Dit is Amanda, een 5-jarige merrie, die ik net 2,5 maand onder het zadel heb.
Het niveau van het paard is dus zadelmak, mijn niveau is eigenlijk niks want ik rijd nog geen wedstrijden, maar wel ben ik erg fanatiek in de trainingen, en wedstrijden liggen zeker in de planning.
We hebben nog niet heel veel problemen waar we tegenaan lopen, het is een onwijs fijn dier wat heerlijk kan lopen (heeft 85 punten op haar draf behaald), en ze heeft een heel prettig karakter.
Wel krijgt ze nu meer praatjes, en ik heb er dus meer werk aan haha! Soms wil ze nog niet helemaal doorbuigen op links of rechts, en ik wil haar ook nog niet teveel belasten, juist omdat ze alles zo netjes oppakt.
Ik rijd haar om de dag (soms 2 dagen ertussen vrij), en dan zeker een halfuur goed intensief, en dan altijd buiten in de wijk een rondje uitstappen onder het zadel.
Ik sta zeker open voor kritiek!!! Ben benieuwd of jullie me nog wat tips kunnen geven die ik mee kan nemen in de verdere training van dit jonge paard.
Ohja, Amanda haar veulen is er net 3 weken af, en ze is weer drachtig gescand van Charmeur (Florencio), naarmate haar drachtigheid toeneemt, pas ik de training natuurlijk aan.

Deze foto is van 12-10-10, recente foto dus! Ze loopt hier prettig, had er voor het eerst een dressuurzadel opliggen.

Deze foto is ook van 12-10-10, recent dus. Ze loopt hier fijn, had haar ietsjes meer opgepakt en dit nam ze er goed aan!

Deze foto is ook nog van 12-10-10, en recent, leuk zo'n sta moment haha! Maar het paard loopt wel prettig, ze heeft een mooie drafgang die ze strekkend fijn uitwerkt, het lijkt of ze hier hangt, maar dat heb ik gelukkig nog niet gevoeld.

Deze foto is van 17-10-10, en ze loopt hier erg fijn! Had er een springzadeltje opliggen en een leuk half sta moment op de foto haha!
Mijn binnenhand had ik iets meer mee mogen geven.
De achterhand zou er hier iets meer onder mogen, het lijkt of ze iets duikt.

Deze foto is een paar tellen later genomen dan die hierboven, en je ziet dat ze haar passen hoog neemt, maar ook mooi uitstrekt en het dus goed afwerkt, ik vind dit ook een erg netjes beeld geven.
Had graag mijn binnenhand net iets meer naar voren geplaatst gezien.

In het midden van de training even kijken of ze nog op eigen benen loopt zonder teveel steun van mij, en dat gaat wel goed volgensmij.

Van hand veranderen, paard loopt goed, alleen mijn houding kan beter!

Binnenbeen meer eraan houden, iets naar achteren leggen, het lijkt nu net of ik hem iets afsteek? Binnenhand zou iets meer meegegeven mogen worden, maar het kan net.

Linkergalop (deze zit er pas sinds 2 weken op, ik denk dat ze soms nog wat kracht mist, maar ze krijgt de tijd!) erg mooi doorgesprongen! Ik zit nog iets ontlastend voor haar, ik baal alleen van mijn beenhouding, en ik had graag mijn teugels iets korter gezien met mijn handen wat meer naar voren dragend.

Andere hand galop, ze werd hier iets te heet, en ik corrigeer haar dus op dat moment met mijn zit en houding, en daardoor komt ze iets te diep in de hals.
De achterhand bungelt er maar bij, maar ik mag er vanuit gaan dat dat een moment opname van de foto is.

Fijn plaatje, fijne teugelvrijheid maar toch voldoende contact, mooi beenwerk.

Nog een rechtergalop, ze mag er hier meer door in de hals, maar opzich ben ik al heel blij met dit beeld!!! Ze doet het toch allemaal maar even zo braaf, in zo'n korte tijd.

Zo, even buiten uitstappen!

Ja, die hals groeit goed! HAHA!

Het paard van de overbuurman vond haar zo leuk dat ze helemaal begon te paraderen over straat en uiteindelijk toch maar heel snel wegschoot het erf op, nouja, goede achterhand actie toch?