Hierbij open ik een topic met rijfoto's van mij en Umaline (Umi
) . Dit is voor mij de eerste keer dat ik foto's plaats op HAW.Om aan de regels van HAW te voldoen, eerst van informatie:
Umaline is een 9 jarige merrie van de hengst 00Seven. Umi is een zeer gevoelige merrie met veel energie. Ik rijd Umi sinds vorig jaar december. Maar vanwege de sneeuwval vorige winter, zijn we pas rond maart/april echt begonnen met rijden. Het rijden ging echt met 'ups en downs'. Ik was zo'n snel paard als Umi niet gewend en Umi moest ook nog aan mij wennen. Nu worden we steeds meer een koppel en het bevalt nu zeer goed
. We wisselen het werk ook erg af. Het rijden van buitenritten vinden we allebei ook geweldig en hiervan krijg ik ook steeds meer vertrouwen in haar.Ik krijg 1x in de week les met Umi sinds een paar maanden. En dit helpt super. Voordat ik les had, was mijn houding echt bagger. Ik viel naar voren, mijn onderbenen naar achter en ik zat totaal niet in evenwicht. Hiervoor rijd ik nu iedere keer een tijdje zonder beugels, als ik aan het rijden ben in de bak. Dit heeft mij erg geholpen. Ook vond Umi het destijds veel makkelijker om met de kin op de borst te lopen. Hier zijn we goed mee aan het oefenen geweest. Ik probeer steeds meer richting het voorwaarts-neerwaarts te gaan, maar dit blijft moeilijk (ook omdat Umi dan zeer gauw op de voorhand gaat lopen).
Ik rijd met Umi wedstrijden in de B dressuur. Ik heb nu 3 wedstrijden gereden. Helaas nog geen WP'en binnengehaald. Umi is het eerste paard waarmee ik officieel start. Ik merk dat ik nog veel spanning heb tijdens het rijden van een proefje (tijdens inrijden geen problemen mee). Deze spanning breng ik over op Umi waardoor zij erg gaat rennen. Ik ben nu bezig om proefjes mee te pakken tijdens het rijden in de bak.
Aandachtspunten nu:
- Umi valt erg op de voorhand. Hier zijn we mee bezig door veel (schijn)overgangen te rijden. Ook probeer ik Umi 1x in de week met de pessoa te longeren.
- Handen rechtop houden. Ik ben snel geneigd om met (vooral) mijn linkerhand piano te spelen.
- In de galop proberen om Umi meer bij elkaar te krijgen. Ze gaat snel te hard, maar het lukt ons al stukken beter om ook stukjes 'verzameld' te galopperen.
- Onderbenen soms meer aansluiten. Umi is ontzettend rond en dit maakt het soms lastig om goed mijn onderbenen eraan te houden.
Eerst nog een paar foto's van een tijdje geleden:
Juni 2010:
Val erg naar voren, onderbenen naar achter
Augustus 2010:
Mooi galopje, maar weer die onderbenen...
Lekker drafje:
En zo zat ik dus veelal in draf
En nu de foto's van de les van afgelopen donderdag (foto's staan niet op volgorde):
Stappen ( helemaal blij dat ik rechts geen kapstok voet meer heb
)
Net drafje:

Haar mooie hoofdje:

Draf, val weer iets naar voren, maar lang niet meer zo erg

Lichtrijden, hier ben ik opzich wel blij mee. In de periode dat ik erg ver voorover zat, was lichtrijden bijna niet te zien en stond ik zowat in mijn beugels (bijna de verlichte zit)

Duidelijke foto hoe Umi op de voorhand loopt

Nog zo één. Moet toch zorgen dat Umi actief genoeg blijft, maar niet gaat rennen

Drafje

Nogmaals draf, neusje er alleen teveel uit. Reden met een ander paard in de bak die Umi écht niet mag

Mooi drafmoment

Nogmaals mooi drafmoment

Netjes stappen

Galopje, Umi ziet de fotografe

Galop, hier zie je dat ik weer voorover val. We zijn in de les veel bezig geweest met de galop, maar helaas zijn er toen geen foto's meer gemaakt.

)