Ik was in de herfstvakantie naar Saugut ( meer erover in mijn profiel). Daar heb ik dus mijn eigen paardje Aladin staan. Omdat ik Aladin niet zo heel vaak zie, is ons hoofddoel om van elkaar te leren en dan thuis weer verder te leren, zodat we gelijk opgaan. Dit werkt erg goed. Aladin is 4 jaar en nog een hengst. Hij houdt heel veel van springen. Springen is híj denk ik B. Ikzelf rijd dressuur in de B, maar met een andere pony. Met die pony heb ik ook een paar winstpunten, maar dat is een heel ervaren pony. Volgens Marietha (mijn Duitse instructrice) en Thilo (Seelitz instructeur) kan hij Duitse L springen lopen over een paar jaar. Aladins dressuur is nu denk ik nog niet eens B met mij erop.
Zelf ben ik iemand die meer van springen dan van dressuur houdt. Helaas is dressuur dan ook niet mijn beste kant. Omdat voor het springen de dressuur goed moet zijn, gaan we voortaan 's ochtends dressuren en 's middags springen. Van de laatste dag heeft mijn vader foto's gemaakt.
Onze problemen zijn:
bij dressuur:
- houd ik mijn handen niet stil genoeg, daardoor gaat Aladin met zijn hoofd omhoog lopen. Híj kan wel zakken, ik moet het nog leren.
- mijn beugels lijken misschien kort, maar ik kon mijn voet nog net in de beugel houden. Dit hadden we expres gedaan, anders zit ik namelijk niet mooi door ( lees: ik hobbel als een gek)
bij springen:
- ik druk mijn kuit niet aan vlak voor de sprong', daardoor wordt hij onzeker en weigert hij eerder
- mijn onderbenen wiebelen in galop, bij een dressuurzadel minder ( hier helaas geen foto's van galop)
- ik weet niet of mijn verlichte zit goed is
- we kunnen geen krappere bochten in galop rijden, daardoor loopt Aladin meestal langs de hindernis.
- in verlichte zit leg ik mijn benen veel te ver naar achteren. daardoor val ik zelfs soms bijna.
Met springen gebruik ik wel een martingaal, omdat Aladin dan behoorlijk heet kan worden. Ook draag ik een bodyprotector, maar het was koud,dus zit er een jas (en een trui??) overheen. Het was namelijk heel koud (4 graden C overdag en vriezen 's nachts). Door de kou zijn er ook minder foto's dan normaal ( meestal hebben we na 1 week 100 foto's, nu 'maar' 60 foto's)
De foto's:
dressuur
Het springen:
.)
Dus niet echt de bedoeling.Even ter vergelijking, dit was in mei:

overigens is de dressuur echt belangrijker voor springen dan je denkt! in de dressuur is nog veel te zoeken en in het springen ook! maar ja hij is nog maar 4! en daarom nog genoeg tijd dus waar zovaak rijden? 
Je pony is ook erg mager en onbespiert. Voor de rest sluit ik me aan met mijn voorgangers.