Bonte knappe Paddy aan het werk voor de 20e keer!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Texas1

Bonte knappe Paddy aan het werk voor de 20e keer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 19:09

Hallo bokkertjes!

Paddy is mijn verzorgpaardje sinds een jaartje en ik ben hem nu aan het doorrijden, nadat ik hemzelf had zadelmak gemaakt. Ik ken Paddy vanaf zijn geboorte en ben hem vorig jaar weer tegen gekomen... en ben hem toen gaan verzorgen. Hij leert super snel en doet het ook heel goed.

Het is nu ongeveer de 20ste keer dat ik erop zit en heb denk 7 keer les gehad ongeveer...

Wat vinden jullie van deze knappe kerel?? Het zadel zit voor mij niet optimaal waardoor ik beetje een verkeerde houding aan neem. En ik weet het... Ik moet niet naar de grond kijken, heb er nog niet gelegen en dat wil ik zo houden.. Dus daar hoef ik niet naar te kijken. Ik heb zaterdag voor de 4e keer met hem gegaloppeerd...

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Uiteraard op beide handen gereden, maar dit zijn eenmaal de foto`s die ik heb...

upendo

Re: Bonte knappe Paddy aan het werk voor de 20e keer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:11

Wat een gaaf dier!
Hij is wel subtiel bont! :))

Ik vind dat hij al super loopt voor de tijd dat hij ohz is. :)

Let op je handen en tenen, afgezien van de punten die je genoemd hebt. :)

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 19:14

Upendo: Thanks! Handen klopt ook ja... netjes beide rechtop houden op dezelfde hoogte :D... en ja hakken uitdrukken tenen niet naar buiten draaien en benen LANG houden.. Ging het allemaal maar wat makkelijker pfff :P

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:23

Paddy is de knapste bonte die ik "ken" :P

Jullie doen het superleuk samen!!
Het rijtechnische commentaar ia al gegeven,dus dat sla ik maar over :D

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 19:28

Paola.. thanks! Wat een compliment, maar ik moet zeggen dat ik hem stiekum ook wel errug knap vind!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:54

wauw ziet er supergoed uit hoor!!!
probeer je handen boven de schoft te houden en niet op je benen of naar je beuik (om toch een tip te geven haha)

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:42

Wat rijd je hem leuk!
Ziet er erg vriendelijk en ontspannen uit. :)

lmloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:46

jeetje wat een leuk paard!
En wat doet hij het idd goed zeg, voor zolang hij al onder t zadel is! Ziet er echt goed uit:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:51

Als zijn stap net zo goed is als z'n draf en galop dan heb je echt een ontzettend leuk dier onder het zadel met veel potentie voor de dressuur, ziet er erg leuk uit, hoe groot is hij en weet je zijn afstamming ook?
Veel succes met Paddy.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 21:10

Thanks voor de complimenten.. die handen ja .... ik weet het.. zijn echt dingen die je aangeleerd heb en er niet zomaar weer af komt!

Hij is super fijn te rijden en ontzettend licht in zijn mond.. Hij is ook fijn ontspannen en sommige stukken voel je dat ook echt onder je! Echt een heerlijk gevoel! Hij is 1.74 (ik ben 1.81) en zijn moeder is een merrie van Ed King Hill, zijn vader was een mengelmoes en waarschijnlijk een warmbloed x fries.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:24

Vindt het er echt heel netjes uitzien Iv.. :D Paddy is een leuk paard zeg, hij pakt alles heel netjes op! En wat heeft ie een mooie ruime gangen :D Omdat ik verplicht commentaar moet geven, let idd op je houding, net wat voor je kijken scheelt een hoop, en je onderbenen niet te ver naar voren.. * zo einde verplichting haha ;)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 05:15

Wat een leuke foto's!
Ik ben normaal niet zo van de bontjes, maar deze is wel errug leuk zeg! Mooie draf ook!

Let erop dat je je hakken blijft uitdrukken ( foto 2) De rest is al gezegd. Volgens mij gaat het helemaal goed komen met jullie!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 07:40

Ilona: Thanks!! Hij is ook zeker heeeeeeeel fijn te rijden en is wil graag werken, ook al merk je soms dat hij moe wordt.. maar dat is logisch! Zag op hyves ook een hele gave en vooral zeer nette foto van jou en chico! Hyves is hier alleen zo langzaam dat reageren onmogelijk wordt gemaakt....

Madelein: Thanks!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 08:13

Ivje, het ziet er echt super uit! Wat mij opvalt is dat je hem absoluut nie over het tempo rijdt waardoor die zelf mooi actief moet blijven.. Op sommge fotos zie je dat hij achter nog niet heel sterk is maar hij is wel gigantisch verbeterd de laatste tijd zeg!!!

Ik heb eigelijk geen op of aanmerken...... Haha ik ga enk weer een keertje mee!!! Kus

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 08:19

wow ik dacht niet dat hij zo groot was vanaf de foto's te zien, dacht dat hij net 1,60 was :D

Wat een onzettend fijn dier heb je daar aan het lopen zeg, echt supernetjes voor zo'n groentje!

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 08:59

Wat een leuk paard zeg!
Dat belooft wat als hij nu al zo netjes kan lopen.
1.74 zou je idd vanaf de foto niet zeggen.
Leuke combi zijn jullie!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 09:27

opisop_shop: Nou haha als je ernaast staat dan merk je wel dat ie geen 1.60 is haha. Het vertekend denk ook.. ik ben ook geen kleintje. Opstappen is gezien zijn grootte ook altijd een circus act! :D

Tegenwoordig gaat hij ook draaien met opstappen... Denk dat hij het puur niet fijn vind.. iemand een oplossing? We gaan nu proberen hem af te leiden met wat pepermuntjes, omdat ik echt niet wil dat het erger wordt. We blijven heel rustig hoor en ik geef hem niet op z`n kop en beloon hem zeker niet in dit gedrag door hem gerust te stellen.. zeg gewoon niks totdat ik erop zit en hem beloon.

Manon: ja je roept maar wanneer je mee kan! Hij loopt steeds meer op z`n eigen benen en is niet zo zwabberig meer.. Hij wordt steeds stabieler en rij hem zeker niet over z`n tempo.. dat lukt ook niet haha.. hij is geen heet paard! Met galop moet ik keihard werken hoor, sowieso eigenlijk wel! Hij zweet wel maar bij mij staat het zweet ook op m`n rug :D

Vind het trouwens echt gaaf dat ieder zo positief is, maar het is ook wel een kanjer!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:31

Wauwwie!!!

Wat een knapperd!!..

de meeste dingen zijn al gezegt!

alleen als Tip wil ik je mee geven, ga niet te hard!..
Dat gebeurd vaak als paarden het leuk vinden, en snel dingen oppakken!..

Succes

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:33

Ziet er leuk uit hoor!!! Blijf gewoon lekker rustig zo doorgaan, de rest is genoemd!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 09:48

Winia4ever: Nee I know... dat proberen we niet te doen. Ik rijd hem maar 2 keer in de week... en waarvan 1 keer les en daarnaast loopt ie maar max een half uur. Maar je bent te snel geneigd teveel te vragen, we gaan nu in een steigende lijn omhoog, we zullen straks vast ook wel eens een diep dal zien :)

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:02

Allereerst, wat een mooie bonte !!

Het ziet er al goed uit hoor, wat betreft het opstappen;
ik weet niet hoe je op dit moment opstapt, maar misschien kan je met een krukje opstappen, het belast minder zijn rug en hij zal het misschien leuker vinden op die manier...
Je kan ook afwisselend links en rechts opstappen, zodat druk niet steeds eenzijdig is bij het opstappen..

Alvast nog veel succes met je kanjer !

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 10:21

zonnepaardje: Kan ik proberen maar ik denk dat ik dan 100 keer het krukje moet verplaatsen... aangezien hij achteruit loopt en draait. Ik stap nu op door de beugel langer te maken (omdat ik er anders niet op kom) maar kan het krukje wel gaan proberen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:51

Als je opstapt neem je dan ook de buitenteugel verder aan zodat hij naar je toe moet draaien, wil soms helpen en nog beter is om iemand bij je te hebben die hem vasthoud en dan veel belonen als hij stil blijft staan, ga je er ook wedstrijden mee rijden?

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 11:08

Ow misschien onduidelijk, maar er staat altijd iemand aan de andere kant... maar dan gaat die slimmerd achterui lopen :)..

Tot nu toe nog niet over wedstrijden nagedacht ...

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:48

Wow wat een leuk paard zeg!

edit: het is HAW dus ik moet iets meer zeggen... ehm, het ziet er lekker ontpannen uit. Mooie basis, veel succes!