijd ook een beetje op de reden en hij is hardstikke actief.....
Snap het niet helemaal hoor....
Ooh en hij heet Zhivago VR ;)

Ik vind je reactie echt heel neerbuigend.
En het voegt niets toe!

Ik bedoel, denk jij nou echt dat totilas bij jou hetzelfde loopt als bij Edward Gal?
Eh, nee!

Iedereen heeft het moeten leren.

En over foto 3 gesproken, jij blijft zeker kaarsrecht en keurig zitten als een paard schrikt..
Een schrik moment komt vaak onverwachts, en de foto is een momentopname, hoe kan jij nou op een foto zien dat ze zich niet rustig houdt..?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:52

Allereerst wil ik even zeggen dat ik helemaal met DeadxStar mee ga, heb me behoorlijk zitten ergeren aan de reactie van Margriet94. Kritiek zou opbouwend moeten zijn, niet afbrekend :n

Verder vind ik het er helemaal niet verkeerd uitzien voor een tweede keer, maar ik ben dan ook lekker onbevooroordeeld omdat ik het dier nooit onder een ander heb gezien :D Zelf inderdaad leren dat je van die voorkant afblijft, zorg dat hij actief wordt dan zakt die voorkant uiteindelijk vanzelf, biedt een meegaand contact in die mond, maar verder niet teveel aan willen doen. Wat dan wel? Overgangen, overgangen, overgangen enne overgangen :+ Klinkt doodsaai, maar lijkt me wel erg goed voor jullie :)

X_Loes_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:03

Ik vind dat je het voor de tweede keer dat je hem rijd al netjes doet hoor!
Wen eerst nog maar even lekker aan elkaar, dan komt het vanzelf goed.

Probeer hem wat meer achter zijn schoft te laten dalen en dan met been aan te blijven vullen dat hij niet op voren duikeld.
Succes ermee, komt vast goed hoor!

En betreft die schrikreactie.. menig ruiter valt er dan gewoon naast.. moet je er op voorbereid zijn dan dat een paard schrikt?
Ik wil degene die daarover een opmerking hebben zelf wel zien als het paard opeens wegschiet..

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:58

Super leuke combi jullie!
Ziet er goed uit hoor!
En wat een prachtig beestje!

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:12

Ziet er leuk uit lisa ! :D

verbeter punten worden al gegeven.

en je zit er voor de 2de keer op dus is ook even wennen natuurlijk.

sucses ! gaat vast helemaal goed komen :j

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:07

Jongens toch wat een discussie, ik denk dat Margriet94 bedoeld dat ze de pony beter heeft gezien, daar zal ze vast gelijk in hebben. DeadXStar heeft er echter ook gelijk in dat ze er pas voor de tweede keer op zit. Maar dat is ingezien dus ik zou er verder over ophouden is niet zo leuk voor de TS als haar hele bericht vol staat met jullie discussie.
Verder ben ik van mening dat je na 10 to 20 keer rijden een beetje door begint te krijgen hoe het allemaal in elkaar zit. Dat is natuurlijk anders als je het paard zelf hebt maar als bijrijdster kan dat best lastig zijn. Vraag hulp aan de eigenaresse! Ik heb zelf ook een bijrijdster en die geef ik om de zoveel tijd les, als eigenaar ken je het paard als het goed is door en door en zie je alle trucjes.
Succes en een erg leuke pony!

GAMEPLAYER

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:24

jammer dat t nu nauwelijks meer over de combi gaat........waar dit topic over werd geopend :d

vind t er vooral voor de 2e x rijden heel fijn uitzien :d vooral omdat je je bewust bent, van wat je doet ;) zodat je ook weet wat nog anders kan, of wat al goed is.
hoop dat jullie samen lang kunnen rijden ;)

wat mij wel opviel is (en ik heb dus echt alles even gelezen) over foto 7: dat is idd DE foto, waarop hij echt een beetje begint te ontspannen, dat hij lekker ontspannen begint te lopen ;)

zoExpres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:18

wat een leuk paardje <3
Ziet er erg leuk uit!
Ik vind jullie een erg leuke combinatie :)

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:35

denk even aan je houding, heb het idee dat je soms je schouders naar voren buigt. verder minder vanuit je hand werken. geef het paard iets meer ruimte in de mond.
Maar het ziet er leuk uit hoor!